Jumalan Sanaa Toukokuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.05.2022 09:24

Kuva
Kuva

Psalmit 101
2. Minä tahdon vaeltaa nuhteettomasti. Milloin tulet luokseni? Haluan asua talossani vilpittömällä sydämellä.
3. En kiinnitä silmääni siihen, mikä on turmiollista , ja eksyttävää menoa minä vihaan. Se ei saa tarttua minuun.
4. Nurja sydän väistyköön minusta. Pahasta en tahdo tietää.
5. Lähimmäistään salaa panettelevan minä hävitän. Ihmistä, jolla on ylpeät silmät ja kopea sydän, minä en siedä.
6. Maan uskollisia silmäni etsivät, että he asuisivat lähelläni. Nuhteettomuuden tietä vaeltava on oleva palvelijani.
7. Vilppiä harjoittava älköön asuko talossani, eikä valheen puhuja kestä silmieni edessä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jumalan Sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.05.2022 07:36

Kuva

Sananlaskut 28
5. Pahat ihmiset eivät ymmärrä, mikä on oikein, mutta Herraa etsivät tajuavat kaiken.
9. Joka kääntää korvansa kuulemasta sanan opetusta, sen rukouskin on kauhistus.
10. Joka oikeamielisiä eksyttää pahalle tielle, se lankeaa omaan kuoppaansa, mutta nuhteettomat perivät onnen.
13. Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
14. Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla, mutta sydämensä paaduttava, lankeaa onnettomuuteen.
18. Nuhteettomasti vaeltavainen saa avun, mutta kahdella tiellä mutkittelija kukistuu kerralla.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 03.05.2022 06:38

Kuva

Luukas 9
18 Ja tapahtui, kun hän oli yksinäisessä paikassa rukoilemassa ja hänen opetuslapsensa olivat hänen kanssaan, että hän kysyi heiltä ja sanoi: "Kenen kansa sanoo minun olevan?"
19 He vastasivat sanoen: "Johannes Kastajan, mutta toiset Eliaan, toiset taas sanovat, että joku vanhoista profeetoista on noussut ylös".
20 Niin hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Jumalan Kristus".
21 Niin hän vakavasti varoittaen kielsi heitä kenellekään tästä puhumasta
22 ja sanoi: "Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös".
23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
24 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?
26 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 05.05.2022 07:09

Kuva

Matteus 18
9. Jos silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi. Sinun on parempi silmäpuolena mennä elämään sisälle,
kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen.
10. Katsokaa, ettette halveksu ketään näistä pienistä. Minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun taivaissa olevan Isäni kasvot.
11. [Sillä Poika on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, joka on kadonnut.]
12. Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä 99 vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
13. Jos hän sen löytää - totisesti minä sanon: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä 99:stä, jotka eivät olleet eksyneet.
14. Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahdo, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 06.05.2022 07:45

Kuva

Jaakobin kirje 1
12. Autuas se ihminen, joka kiusauksen kestää. Kun häntä on koeteltu, on hän saava elämän seppeleen, minkä Herra on luvannut häntä rakastaville.
13. Älköön kukaan kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala kiusaa minua." Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
14. Kutakin viettelee hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee.
15. Kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin. Kun synti on täytetty, se synnyttää kuoleman.
16. Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
21. Pankaa siksi pois kaikki saastaisuus ja kaikkinainen pahuus ja omaksukaa sävyisin mielin sana, mikä on teihin istutettu, ja joka voi pelastaa teidän sielunne.
22. Olkaa sanan noudattajia, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 07.05.2022 09:17

Kuva

Johannes 12
46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 09.05.2022 08:23

Kuva

Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.
Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sentähden minä panen toivoni häneen.
Hyvä on Herra häntä odottaville, sille sielulle, joka häntä etsii.
Hyvä on hiljaisuudessa toivoa Herran apua.
Valitusvirret 3:19-26
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 10.05.2022 07:53

Kuva

Johannes 5
39. Te tutkitte kirjoituksia, koska teillä mielestänne on niissä ikuinen elämä, ja nehän juuri todistavat minusta.
40. Te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
41. Ihmisiltä minä en ota vastaan kunniaa.
42. Minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
43. Minä olen tullut Isäni nimessä, ettekä te ota minua vastaan. Jos toinen tulee omassa nimessään, hänet te otatte vastaan.
44. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
45. Älkää luulko, että minä syytän teitä Isän luona. Teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
46. Jos te uskoisitte Moosesta, te uskoisitte minua, sillä minusta hän on kirjoittanut.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 11.05.2022 08:18

Kuva

Apostolien teot 3
13. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on koroittanut kirkkauteen Poikansa Jeesuksen, jonka te luovutitte tuomittavaksi ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun tämä oli päättänyt vapauttaa hänet.
14. Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte itsellenne murhamiestä.
15. Te surmasitte elämän ruhtinaan! Mutta Jumala herätti hänet kuolleista, ja me olemme sen todistajia.
16. Jeesuksen nimi ja usko siihen on vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette. Hänen kauttaan saatu usko on antanut hänelle hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
18. Näin Jumala on täyttänyt sen, minkä hän oli ilmoittanut etukäteen kaikkien profeettojensa suulla, nimittäin että hänen Kristuksensa oli kärsittävä.
19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20. että Herra antaisi virvoituksen ajat ja lähettäisi Kristuksen Jeesuksen teille edeltämäärätyn.
21. Taivaan oli näet otettava hänet vastaan [olemaan siellä] niihin aikoihin asti, jolloin kaikki asetetaan jälleen kohdalleen. Siitä Jumala on muinaisajoista asti puhunut pyhien profeettojensa suulla.
25. Te olette profeettojen ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun jälkeläisessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
26. Ennen muita teille Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun kukin käännytte pois pahuudestanne."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 13.05.2022 07:12

Kuva

Sananlaskut 4
11. Minä neuvon sinut viisauden tielle, ohjaan sinut oikeille poluille.
12. Käydessäsi askeleesi eivät joudu ahtaalle, juostessasi et kompastu.
13. Tartu kiinni varoitukseen äläkä hellitä. Säilytä se, sillä se on sinun elämäsi.
14. Älä lähde jumalattomien polulle, älä astu pahojen tielle.
15. Hylkää se, älä mene sille, poikkea pois ja mene ohi.
18. Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka.
20. Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi sanoilleni.
21. Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään.
22. Ne ovat näet elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiilleen.
23. Yli kaiken varjele sydämesi, sillä sieltä lähtee elämä.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa