Jumalan Sanaa Elokuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.08.2020 08:57

Kuva

Apostolien teot 17
23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 23.08.2020 07:48

Kuva
Heprealaiskirje 1
10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 24.08.2020 07:04

Kuva

Heprealaiskirje 2
1. Meidän tulee siksi sitä tarkemmin kiinnittää huomiomme siihen, mitä olemme kuulleet, ettemme vain ajautuisi sen ohi.
2. Jo enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai ansaitsemansa rangaituksen.
3. Kuinka me sitten voisimme välttää rangaistuksen, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka saatettiin meille niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet.
4. Heidän kanssaan itse Jumala todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla voimallisilla teoilla sekä jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?
9. Hänet, Jeesuksen, joka vähäksi aikaa oli asetettu enkeleitä alemmaksi, me näemme kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien puolesta maistanut kuolemaa.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 25.08.2020 07:46

Kuva

Heprealaiskirje 3
1. Tämän tähden te pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osallisia, kiinnittäkää mielenne tunnustuksemme Apostoliin ja Ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,
2. joka on uskollinen asettajalleen, kuten Mooseskin oli "uskollinen koko hänen talossaan."
6. Kristus taas on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana. Hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.
7. Sen tähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8. älkää paaduttako sydämiänne, kuten teitte kapinoidessanne kiusauksen päivänä erämaassa,

Hes 11:19. Minä annan heille yhden sydämen, ja uuden Hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan kivisydämen heidän ruumiistaan ja annan heille lihasydämen,
20. niin että he vaeltavat minun säädösteni mukaan, pitävät säädökseni ja toimivat niiden mukaan. Silloin he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
21. Mutta nuo, jotka palvovat heidän iljettäviä ja kauhistavia epäjumaliaan, saavat minulta vaelluksensa ja tekojensa mukaan, sanoo Herra, Herra."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.08.2020 07:11

Kuva

Heprealaiskirje 3
12. Varokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta.
13. Kehoittakaa toisianne joka päivä niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi.
14. Me olemme näet tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme alkaneessa luottamuksessa vahvoina loppuun asti.
15. Sanotaanhan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, kuten teitte kapinoidessanne."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 27.08.2020 06:35

Kuva

Filippiläiskirje 4
4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 28.08.2020 06:47

Kuva

Hesekiel 18
23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra, eikö se, että hän kääntyy pois teiltään ja elää?
24. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia samanlaisia kauhistuksia, kuin jumalaton: Saisiko hän tehdä niin ja elää? Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, mitä hän on tehnyt, ei muisteta. Uskottomuutensa tähden, mihin hän on langennut, ja syntinsä tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.
25. Vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuunnelkaa, te Israelin kansa! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: Teidän omat tienne eivät ole oikeita!
26. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, hänen on sen johdosta kuoltava. Vääryytensä tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.
27. Jos taas jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, mitä on harjoittanut, tehden oikeutta ja vanhurskautta, hän saa elää.
28. Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistään, mitä oli tehnyt, hän totisesti saa elää. Ei hänen ole kuoltava.
29. Mutta Israelin kansa sanoo: 'Herran tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeita, te Israelin kansa? Päinvastoin: Teidän omat tienne eivät ole oikeita!
30. Minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, kunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
31. Heittäkää kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Miksi te kuolisitte, Israelin heimo?
32. Eihän minulle ole mieleen kenenkään kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 29.08.2020 10:24

Kuva

Matteus 7
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 30.08.2020 06:47

Kuva

Roomalaiskirje 6
14. Synti ei ole enää hallitseva teitä, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
15. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Eihän toki!
16. Ettekö tiedä, että kenen orjiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, te olette sen orjia, jota te tottelette, joko synnin orjia kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden palvelijoita vanhurskaudeksi.
17. Kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin orjia, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon teidät on annettu.
18. Synnistä vapautettuina teistä on tullut vanhurskauden palvelijoita!
19. Puhun ihmisten tavalla teidän luontonne heikkouden tähden. Kuten te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden orjiksi pahuuteen, antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
20. Synnin orjia ollessanne, vanhurskaus ei hallinnut teitä.
21. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, mitä nyt häpeätte. Sillä sen loppuhan on kuolema.
22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautettuina tulleet Jumalan palvelijoiksi, teidän hedelmänne on pyhitys, ja sen lopputulos on ikuinen elämä.
23. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on ikuinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 31.08.2020 06:52

Kuva

2. Korinttolaiskirje 13
4. Kun hän oli heikko, hänet ristiinnaulittiin, mutta hän elää Jumalan voimasta. Mekin olemme heikkoja hänessä, mutta me elämme hänen kanssaan Jumalan voimasta teitä kohtaan.
5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa. Tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, ette kestä koetusta.
6. Toivon teidän tulevan tuntemaan, että me emme ole niitä, jotka eivät kestä koetusta.
7. Rukoilemme Jumalaa, ettette tekisi mitään pahaa. Ei siksi, että me näyttäisimme koetuksen kestäviä, vaan että te tekisitte hyvää, ja me olisimme kuin koetusta kestämättömiä.
8. Emmehän voi mitään totuutta vastaan, vaan totuuden puolesta.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Jumalan sanaa