Kol. 3luku.

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

Kol. 3luku.

ViestiKirjoittaja Maila » 07.07.2017 10:07

Joudun taas tutkimaan ja tuomaan esille mitä ymmärrän yllä olevasta luvusta. Esitän tämän Tammikuun alussa rukous ja Raamattuillassa.

Tämä ei ole minun alaani. Minun alaani on mitä itse saan hengessä. Ehkä tämäkin on hyödyksi minulle.


KOL. 3 LUKU

Aloitan tämän 7 jakeesta: niissä tekin ennen vaelsitte. Kysymys kuuluu, missä me vaelsimme? Vastaus: kaikkeen, mikä on maailmaan kuuluvaa. Elimme oman lihamme mukaan: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo, ahneus, joka on epäjumalan palvelusta, viha , kiivastus, pahuus, herjaus, ja häpeällinen puhe. Lihan teot ovat moninaiset ja ne ovat ilmeiset. Näille pitää julistaa kuolemantuomio.
Jos siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, Paavali käyttää ehdollista lausetapaa. Hän haluaa meidän tutkivan itseämme, onko tuo muutos tapahtunut meissä, että olemme Kristuksen kanssa herätetyt.
Raamattu puhuu niin kaunista kieltä: Etsikää sitä mikä ylhäällä on, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella. Olkoon teidän mielenne siihen, mikä on ylhäällä, niihin puhtaisiin ja pyhiin asioihin. Askarrelkaamme Jeesuksessa, minkälainen Hän on. Vaikka Jeesus on Jumalan Poika, alensi Hän itsensä ottaen orjan muodon.
Fil. 2:5 – 11. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Jeesus oli tehtävissään ainutlaatuinen. Hän oli aina totuuden puolella, Hän oli itse totuus. Totuuden puhujat eivät ole suosiossa ja totuus vei Hänet kuolemaan. Jeesus oli heikkojen ja sairaiden ystävä ja ymmärtää heitä. Hän oli oikeudenmukainen kaikissa asioissa. Jeesus oli pappi, profeetta ja kuningas.
Kun luemme ylimmäisestä papista 3. Moos. 28 luvusta. Siinä on profetiaa Jeesuksesta Ylimmäisestä Papistamme. Ylimmäisellä Papilla oli rintahaarniska sydämensä päällä, jossa oli jalokiviä. Vaikka nämä jalokivet kuvaavat Israelin poikien sukukuntaa, minä uskon, että mekin saamme olla noita jalokiviä, joita Jeesus kantaa sydämensä päällä ja rukoilee alati puolestamme.
Jeesuksen korva on korvista herkin. Hän tietää jo mitä tarvitsemme ennenkuin anommekaan. Hän näkee ja kuulee, kun olet luhistunut Hänen eteensä armoa anomaan. Hän huomioi sinun puutteenalaisuutesi. Kuule, jos sinä palelet rakkaudettomassa ympäristössä, Jeesus näkee sinut ja rakastaa sinua, itkee sinun kanssasi itkujasi, Hän ei sinua jätä eikä hylkää.
Jumalan Sana on kaunista ja hyvältä kuuluvaa.
Kol. 3:12 – 15. Pukeutukaa siis te, jotka olette Jumalan valituita, pyhiä ja rakkaita, sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, sävyisyyteen, pitkämielisyyteen, kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa. Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side. Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä ruumiissa, ja olkaa kiitolliset. Asukoon Kristuksen Sana runsaasti teissä, opettaen ja neuvoen toisianne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla veisaten kiitollisina Jumalalle sydämissänne. Jotta näin voisi tapahtua, se edellyttää Jumalan Sanan lukemista, että sana voisi asua meissä.
Tämä loppuosa on kohdistettu miehille, vaimoille ja lapsille myös palvelijoille. Tätä voisi kutsua HUONEENTAULUKSI.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu Maila sisaren kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron