Nouse kalleimpani.

Koskettavia kohtia eri kirjoista. Mikä puhuttaa tai mikä saa sinut iloiseksi.

Nouse kalleimpani.

ViestiKirjoittaja Maila » 08.02.2018 08:13

NOUSE KALLEIMPANI, KAUNEIMPANI TULE KANSSANI ULOS! .Laulujen laulu 2:10.


Kuuntele! Minä kuulen rakkaimpani äänen! Hän puhuu minulle! Kaunis sää saa maailman hymyilemään eikä hän tahdo jättää minua hengellisesti nukkumaan kun luonto herää talviunestaan.

"Nouse" hän sanoo. Minä olen jo tarpeeksi kauan maannut maailmallisuudessani.Hän on noussut, ja minä hänen kanssaan. Miksi siis jäisin tomuun makaamaan? Alhaisista kiintymyksistäni, haluistani, pyrkimyksistäni ja tavoitteistani minä nousen hänen luokseen.

Hän nimittää minua kalleimmakseen ja kauneimmakseen.Tässäkin on hyvä syy nousta. Jos hän arvostaa minua näin, jos hän pitää minua näin kauniina, miten voisin viipyä poissa hänen luotaan?

"Tule kanssani", hän kutsuu.

Yhä kauemmas kaikesta itsekkäästä, alhaisesta, maailmallisesta ja syntisestä hän kutsuu minua. Hän kutsuu minua pois ulkoisesti uskonnollisesta maailmasta, joka ei todellisuudessa tunne häntä. "Tule kanssani". Hänen äänensä ei ole karkea. Mitä syytä minulla voisi olla jäädä turhuuden ja synnin autiomaahan?

Herra, minä tahdon tulla kanssasi, mutta olen takertunut näihin piikkipensaisiin enkä pääse irti. Jos olisi mahdollista, tahtoisin hylätä kaiken synnin, niin etteivät silmäni näkisi eivätkä korvani kuulisi sitä. Tahdon noudattaa sinun sointuvaa kutsuasi: "Tule kanssani". Sinun luoksesi tulen kuin kotiin maanpaosta, suojaan riehuvalta myrskyltä, kaikkien toiveitteni täyttymykseen. Mutta Herra, miten kivi voi nousta? Miten savimöykky voi kiivetä ulos syvästä kuopasta? Nosta minut. Vedä minua. Sinun armosi riittää siihen. Lähetä Henkesi sytyttämään rakkauden pyhä liekki sydämeeni, niin minä nousen, kunnes jätän tämän elämän ja ajan taakseni ja saavun sinun luoksesi.

C.H. Spurgeon
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu "Helmiä" kirjoista

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron