Jumalan Sanaa Heinäkuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.07.2021 08:46

Kuva

Kuva

Psalmit 115
9 Israel, turvaa Herraan-hän on heidän apunsa ja kilpensä.
10 Te, Aaronin suku, turvatkaa Herraan-hän on heidän apunsa ja kilpensä.
11 Te, Herraa pelkääväiset, turvatkaa Herraan-hän on heidän apunsa ja kilpensä.
12 Herra muistaa meitä ja siunaa, hän siunaa Israelin sukua, hän siunaa Aaronin sukua,
13 hän siunaa niitä, jotka Herraa pelkäävät, niin pieniä kuin suuriakin.
14 Herra lisätköön teitä, sekä teitä että teidän lapsianne.
15 Te olette Herran siunatut, hänen, joka on tehnyt taivaan ja maan.
16 Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
17 Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.
18 Mutta me, me kiitämme Herraa, nyt ja iankaikkisesti. Halleluja!
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.07.2021 09:08

Kuva

1. kirje Timoteukselle 1
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.
17 Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
18 Tämän käskyn minä annan sinun toimitettavaksesi, poikani Timoteus, aikaisempien, sinusta lausuttujen ennustusten mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun,
19 säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
Ramattu. 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 03.07.2021 07:52

Kuva

Johannes 10
23. Kun Jeesus käveli temppelissä, Salomon pylväikössä,
24. juutalaiset ympäröivät hänet ja tiukkasivat: "Kuinka kauan sinä pidät mieltämme jännityksessä? Jos olet Kristus, sano se meille suoraan."
25. Jeesus vastasi: "Minä olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, joita minä teen Isäni nimessä, todistavat minusta.
26. Te ette usko, koska ette ole minun lampaitani.
27. Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28. Minä annan heille iäisen elämän, eivätkä he ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29. Isäni, joka on antanut heidät minulle, on kaikkein suurin, eikä kukaan voi ryöstää heitä Isäni kädestä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 04.07.2021 07:57

Kuva

Luukas 13
23. Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Hän vastasi:
24. "Pyrkikää päästäksenne ahtaasta ovesta sisälle. Minä sanon teille, että monet koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.
25. Jos perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven, ja te rupeatte ulkona seisten kolkuttamaan ovealle sanoen: 'Herra, avaa meille', hän vastaa teille: 'Minä en tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.
26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.
27. Mutta hän sanoo: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryyden tekijät.'
28. Siellä te itkette ja kiristelette hampaitanne, kun näette Aabrahamin, Iisakin, Jaakobin ja kaikkien profeettojen olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
29. Tulijoita saapuu idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioivat Jumalan valtakunnassa.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 05.07.2021 07:39

Kuva

Psalmit 67
2. Jumala olkoon meille armollinen ja siunatkoon meitä. Hän valistakoon kasvonsa meille, -Sela-
3. että maan päällä tunnettaisiin sinun tiesi, kaikissa kansoissa apusi [ja pelastuksesi].
4. Sinua, Jumala, kansat kiittäkööt, sinua kaikki kansat ylistäkööt.
5. Iloitkoot ja riemuitkoot kansakunnat, sillä sinä tuomitset kansat oikein ja johdatat kansakuntia maan päällä. Sela.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 06.07.2021 07:54

Kuva

Psalmit 119
111. Sinun käskysi ovat ainainen perintöosani, sillä ne ovat sydämeni ilo.
112. Minä olen taivuttanut sydämeni pitämään sinun käskysi, aina ja loppuun asti.
114. Sinä olet suojani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni.
129. Sinun todistuksesi ovat ihmeellisiä, sen tähden sieluni noudattaa niitä.
130. Kun sinun sanasi avautuvat, ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
151. Sinä, Herra, olet lähellä, ja kaikki sinun käskysi ovat totuutta.
152. Jo kauan minä olen tiennyt sinun käskyistäsi, että sinä olet ne säätänyt aina voimassa oleviksi.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 10.07.2021 08:07

Kuva

Markus 11
24. Niinpä minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se tulee teille.
25. Kun te seisotte ja rukoilette, antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne.
[26. Mutta jos te ette anna anteeksi, niin ei isännekään, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikkomuksianne."]
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 11.07.2021 10:23

Kuva

Jesaja 51
4 Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani, sillä minusta lähtee opetus jalaki, ja minä panen oikeuteni valoksi kansoille.
5 Minun vanhurskauteni on lähellä, pelastukseni ilmestyy, minun käteni voima tuomitsee kansat. Minua odottavat merensaaret, ne panevat toivonsa minun vahvaan käteeni.
6 Nostakaa silmänne taivasta kohti ja katsokaa maata, joka on alhaalla. Taivaat katoavat kuin savu, maa hajoaa kuin vaate, ja sen asukkaat kuolevat kuin sääsket, mutta minun pelastukseni pysyy iäti, ja minun vanhurskauteni ei kukistu.
7 Kuulkaa minua, te jotka tunnette vanhurskauden, kansa jonka sydämessä on minun lakini: älkää pelätkö ihmisten pilkkaa älkääkä kauhistuko heidän herjauksiaan.
8 Koi syö heidät kuin vaatteen, sen toukka kuin villan, mutta minun vanhurskauteni pysyy iäti, minun pelastukseni polvesta polveen.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 12.07.2021 09:07

Kuva

Minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja oleva sangen korkea.
Monet kauhistuivat häntä, sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa. Hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo.
Hän on vihmova* monia kansoja. Hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Mitä heille ei ole koskaan kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita.
Hän kasvoi Herran edessä kuin vesa, kuin juuri kuivasta maasta. Ei hänellä ollut muotoa eikä kauneutta. Me näimme hänet, mutta hänellä ei ollut hahmoa, mihin olisimme mielistyneet.
Hän oli ihmisten halveksima ja hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki peittivät kasvonsa. Hän oli niin halveksittu, ettemme häntä minäkään pitäneet.
Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahojen tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällään, että meillä olisi rauha, ja hänen haavojensa kautta meidät on parannettu.
Me vaelsimme kaikki eksyksissä kuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
Jesaja 52:13-15 53:2-6

*52:15 KR: saattava ihmetyksiin. Sana JaZZeeH (perusmuoto NaaZaaH) esiintyy lukuisia kertoja 2-3 Moos:ssa aina käännettynä vihmomiseksi, pirskottamiseksi, erit. veren. UT puhuu Jeesuksen veren vihmomisesta (evankeliumin sanalla) omantunnon puhdistukseksi (1 Piet, 1:2 Hebr. 9: 14. 10:22). Se ei koskaan merkitse " ihmetyksiin saattamista".
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 13.07.2021 07:43

Kuva

Johannes 7
16 Jeesus vastasi heille: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, hän tulee tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
38. Joka uskoo minuun sillä tavalla kuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on juokseva elävän veden virtoja."
39. Hän sanoi tämän Hengestä, jonka häneen uskovat tulivat saamaan. Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa