Jumalan Sanaa Tammikuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 21.01.2020 09:02

Kuva

2. kirje Timoteukselle 2
1. Vahvistu, poikani, Kristuksen Jeesuksen armossa.
3. Kärsi vaivaa kuten ainakin Kristuksen Jeesuksen hyvä sotilas.
8. Muista Jeesusta Kristusta, Daavidin jälkeläistä, joka on herätetty kuolleista minun evankeliumini mukaan.
9. Minä kärsin siinä vaivaa kahleisiin asti kuin pahantekijä. Jumalan sana ei kuitenkaan ole kahlehdittu.
10. Siksi minä kestän kaiken valittujen tähden, että hekin saavuttaisivat pelastuksen Kristuksessa Jeesuksessa ja ikuisen kirkkauden.
11. Tämä sana on varma: jos olemme hänen kanssaan kuolleet, me saamme hänen kanssaan myös elää.
12. Jos kärsimme yhdessä, saamme Hänen kanssaan myös hallita. Jos kiellämme hänet, hänkin on kieltävä meidät.
13. Jos olemme uskottomia, hän pysyy kuitenkin uskollisena, sillä hän ei saata kieltää itseään.
19. Jumalan vahva perustus pysyy kuitenkin lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Pysyköön poissa vääryydestä jokainen, joka mainitsee Herran nimen."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 22.01.2020 08:12

Kuva

Matteus 7
12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 23.01.2020 08:38

Kuva

Hesekiel 33
9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
10 Ja sinä, ihmislapsi! Sano Israelin heimolle: Näin te sanotte: 'Niin, rikoksemme ja syntimme ovat meidän päällämme, ja me riudumme niiden tähden. Kuinka me voisimme pysyä elossa?'
11 Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!
12 Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 24.01.2020 07:52

Kuva

2. Pietarin kirje 3
9. Herra ei viivytä lupauksensa täyttämistä, kuten jotkut pitävät sitä viivyttelemisenä. Hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo kenenkää joutuvan kadotukseen, vaan että kaikki tulisivat parannukseen.
13. Hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14. Kun te, rakkaat ystävät, tätä odottaessanne, pyrkikää siihen, että Herra havaittaisi teidät tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, ja teillä olisi hänen rauhansa.
15. Pitäkää pelastuksena sitä, että Herramme on kärsivällinen. Onhan rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan kirjoittanut siitä teille.
16. Hän puhuu siitä kaikissa kirjeissään, joissa hän käsittelee näitä asioita. Niissä on tosin yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja vailla varmaa pohjaa olevat ihmiset vääntävät kieroon, kuten muitakin Raamatun kirjoituksia, tehden sen omaksi kadotuksekseen.
17. Kun siis te, rakkaat ystävät, tiedätte tämän etukäteen, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne.
18. Kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja ikuisuuden päivään asti. Aamen.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 25.01.2020 09:24

Kuva

2. Mooseksen kirja 4
10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
11 Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
12 Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
13 Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
15 Ja puhu sinä hänelle ja pane sanat hänen suuhunsa. Ja minä olen sinun suusi apuna ja hänen suunsa apuna ja opetan teille, mitä teidän on tehtävä.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.01.2020 09:44

Kuva

Riemuitkaa Herrassa, te vanhurskaat. Oikeamielisten sopii kiittää häntä.
Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa on tehty uskollisuudessa.
Hän rakastaa vanhurskautta ja oikeutta. Maa on täynnä Herran armoa.
Herra on sanallaan luonut taivaat ja kaikki niiden [tähtien] joukot suunsa Hengellä.
Peljätköön Herraa koko maa, hänen edessään vaviskoot kaikki maanpiirin asukkaat.
Mitä hän sanoi, se tapahtui, mitä hän käski, se oli tehty.
Herra turhentaa kansojen hankkeet, tekee tyhjiksi kansakuntien aikeet.
Mutta Herran päätökset pysyvät iäti, hänen suunnitelmansa suvusta sukuun.
Autuas se kansa, jonka Jumala on Herra, kansa, jonka hän on valinnut perinnökseen!
Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmiset.
Asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän valvoo kaikkia maan asukkaita.
Hän on luonut kaikkien heidän sydämensä, joka tarkkaa kaikkia heidän tekojaan.

Herran silmä valvoo niitä, jotka pelkäävät häntä ja panevat toivonsa hänen armoonsa,
pelastaakseen heidät kuolemasta ja elättääksensä heitä nälän aikana.
Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme.
Hänessä iloitsee sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.
Sinun armosi, Herra, olkoon yllämme, niin kuin me panemme toivomme sinuun.
Psalmit 33:1,4-6,8-15,18-22
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 27.01.2020 07:43

Kuva

Jesaja 30
18 Sentähden Herra odottaa, että voisi olla teille armollinen, sentähden hän nousee armahtaaksensa teitä; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaita kaikki, jotka häntä odottavat!
19 Sinä kansa, joka asut Siionissa, Jerusalemissa, älä itke! Hän on sinulle totisesti armollinen, kun apua huudat; sen kuullessaan hän vastaa sinulle kohta.
20 Vaikka Herra antaa teille hädän leipää ja ahdistuksen vettä, niin ei sinun opettajasi sitten enää kätkeydy, vaan sinun silmäsi saavat nähdä sinun opettajasi.
21 Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää".
22 Silloin sinä havaitset saastaiseksi veistettyjen jumalankuviesi hopeapäällystyksen ja valettujen jumalankuviesi kultakuoren; sinä viskaat ne pois kuin inhotuksen, sinä sanot niille: "Ulos!"
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 28.01.2020 08:36

Kuva

2. Korinttolaiskirje 4
2. Kaiken häpeällisen salakähmäisyyden hyläten me kavahdamme kavaluutta emmekä väärennä Jumalan sanaa. Tuoden totuuden julki me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
3. Jos julistamamme evankeliumi on peitossa, se peite on niissä, jotka joutuvat kadotukseen.
4. Näiden epäuskoisten mielet on tämän maailman jumala sokaissut, niin ettei heille loista valo, mikä säteileeee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
5. Emmehän me julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
6. Jumala joka sanoi: "Loistakoon valo pimeydestä," loisti meidän sydämiimme, että Kristuksen kasvoissa loistava Jumalan kirkkaus levittäisi tuntemisensa valoa.
7. Tämä aarre on meillä kuitenkin saviastioissa, että tuo valtava voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 29.01.2020 07:39

Kuva

Johannes 10
14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
24 Niin juutalaiset ympäröivät hänet ja sanoivat hänelle: "Kuinka kauan sinä pidät meidän mieltämme kiihdyksissä? Jos sinä olet Kristus, niin sano se meille suoraan."
25 Jeesus vastasi heille: "Minä olen sanonut sen teille, ja te ette usko. Ne teot, joita minä teen Isäni nimessä, ne todistavat minusta.
26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 30.01.2020 09:07

Kuva

Sananlaskut 1
7. Herran pelko on tiedon alku. Tyhmät pitävät halpana viisautta ja varoitusta.
20. Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla.
21. Meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta se julistaa sanansa:
22. Kuinka kauan te kevytmieliset rakastatte harkinnan puutetta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu ivaan, ja tyhmät vihaavat tietoa?
23. Kääntykää ottamaan varoitukseni huomioon. Minä vuodatan teille Henkeäni, ilmoitan sanani teille.
24. Kun minä kutsuin, te estelitte, kun ojensin kättäni, kukaan ei kuunnellut.
25. Te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ettekä suostuneet varoituksiini.
26. Minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te pelkäätte,
27. kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun teitä kohtaa vaiva ja ahdistus.
28. Silloin he kutsuvat minua, mutta minä en vastaa. He etsivät minua, mutta eivät löydä.
29. He vihasivat ymmärrystä, eivät valinneet osakseen Herran pelkoa
30. eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan pitivät halpoina kaikkia varoituksiani.
31. Sen tähden he saavat syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
32. Yksinkertaiset surmaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
33. Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jumalan sanaa