Psalmi 139

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

Psalmi 139

ViestiKirjoittaja Maila » 21.09.2015 19:12

Kuva
PSALMI 139.
Tämä on minulle rakas Psalmi. Tuon tästä vain joitakin, jotka on mulle rakkaita,
ja ettei tästä tule liian pitkää. Tässä alussa lukee Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut. Tuntuu turvalliselta, että Herra tuntee minut kokonaan. En tiedä, miten sinä tämän koet.
Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa. Hän tietää joka hetki, mitä minä teen, jos minä istun ja mietin, hän ymmärtää ja tietää mitä mietin. Jos kuljen rappuja ylös tai alas, tai pesen ikkunoita, hän tietää senkin. Silloin tavallisesti rukoilen: Herra, pidä minusta kiinni, älä anna mun pudota.
Talossa, jossa asun, asuu myös eräs nainen, joka on eläkkeellä, kerroin hänelle rukouksestani rappuja kulkiessani. Tämä nainen, vaikka hän ei ole uskossa, hänkin on alkanut pyytämään, Jumala, pidä musta kiinni, etten mä putoa.

Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
Mulla on huonot unenlahjat ja Herra tietää sen. Kun herään yöllä, enkä pääse takaisin uneen, alan rukoilemaan. Joskus tuntuu, tuo rukouskin on vain nukkuneen rukousta, on niin väsynyt, mutta ei pääse uneen. Olen huomannut, Herra rekisteröi senkin ja oleen saanut vastauksen. Jälkeenpäin ihmettelen, kuinka Herra näin huonoihin rukouksiin vastaa.

Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
Mikään ei ole häneltä salassa, jos minä pahaa ajattelen, senkin hän havaitsee. Jokainen sana, joka suustani lähtee, Herra tuntee sen, mistä motiivista sanani tulevat. Minä voin peittää ajatuksiani, mutta Herra tietää ja tuntee nekin.

Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
Herra on kaikkialla läsnäoleva. En voi piiloutua enkä paeta hänen sitä huomaamatta. Minä olen aina hänen silmiensä edessä, teen mitä tahansa.
Minä olen hänelle kuin avattu kirja. Hän tietää jopa kuinka monta hiusta on päässäni. Koko maailmassa on tuhansia ja taas tuhansia uskovia ja Herra tietää tarkalleen, kuinka monta hiusta itsekullakin on. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.

Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää. Jumala on tehnyt minut ja myös sinut. Hän omistaa meidät. Herra asuu meissä henkensä kautta ja vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä. Me emme ole itsemme omat. Minä olen hänen aarteensa, ainutkertainen koko maailmassa. Ei ole toista samanlaista Mailaa, ei toista Pirjoa, Leenaa, Ilmaria, Seijaa, eikä sinua. Ihminen on Jumalan taideteos.

Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.

Minun ruumiini on sinun rakentamasi, silmät, joilla voimme katsoa kaikkea kaunista Jumalan luomaa. Korvat, joilla kuulemme äänen ja puheen, en vain ymmärrä kuinka puhe menee ymmärryksen alueelle, niin että ymmärrän mitä sinä minulle puhut. Verisuonet, jotka kuljettavat verta ympäri kehoa ja sydän pumppaa ja pumppaa yötä päivää, yötä päivää, ei pysähdy ennenkuin ihminen kuolee. Jalat, joilla pääsemme eteenpäin ja kädet, joilla voimme tehdä kaikenlaista, kirjoittaa, laittaa ruokaa ym, ym.

Vatsa, tuo suuri pata, joka kypsyttää ruuan siihen muotoon, että on valmis vietäväksi ympäri kehoa, en minä tätä ymmärrä, kuinka ja miten. Minun luuni eivät ole sinulta salassa. Minä kiitän sinua, sinä näet minun kuluneet luuni ja tiedät kivut, mitä tunnen. Voi valtavaa, ihmeellistä. Tällainen tieto on minulle ylen ihmeellinen. Minun ymmärrykseni ei voi käsittää tätä Jumalan suuruutta.

Mutta kuinka kalliit ovat minulle sinun ajatuksesi, Jumala, kuinka suuri on niitten luku! Jos minä tahtoisin ne lukea, olisi niitä enemmän kuin hiekan jyväsiä. - Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi. Sanaa lukemalla voimme tietää Jumalan ajatuksia ja viisautta. Siitä voimme lukea Jumalan rakkautta meitä kaikkia kohtaan. Jumalan Sana on oikea viisasten aarrearkku.

Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Tämä on minun rukoukseni, sillä haluan iankaikkisuuden viettää Veriylkäni Jeesuksen kanssa.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu Maila sisaren kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron