Maria, Jeesuksen jalkojen juurella.

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

Maria, Jeesuksen jalkojen juurella.

ViestiKirjoittaja Maila » 25.01.2017 10:40

Kuva


Maria istui Jeesuksen jalkojen juuressa ja kuunteli, mitä Jeesus puhui. Minä uskon, että hän myös katseliJeesusta. Meillä on syytä ottaa Mariasta mallia ja jäädä Jeesuksen jalkain juureen.

Jos teemme niin, mitä siitä seuraa? 2 Kor. 3:18. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

Kristuksen kirkkauden evankeliumi on kuin kuvastin, peili, josta uskon silmä näkee Kristuksen kirkkauden. Joka Kristuksen kirkkautta katsoo, hänessä tapahtuu jo täällä hengellinen muuttuminen, sillä Hänestä painuu piirteitä Kristuksesta meihin.

Otan tähän muutaman Psalmin 11:7. Sillä Herra on vanhurskas ja rakastaa vanhurskautta; oikeamieliset saavat katsella hänen kasvojansa. Ps. 16:11 Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti. Ps. 27:4. Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen temppelissänsä.

Marian lailla saamme myös jäädä kuuntelemaan, mitä hän haluaa meille puhua? Siinä hiljaa olemalla odottaen saamme kuulla, mitä hän haluaa puhua. Me olemme monesti niin hätäisiä. Rukoilemme nopeasti rukouksemme ja aamen. Emme jää kuuntelemaan Herraa, jos vaikka hänellä olisi jotain asiaa meille.Vai puhummeko me koko ajan ja Jeesuksella ei ole suunvuoroa.

Me valitamme, ainakin minä yksinäisyyttä. Minusta tuntuu, että Jeesuskin on yksinäinen ja haluaisi seurustella meidän kanssamme. Miksi meillä on niin kiire? Onko niin, että rukous on tullut pakkopullaksi ja siksi kiirehdimme nopeasti pois.

Meidän paikkamme on olla Jeesuksen edessä, katsella ja kuunnella häntä. Kun antaudumme siihen, Jeesuksen eteen, Sydämemme tyydyttyy. Hän puhuu ja ruokkii meitä Hänen sanansa ovat iankaikkisen elämän sanoja.

Jeesuskin on yksinäinen. Hänellä on tunteet ja hän toivoo, että me myös kuuntelemme, mitä asiaa hänellä on. Me puhumme omat asiamme ja sitten jätämme hänet yksin rukouskammioon. Voi tämä on niin väärin.

Samuel poikasena Herran temppelissä sanoi: ”Puhu Herra palvelijasi kuulee, ja Herra puhui hänelle tulevia asioita. Herra haluaa puhua meillekin, sinullekin. Kerran eräässä todistuskokouksessa eräs surkea mies istui kuulijan paikalla. Nuori vasta uskoon tullut tyttö meni todistamaan mikrofonin taakse ja sanoi: ”Jeesus rakastaa sinua, eikä mitään muuta. Tuo lause meni suoraan tuon surkean miehen sydämeen ja hän murtui. Se oli rakkauden puhetta, jota hän kaipasi.

Herran puheet ovat arvokkaita, Psalmintekijäkin sanoo, kuin suuren saaliin saanut.
Kerron tähän erään tapauksen. Olen sen joskus kertonut, mutta uskon teidän unohtaneen se.

Eräs veli oli Herran edessä ja Herra puhui hänelle: Soita sille miehelle. Veli ei tuntenut häntä, mutta tiesi jotain hänestä. Veli ei ymmärtänyt, miksi hänen pitää soittaa sille miehelle, eikä Herra kertonut asiaa. Tämä veli oli kuuliainen. Haki puhelinluettelosta miehen nimen ja numeron.

Väänsi numeron ja kun puhelimesta kullui miehen ääni, veli sai asian ja sanoi tänä iltana on miesten kokous, tule mukaan ja laski kuulokkeen alas. Hän ei saanut rauhaa ja Herra sanoi: ”Soita uudestaan. Veli soitti uudestaan ja jälleen sai asian kun mies vastasi puhelimeen. Veli sanoi: ”Minä tulen hakemaan sinua siihen ja siihen aikaan. Ole valmiina siinä kulmassa.

Kun veli meni autolla siihen sovittuun paikkaan. Hän huomasi, mies oli todella siellä odottamassa. Kun mies astui autoon sisälle hän ojensi veljelle patruunan ja sanoi tämä on muistoksi sinulle, olin juuri ampumassa itseni. Sinä iltana syntyi uusi lapsi Jumalan valtakuntaan.

Kuten huomaamme Herran puheet ovat kuin suuren saaliin saanut. Tässä oli sielusta kysymys. Jumala on tarkka jokaisesta ihmisestä ja haluaa pelastaa heidät. Olkoon korvamme auki kuulemassa, mitä Herra meille tahtoo puhua. Kun hän puhuu, totelkaamme ja me saamme siitä siunauksen.
olen kuunnellut Sointu Thakuria. Sointun rinta on kuin linnun kupu, jonka Jumala on täyttänyt puheellaan. Pitäkäämme korvat ja sydän auki.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu Maila sisaren kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron