Jumalan sanaa Toukokuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.05.2018 10:04

    Kuva
Kuva

Psalmit 66
16. Tulkaa, kuulkaa, kaikki te Jumalaa pelkäävät, niin minä kerron teille, mitä hän on sielulleni tehnyt.
17. Minä huusin häntä suullani, ja ylistys tuli kielelleni.
18. Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi.
19. Mutta Jumala kuuli minua ja otti huomioon rukoukseni äänen.
20. Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hylännyt rukoustani eikä ottanut minulta armoaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.05.2018 10:05

    Kuva

Johannes 20
19. Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla juutalaisten pelosta koolla lukittujen ovien takana. Silloin Jeesus tuli ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
20. Sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
21. Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin minäkin lähetän teidät."
22. Tämän sanottuaan hän puhalsi heihin ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Joiden synnit te annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut. Joilta te kiellätte synninpäästön, ne jäävät syntiensä tuomion alle."
31. Tämä on kirjoitettu, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskoessanne olisi elämä hänen nimessään.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.05.2018 10:05

    Kuva

Psalmit 37
23. Herra vahvistaa sen miehen askeleet, jonka tie hänelle kelpaa.
24. Jos hän lankeaa, ei hän maahan sorru, sillä Herra tukee hänen kättään.
31. Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju.
37. Tarkkaa nuhteetonta, katso rehellistä: rauhan miehellä on tulevaisuus.
39. Vanhurskaat saavat avun Herralta, hän on heidän turvansa ahdingon aikana.
40. Herra auttaa heitä ja vapahtaa heidät, vapahtaa jumalattomista ja pelastaa heidät, koska he turvaavat häneen.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.05.2018 10:06

    Kuva

Matteus 9
35. Jeesus kulki ympäriinsä kaikissa kaupungeissa ja kylissä, opetti heidän synagoogissaan, saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikenlaisia tauteja ja vaivoja.
36. Nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hylätyt kuin lampaat, joilla ei ole paimenta.
37. Hän sanoi opetuslapsilleen: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
38. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.05.2018 10:28

    Kuva

Luukas 5
17. Eräänä päivänä, kun Jeesus opetti, kuulijoina istui fariseuksia ja lainoppineita. Heitä oli tullut kaikista Galilean ja Juudean kylistä ja Jerusalemista. Herran voima vaikutti, niin että hän paransi sairaita.
18. Muutamat miehet kantoivat vuoteella halvaantunutta miestä. He koettivat viedä hänet sisään ja asettaa Jeesuksen eteen.
19. Kun he väentungokselta eivät saaneet viedyksi häntä sisälle muuta tietä, he nousivat katolle ja laskivat hänet vuoteineen heidän keskelleen Jeesuksen eteen tiilikattoon tekemästään aukosta.
20. Nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut."
21. Kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat mielessään kyselemään: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka muu kuin Jumala voi antaa syntejä anteeksi?"
22. Jeesus tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämissänne?
23. Kumpi on helpompaa, sanoa: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?
24. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on maan päällä valta antaa syntejä anteeksi," - hän sanoi halvatulle - "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
25. Mies nousi heti heidän nähtensä, otti vuoteen, jolla oli maannut, ja lähti kotiinsa Jumalaa ylistäen.
26. Heidät kaikki valtasi hämmästys, ja he ylistivät Jumalaa. Pelkon vallassa he sanoivat: "Me olemme tänään nähneet sellaista, mitä olisi vaikeaa uskoa todeksi."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.05.2018 13:57

    Kuva

Matteus 5
2. Hän alkoi puhua ja opetti heitä näin:
3. "Autuaita ovat hengessä köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
4. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
5. Autuaita ovat sävyisät, sillä he saavat periä maan.
6. Autuaita ovat ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano, sillä heidät ravitaan.
7. Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
9. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heitä on kututtava Jumalan lapsiksi.
10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni solvaavat ja vainoavat teitä ja valehdellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Samoinhan he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.05.2018 07:26

    Kuva

Luukas 6
27. Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28. siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä parjaavat.
29. Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin, ja jos joku ottaa sinulta viitan, älä kiellä häneltä paitaasikaan.
31. Mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te samoin heille.
36. Olkaa armahtavia, kuten teidän Isänne on armahtava.
37. Älkääkä tuomitko, niin teitäkään ei tuomita. Älkää lausuko kadotustuomiota, niin teillekään ei lausuta kadotustuomiota. Antakaa anteeksi, niin teillekin annetaan anteeksi.
38. Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne. Millä mitalla te näet mittaatte, sillä teille mitataan takaisin."
39. Jeesus esitti heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi taluttaa sokeaa? Eivätkö he molemmat putoa kuoppaan?
40. Opetuslapsi ei ole opettajaansa parempi. Täysin oppineena kukin on opettajansa veroinen.
45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä sitä suu puhuu.
46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 08.05.2018 08:18

    Kuva

Psalmit 25
4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
5. Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan [avukseni] kaiken päivää.
6. Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi. Nehän ovat olleet hamasta iäisyydestä.
7. Älä muista nuoruuteni syntejä, älä rikoksiani. Muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.
8. Hyvä ja luotettava on Herra. Sen tähden hän neuvoo syntisiä tielle.
9. Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
10. Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
11. Nimesi tähden, Herra, anna anteeksi minun syntieni syyllisyys, sillä se on suuri.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 09.05.2018 08:34

    Kuva

Johanneksen ilmestys 7
9. Tämän jälkeen minä näin kaikista kansakunnista, heimoista, kansoista ja kielistä olevan suuren joukon, jota kukaan ei kyennyt laskemaan. He seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin viittoihin, ja heillä oli palmunoksat käsissään.
10. He huusivat kovalla äänellä: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka istuu valtaistuimella, ja Karitsalta."
11. Kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen, vanhinten ja neljän olennon ympärillä. He heittäytyivät kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen palvoivat Jumalaa
12. sanoen: "Aamen! Ylistys, kirkkaus, viisaus, kiitos, kunnia, voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iäti! Aamen!"
13. Yksi vanhimmista pkysyi minulta: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin viittoihin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Minä vastasin: "Herrani, sinä sen tiedät." Hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka tulevat siitä suuresta ahdistuksesta. He ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
16. Heille ei enää tule nälkä eikä enää jano, aurinko ei polta heitä eikä mikään helle.
17. Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, kaitsee heitä ja johdattaa heidät elämän vesien lähteille, ja Jumala pyyhkii pois kaikki kyyneleet heidän silmistään."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan sanaa Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 10.05.2018 08:29

    Kuva

Luukas 8
18. Tarkatkaa siis, miten kuulette. Jolla on, hänelle annetaan, mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mitä hän luulee omistavansa."
19. Jeesuksen äiti ja veljet tulivat tapaamaan häntä, mutta eivät väentungokselta päässeet hänen luokseen.
20. Niin hänelle ilmoitettiin: "Sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona haluten tavata sinut."
21. Hän vastasi: "Minun äitini ja veljeni ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja tekevät sen mukaan."

1. Piet 2:6. Sanotaanhan Raamatussa : "Minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven. Joka Häneen uskoo, ei joudu häpeään."
7. Teille uskoville se on kallisarvoinen, mutta niille, jotka eivät usko, "on kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakivi"
8. "kompastuskivi ja loukkauskallio." Koska he epäuskoisina eivät tottele sanaa, he kompastuvat. Siihen heidät on pantukin.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron