Jumalan Sanaa Heinäkuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.07.2018 09:15

    Kuva
Kuva

Filippiläiskirje 3
15. Olkoon siis meillä kaikilla, jotka olemme täysi-ikäisiä, tämä mieli. Jos te jossakin asiassa ajattelette toisin, Jumala on senkin selvittävä teille.
16. Pääasia on, että mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme säädetyllä tavalla* samaa tietä.
17. Olkaa, veljet minun seuraajiani ja tarkatkaa näin vaeltavia, kuten me olemme teille esikuvana.
18. Kuten olen teille usein sanonut ja nyt aivan itkienkin sanon, monet vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina.
19. Heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
20. Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi.
21. jHän on muuttava alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, millä hän myös voi tehdä kaiken itselleen alamaiseksi.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S


*16. Sana merkitsee rivissä tai muuten määrätyssä järjestyksessä kulkemista, vaeltamista. Stoikheion=sääntö, ohje, järjestys, etenkin Jeesuksen käskyt ja opetukset.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.07.2018 09:15

    Kuva

    Psalmit 86
    8. Ei ole jumalien joukossa sinun vertaistasi, Herra, eikä ole vertaa sinun töillesi.
    9. Kaikki kansat, jotka sinä olet luonut, tulevat ja kumartuvat edessäsi, Herra, ja kunnioittavat nimeäsi.
    10. Sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä ainoa olet Jumala.
    11. Neuvo minulle tiesi, Herra, että minä vaeltaisin totuudessasi. Kiinnitä sydämeni siihen yhteen, että minä pelkäisin nimeäsi.
    12. Kaikesta sydämestäni minä kiitän sinua, Herra, minun Jumalani, ja kunnioitan nimeäsi ainiaan.
    13. Sinun armosi on suuri minua kohtaan: sinä olet pelastanut sieluni joutumasta alas tuonelaan.
    15. Mutta sinä, Herra, olet laupias ja armahtava Jumala, pitkämielinen, suuri armossa ja totuudessa.
    Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.07.2018 08:31

    Kuva

Jesaja 1
15. Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä. Vaikka te kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule, koska kätenne ovat veren tahrimat.
16. Peseytykää, puhdistautukaa! Pankaa pois pahat tekonne minun silmieni edestä, lakatkaa tekemästä pahaa.
17. Oppikaa tekemään hyvää. Harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
18. Tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, ne tulevat valkeaksi kuin lumi. Vaikka ne ovat purppuranväriset, ne tulevat ne valkeiksi kuin villa.
19. Jos te suostutte ja olette kuuliaisia, te saatte syödä maan hyvyyttä.
20. Mutta jos vastustatte ja niskoittelette, miekka syö teidät. Herran suu on puhunut.

Kol 1:10. Vaeltakaa vain hänen edessään arvollisesti, kaikessa hänen tahtonsa mukaan, ja kantakaa hedelmää tekemällä kaikkea hyvää ja kasvaen Jumalan tuntemisessa.
11. Hänen kirkkautensa väkevyys vahvistakoon teitä kaikella voimalla olemaan kaikessa kestäviä ja kärsivällisiä.
12. Kiittäkää iloiten Isää, joka on tehnyt teidät kelvolliseksi olemaan osallisia siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valossa.
13. Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksiantamus.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.07.2018 08:45

    Kuva

Heille Jumala tahtoi tehdä tunnetuksi, kuinka suuri on kansojen keskuudessa tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
Häntä me julistamme, neuvoen ja opettaen kutakin ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme kunkin heistä esiin [hengellisesti] täydellisenä Kristuksessa.
Kuten te olette ottaneet omaksenne Kristuksen Jeesuksen, Herran, niin vaeltakaa hänessä.
Juurtukaa häneen ja rakentukaa hänessä uskossa vahvistuen, kuten teille on opetettu. Olkoon kiitoksenne runsasta.
Teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja turmeltuneen luontonne uudistumattomuuteen, hän teki eläviksi Kristuksen kanssa, antaen meille anteeksi kaikki rikokset.
Hän pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja meidän vastustajamme. Sen hän otti pois meidän tieltämme ja naulitsi ristiin.
Kolossalaiskirje 1:27,28 2:6,7,13,14
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.07.2018 07:30

    Kuva

Valitusvirret 3
20. Sinä kyllä muistat sen, että minun sieluni on alaspainettu.
21. Tämän minä painan sydämeeni, sen tähden minä toivon.
22. Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppuneet:
23. ne on uudet joka aamu, ja suuri on sinun uskollisuutesi.
24. Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni. Sen tähden minä panen toivoni häneen.
25. Hyvä on Herra häntä odottaville, sielulle, joka häntä etsii.
26. Hyvä on hiljaisuudessa toivoa Herran apua.
40. Koetelkaamme teitämme, tutkikaamme niitä ja kääntykäämme Herran puoleen.
41. Kohottakaamme sydämemme ja kätemme Jumalan puoleen, joka on taivaassa.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.07.2018 09:51

    Kuva

Jesaja 9
5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu. Hänen hartioillaan on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas.
6. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallaan. Se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iäti. Herran Sebaotin päättävyys on sen tekevä.

Kol.3:3. Tehän olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.
5. Kuolettakaa siis se, mikä teissä on maailmaan kuuluvaa: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta.
6. Niiden tähden tulee Jumalan viha [epäuskoisille ja tottelemattomille],
9. Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisenne tekoineen
10. ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu Luojansa kuvan mukaiseen tietoon.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 08.07.2018 09:26

    Kuva

Jesaja 11
1. Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristaan.
2. Hänen päällään on Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen Henki, neuvon ja voiman Henki, tiedon ja Herran pelon Henki.
3. Hän haluaa Herran pelkoa. Hän ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
4. vaan tuomitsee köyhät vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille. Suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa laittoman huultensa henkäyksellä.
5. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.

Jes.12:1. Sinä päivänä sinä sanot: "Minä kiitän sinua, Herra! Sinä olit minuun vihastunut, mutta vihasi asettui, ja sinä lohdutit minua.
2. Jumala on minun pelastukseni. Minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun voimani ja ylistysvirteni, hän on pelastanut minut."
3. Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Kol.4:2. Olkaa rukouksessa kestäviä ja siinä kiittäen valvokaa.
5. Vaelluksessanne olkaa viisaita [uskovien piirin] ulkopuolella olevia kohtaan, ja käyttäkää hyväksenne oikeaa hetkeä.
6. Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee kullekin vastata.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 10.07.2018 08:15

    Kuva

1. Tessalonikalaiskirje 1
5. Meidän evankeliumimme tuli teille, ei vain sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä sekä suurella varmuudella. Tehän tiedätte, millaisia me olimme teidän keskuudessanne teidän tähtenne.
6. Teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä.
7. Näin te olette tulleet esikuviksi kaikille uskoville Makedoniassa ja Akaiassa.
8. Teiltä on Herran sana kaikunut, ei ainoastaan Makedoniaan ja Akaiaan, vaan kaikkialle on teidän uskonne levinnyt. Meidän ei tarvitse siitä puhua,
9. sillä he itse kertovat meistä, mitä meidän tulomme teidän luoksenne merkitsi: te käännyitte epäjumalista Jumalan puoleen, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa
10. ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 11.07.2018 09:35

    Kuva

1. Tessalonikalaiskirje 4
2. Tehän tiedätte, mitkä käskyt me olemme antaneet teille Herran Jeesuksen kautta:
3. Jumalan tahto on, tettä olette elämässänne pyhiä ja kartatte haureutta,
4. että kukin teistä ottaa itselleen puolison pyhyydessä ja kunniassa,
5. ei himon kiihkossa kuten pakanat, jotka eivät tunne Jumalaa.
6. Älköön kukaan sortako veljeään älköönkä tuottako hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän rankaisija, kuten aiemminkin olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7. Jumala ei ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
8. Kuka tahansa hylkää [nämäohjeet], ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa teihin Pyhän Henkensä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 12.07.2018 09:36

    Kuva

Jesaja 26
7. Vanhurskaan polku on suora, sinä teet vanhurskaan tien tasaiseksi.
8. Niin Herra, sinun tuomioittesi tiellä me panemme toivomme sinuun. Sinun nimeäsi ja muistoasi sielu ikävöi.
9. Sieluni kaipaa sinua yöllä, henkeni sisimmässäni etsii sinua varhain. Kun sinun tuomiosi kohtaavat maata, maanpiirin asukkaat oppivat vanhurskautta.
10 Jos jumalaton saa armon, hän ei opi vanhurskautta.* Oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran ylhäistä pyhyyttä.

1.Tess 20. Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on mennyt ohi.
21. Herra lähtee asuinsijastaan vaatimaan maan asukkaat tilille heidän pahoista teoistaan. Maa paljastaa heidän verivelkansa eikä enää peitä surmattujansa."

*Jes.10. Jos hän saa armon ilman parannukseen nöyrtymistä, hän jatkaa syntielämäänsä. Armo kuuluu katuville ja parannukseen nöyrtyville.

Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron