Hesekiel 3
17. "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimon vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, sinun on varoitettava heitä minun puolestani.
18. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on totisesti kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen väärästä tiestään, että hän pelastuisi, niin jumalaton kuolee synnissään, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta, eikä hän silti käänny jumalattomuudestaan ja pahalta tieltään, hän kuolee synnissään, mutta sinä olet pelastanut sielusi.
20. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, kun minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee. Kun sinä et varoittanut häntä, hän kuolee synnissään. Vanhurskautta, mitä hän oli harjoittanut, ei muisteta, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21. Jos sinä varoitat vanhurskasta, ettei hän tekisi syntiä, eikä hän tee syntiä, hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet pelastanut sielusi."
27. Mutta puhutellessani sinua, minä avaan suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuunnelkoon, joka kuuntelee, tai olkoon kuuntelematta, joka ei kuuntele. Ovathan he tottelematonta kansaa."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S