Kateus

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

Kateus

ViestiKirjoittaja Maila » 22.03.2018 12:26

Luin tällaisen netistä, aika osuva juttu.

Kateellinen
Hei! Esittelen teille kaverin nimeltä Kateellinen.

Tapaat hänet, kun kaikki sinulla epäonnistuu ja toisilla onnistuu.

Hänen veljensä Tekopyhä, on mukava edessäpäin, mutta kaikkea muuta selkäsi takana,

heidän siskonsa, Säälittävä, tarvitsee elääkseen osan sinun elämästäsi.

Miksi? Koska edustat kaikkea, mitä he eivät ole.

Kutsu silloin minut; ja kukako olen? Olen Hymy ja pilaan heidän päivänsä

Olen itse kokenut tuon:

Esitän teille kaverin nimeltä Kateellinen, se oli mun nimeni.
Se tuli aina esille, kun huomasin, kun toiset onnistui ja minä en osannut mitään. Ja kun toisia kehuttiin ja he saivat aivan ihania sanomia Jeesukselta. Olin tosi kateellinen heille noista ihanista sanomista Jeesukselta. Minäkin olisin halunnut olla rakas Jeesukselle.

Tuota tekopyhää varmasti minussa oli, vaikka en tunnistanut sitä, mutta Säälittävä tuli aina minua vastaan itsesäälin muodossa. Se oikein näytti mulle kuinka kurja olen, eikä mulla ole ystäviäkään.

Sitten taistelin ja taistelin. Pyysin Jumalaani siunaamaan vielä enemmän noita, jotka olivat saaneet niitä ihania sanomia Jeesukselta. Pyysin Herraa antamaan vielä enemmän heille noita ihania sanomia. Löin oikein rintaani ja käskin oman lihani olla hiljaa ja kuolla. Tätä jouduin tekemään monta kertaa. Tämä oli paras kuolinisku kateellisuudelle. Lopulta Jeesus voitti minussa ja ympäröi rakkaudellaan. Pitkä on taistelu ollut ja tänään hymyilen ja kiitän Jeesustani voitosta. Hän on Voittaja.

Nyt jos katsotaan Raamatusta: Jaakob 4:1. Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne? Ja vielä..

1.Kor. 3:3. Olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin.

Tässä tuli selvästi tuo kateus kuinka se asuu meidän lihassamme. Raamattu sanoo myös Kol. 3: 5. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta.

Minua lohduttaa niin tuo kun, Paavalikin sanoo Roomalaiskirjeessään 7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

Ajatella, Paavalikin, joka oli niin kokonaan Jeesukselle antautunut, sanoo tällaisia sanoja.

Kuinka me voimme kuolettaa nämä jäsenet lihassamme? Paavali sanoo jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Täyttykäämme siis alati Pyhällä Hengellä. Pyhän Hengen kautta tulee ilokin, tuo hymy, joka kaunistaa kasvot.

Paavali neuvoo vielä, vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus.

Jeesus tahtoo vallata ja kaunistaa meidät. Kaikkein kauneinta on Jeesus Kristus meissä.

Kysyin Herralta, mitä tästä puuttuu? Sain sydämeeni tällaisen sanan:

Ette ole itsenne varassa vaan Herran varassa ja Herra tahtoo riisua ja pukea. Täyttää ja valloittaa. Viekää Herran tuoksua ympäristöönne. Herra on teidän kanssanne ja antaa nähdä ihmeitä elämässänne.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu Maila sisaren kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron