Kirjoittaja Irene » 28.08.2020 06:47

Hesekiel 18
23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra, eikö se, että hän kääntyy pois teiltään ja elää?
24. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia samanlaisia kauhistuksia, kuin jumalaton: Saisiko hän tehdä niin ja elää? Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, mitä hän on tehnyt, ei muisteta. Uskottomuutensa tähden, mihin hän on langennut, ja syntinsä tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.
25. Vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuunnelkaa, te Israelin kansa! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: Teidän omat tienne eivät ole oikeita!
26. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, hänen on sen johdosta kuoltava. Vääryytensä tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.
27. Jos taas jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, mitä on harjoittanut, tehden oikeutta ja vanhurskautta, hän saa elää.
28. Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistään, mitä oli tehnyt, hän totisesti saa elää. Ei hänen ole kuoltava.
29. Mutta Israelin kansa sanoo: 'Herran tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeita, te Israelin kansa? Päinvastoin: Teidän omat tienne eivät ole oikeita!
30. Minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, kunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
31. Heittäkää kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Miksi te kuolisitte, Israelin heimo?
32. Eihän minulle ole mieleen kenenkään kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.