Moosekseen syntymä

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

Moosekseen syntymä

ViestiKirjoittaja Maila » 15.01.2016 20:02

Kuva
Mooseksen syntymä

Amram rakastui Jookebeniin ja otti hänet vaimokseen. Heille syntyi Aaron ja Mooses. Mooseksen syntyessä oli vallalla, että kaikki hebrealaiset poikalapset oli heitettävä Niilin virtaan, mutta tyttölasten sai antaa elää. Bibliasta: Egyptin kuningas sanoi: ”Katso, Israelin lasten joukko on suurempi ja väkevämpi meitä. Tulkaat käykäämme kavalasti heidän kimppuunsa, ettei heitä tulisi niin paljon. Sillä jos joku sota nousisi, tohtisivat he mennä meidän vihamiestemme puolelle ja sotia meitä vastaan, ja lähteä maalta pois.”

Mooses oli niin ihana lapsi, ettei äitinsä halunnut sitä heittää Niilin virtaan, vaan uskoi Jumalaan, että Jumala voi varjella tämän pojan. Kolme kuukautta hän sai pitää pojan luonaan, mutta lapsen kasvaessa sitä oli vaikea salata. Uskon äidin rukoilleen paljon pojan puolesta, hän oli esirukousten lapsi.

Äiti tiesi, ettei hän voinut enää varjella poikaansa. Uskon hänen saaneen Jumalalta viisauden alkaen rakentaa kaisla-arkkua, vuorasi se maapihkalla ja piellä, niin siitä tuli vedenpitävä. Laskee oman ihanan lapsensa kaisla-arkkuun. Siunaa pienokaisensa Jumalalle, uskoen, että Jumala voi tehdä ihmeen ja pelastaa poikansa, sillä hän oli saanut Jumalalta viisauden ja se antoi uskon pojan pelastumiseen.

Hän laskee arkun kaislikkoon, pyytää lapsen sisarta seuraamaan, mitä pojalle tapahtuu. Jumala johtaa aina kaikkia tilanteita, niin nytkin. Jumala lähettää Faaraon tyttären rannalle peseytymään itseään virtaan, ja hänen palvelijansa käyskentelivät virran partaalla; ja kun hän näki arkun kaisilistossa, lähetti hän palvelijansa ja antoi luvan ottaa arkun ylös. Ja kun hän avasi, näki hän lapsen, ja katso, lapsi itki; niin hän armahti sen päälle, ja sanoi: tämä on Hebrealaisten lapsia.

Niin vauvan sisar oli valppaana rannalla ja sanoi: ” Tahdotko, että minä menen kutsumaan sinulle Hebrealaisen vaimon, joka sinulle voi sen lapsen imettää. Faaraon tytär sanoi hänelle: ”Mene.” Niin lapsen sisar meni ja kutsui lapsen äidin. Ja Faaraon tytär sanoi hänelle: ota tämä lapsi, ja imetä hänet minulle, ja minä annan palkan sinulle. Niin vaimo otti lapsen, ja imetti sen. Mutta kun lapsi oli kasvanut, toi hän sen Faaraon tyttärelle, ja hän otti sen pojaksensa, ja antoi hänelle nimen Moses; sillä hän sanoi: ”Vedestä olen minä hänet nostanut.”

Tuon tästä vähän ajatuksia, mitä tämä on herättänyt minussa ja toivon tämän olevan rohkaisuksi sinulle, joka luet tätä. Tuo kun kirjoitin aiemmin, uskon äidin saaneen Jumalalta viisauden alkaen rakentaa kaisla-arkkua, vuorasi sen maapihkalla ja piellä. Tuo oli äidin uskon teko ja hän luotti Jumalan antamaan neuvoon uskoen Jumalan varjelevan ja pelastavan poikansa. Kuule, sinunkin asiasi ovat suuren Jumalan kädessä ja Hän osaa hoitaa ne parhaalla mahdollisella tavalla. Minä ymmärrän tämän näin, meillä monilla on omaisia, jotka eivät ole uskossa. Sinä voit laskea omaisesi tuohon maapihkalla ja piellä vuorattuun arkkuun, niin minäkin teen. Tuo maapihka ja piki kertoo Jumalan lupauksista pelastaa omaisemme. Voimme kiittää lupauksista Jumalaa ja rakkaudessaan Hän tekee sen ja sinun uskosi saa vahvistua.
KuvaKirjoittajan oma piirustus itsestä.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu Maila sisaren kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron