Lohduttakaa

Koskettavia kohtia eri kirjoista. Mikä puhuttaa tai mikä saa sinut iloiseksi.

Lohduttakaa

ViestiKirjoittaja Maila » 17.02.2018 06:12


"Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani, sanoo teidän Jumalanne" Jes. 40:1.

Varastoi lohdutusta! Tämä oli profeetan lähetystehtävä. Maailma on täynnä lohduttomia sydämiä. Heitä on lohdutettava. Mutta ennen kuin riität tähän korkeaan tehtävään, sinun on saatava siihen opetusta. Ja oppi on harvinaisen kallista, sillä sinunkin on käytävä läpi ne samat kärsimykset, jotka puristavat kyyneleitä ja verta lukemattomien ihmisten sydämistä. Omasta elämästäsi tulee kuin sairaala, jossa sinulle opetetaan lohduttamisen taivaallista taitoa.. Sinä haavoitut, että Suuren Lääkärin sitoessa haavojasi oppisit itse antamaan ensiapua haavoittuneille.

Ihmetteletkö, miksi juuri sinun on kestettävä jotain erityistä surua? Odota, niin vuosien kuluttua tiedät, että niin ovat kokeneet monet muutkin sinun laillasi. Ja silloin sinä saat kertoa heille omista kärsimyksistäsi ja siitä, miten tulit lohdutetuksi. Ja kun näet heidän kiitolliset katseensa ja uuden toivon heidän silmissään, kun epätoivo väistyy heidän sieluistaan, silloin sinä tulet tietämään, mitä varten sinun oli käytävä ahdistuksen koulua. Silloin sinä Ylistät Jumalaa siitä opetuksesta, joka varastoi elämääsi arvokasta kokemusta ja taitoja avuksi avuttomille.

Jumala ei lohduta meitä vain tehdäkseen oman olomme mukavaksi vaan että meistä tulisi toisten lohduttajia.
J.H. Jowet



Minä itse: Olin ihan unohtanut tämän kalliin läksyn ja ihmetellyt, miksi mun täytyy kulkea vaikeita polkuja. Tämän lukiessani, kiitollisuus täytti sydämeni. Näin sen pitikin käydä. Oi, kiitos mun rakas Jeesuksein, anna anteeksi mun nurina mieleni.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu "Helmiä" kirjoista

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron