Jumalan Sanaa Syyskuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.09.2018 08:58

    Kuva

Kuva

Hesekiel 3
17. "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimon vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, sinun on varoitettava heitä minun puolestani.
18. Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on totisesti kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen väärästä tiestään, että hän pelastuisi, niin jumalaton kuolee synnissään, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
19. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta, eikä hän silti käänny jumalattomuudestaan ja pahalta tieltään, hän kuolee synnissään, mutta sinä olet pelastanut sielusi.
20. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, kun minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee. Kun sinä et varoittanut häntä, hän kuolee synnissään. Vanhurskautta, mitä hän oli harjoittanut, ei muisteta, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
21. Jos sinä varoitat vanhurskasta, ettei hän tekisi syntiä, eikä hän tee syntiä, hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet pelastanut sielusi."
27. Mutta puhutellessani sinua, minä avaan suusi, ja sinun on sanottava heille: Näin sanoo Herra, Herra. Kuunnelkoon, joka kuuntelee, tai olkoon kuuntelematta, joka ei kuuntele. Ovathan he tottelematonta kansaa."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.09.2018 07:33

    Kuva

Psalmit 18
30. 31. Jumalan tie on moitteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien niiden kilpi, jotka häneen turvaavat.
32. Kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka muu pelastuksen kallio kuin meidän Jumalamme.

Hepr 2:1. Meidän tulee siksi sitä tarkemmin kiinnittää huomiomme siihen, mitä olemme kuulleet, ettemme vain ajautuisi sen ohi.
2. Jo enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai ansaitsemansa rangaistuksen.
3. Kuinka me sitten voisimme välttää rangaistuksen, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti, ja joka saatettiin meille niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.09.2018 06:59

    Kuva

1. Pietarin kirje 2
1. Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2. Vastasyntyneiden lasten tavoin halatkaa sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3. jos olette maistaneet, että Herra on hyvä.
4. Tulkaa Hänen luokseen, elävän kiven luo, jonka ihmiset tosin ovat hylänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu ja kallisarvoinen.
5. Rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi temppeliksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.09.2018 07:52

    Kuva
Johannes 14
16. Minä olen pyytävä Isältä, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iäti,
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä. Te taas tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on oleva teissä.
18. En minä jätä teitä orvoiksi. Minä tulen teidän luoksenne.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.09.2018 07:00

    Kuva

Heprealaiskirje 4
12. Jumalan sana on elävä ja voimallinen, terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Se tunkee läpi, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet ja ytimet, ollen sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.
13. Mikään luotu ei ole Jumalalle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua Hänen silmiensä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
14. Kun meillä siis on suuri Ylimmäinen Pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15. Meidän Ylimmäinen Pappimme einäet ole säälimätön meidän heikkouksiemme suhteen, sillä hän on ollut kaikessa kiusattu samalla tavalla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16. Käykäämme sen tähden uskalluksella armon valtaistuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.09.2018 08:24

    Kuva

Heprealaiskirje 5
5. Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään Ylimmäisen Papin arvoon. Sen teki Hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."
7. Ihmiselämänsä päivinä hän äänekkäällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia Hänelle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta. Hänen rukouksensa kuultiin hänen mielensä pyhyyden tähden.
8. Niin hän, vaikka oli Poika, oppi kuuliaisuuden, siitä, mitä kärsi.
9. Tultuaan täydelliseksi hänestä tuli iäisen pelastuksen aikaansaaja kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaisia.
10. Jumala nimittää häntä "Ylimmäiseksi Papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.09.2018 09:28

    Kuva

Hesekiel 18
4. Kaikki ihmiset, ovat minun.Kuten on isä, niin on poikakin: He ovat minun. Syntiä tekevän ihmisen on kuoltava.
20. Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan hyväksi on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman turmioksi on tuleva hänen jumalattomuutensa.
23. Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra. Eikö se, että hän kääntyy pois teiltään ja elää.
24. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestaan ja tekee vääryyttä, tekee kaikkia samanlaisia kauhistuksia kuin jumalaton: Saisiko hän tehdä niin ja elää? Yhtään hänen vanhurskasta tekoaan, minkä hän on tehnyt, ei muisteta. Uskottomuutensa tähden, mihin hän on langennut, ja syntinsä tähden, mitä hän on tehnyt, hänen on kuoltava.
25. Vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea'. Kuunnelkaa, te Israelin kansa! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: Teidän omat tienne eivät ole oikeita!
27. Jos taas jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestaan, mitä on harjoittanut, tehden oikeutta ja vanhurskautta, hän saa elää.
28. Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistään, mitä oli tehnyt, hän totisesti saa elää. Ei hänen ole kuoltava.
30. Minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, kunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra, Herra. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
31. Hylätkää kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Miksi te kuolisitte, Israelin kansa?
32. Eihän minulle ole mieleen kenenkään kuolema, sanoo Herra, Herra. Siis kääntykää, niin te saatte elää."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 08.09.2018 09:21

    Kuva

Heprealaiskirje 7
1. Melkisedek, Saalemin kuningas, oli Jumalan, Korkeimman, pappi. Hän meni kohtaamaan Aabrahamia tämän palatessa voittoisasta taistelusta kuninkaita vastaan ja siunasi häntä.
2. Aabraham antoi Melkisedekille kaikesta kymmenykset. Tämä oli ensiksikin "vanhurskauden kuningas", mitä hänen nimensä merkitsee. Lisäksi hän oli "Saalemin kuningas", se on, "rauhan kuningas".
3. Hänellä ei ole isää, ei äitiä, ei sukuluetteloa, ei päivien alkua eikä elämän loppua,. Hän on Jumalan Poikaan verrattava ja pysyy pappina ainaisesti.
12. Pappeuden muuttuessa myös laki välttämättä muuttuu.
13. Olihan Kristus, josta tämä sanotaan, toista sukukuntaa, josta kukaan ei ole hoitanut alttaritointa.
14. Tunnettua on, että meidän Herramme on noussut Juudasta, jonka sukukunnan pappeudesta Mooses ei ole puhunut mitään.
15. Asia käy vielä selvemmäksi, kun nousee toinen, Melkisedekin kaltainen pappi,
16. joka ei ole saanut virkaansa inhimillisestä säädöksestä, vaan katoamattoman elämän voimasta.
17. Hänestä näet todistetaan: "Sinä olet pappi iäti Melkisedekin järjestyksen mukaan."
18. Täten entinen säädös kumotaan, koska se oli heikko ja hyödytön.
19. Eihän [Mooseksen] laki tehnyt mitään täydelliseksi. Sen tilalle tulee parempi toivo, jossa me lähestymme Jumalaa.
21. Jeesus taas on tullut papiksi hänestä vannotulla valalla, Hänen asettamanaan, joka hänelle sanoi: "Herra on vannonut eikä ole katuva: 'Sinä olet pappi iäti'."
22. Täten myös on se liitto parempi, jonka takaajaksi Jeesus on tullut.
23. Noita toisia pappeja on tullut jatkuvasti uusia, koska kuolema ei sallinut heidän pysyä.
24. Tällä taas on katoamaton pappeus, koskapa hän pysyy iäti'."
25. Sen tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan lähestyvät Jumalaa, koska hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.
26. Sellainen Ylimmäinen Pappi meille sopiikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut.
27. Hänen ei tarvitse ylimmäisten pappien tavoin joka päivä ensin uhrata omien syntiensä tähden ja sitten kansan. Hän näet teki tämän kerta kaikkiaan uhratessaan itsensä.
28. Laki asettaa ylimmäisiksi papeiksi heikkoja ihmisiä, mutta valan sana, joka on myöhäisempi kuin laki, asettaa Pojan, iäti täydelliseksi tulleen.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 10.09.2018 07:16

    Kuva

Efesolaiskirje 6
5. Palvelijat, olkaa alamaiset maallisille isännillenne, kunnioittavina ja aralla mielellä, vilpittömin sydämin, niin kuin Kristukselle.
6. Älkää olko silmänpalvelijoita ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehkää, mitä Jumala tahtoo.
7. Palvelkaa alttiisti, kuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
8. tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, hän saa sen takaisin Herralta, olipa hän orja tai vapaa.
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Eihän meillä ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, henkimaailman pahoja olentoja vastaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 11.09.2018 08:11

    Kuva

Heprealaiskirje 9
11. Kristus tuli tulevan hyvän Ylimmäiseksi Papiksi. Suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on, joka ei ole tätä luomakuntaa,
12. hän meni, ei pukkien ja härkävasikkojen veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan [taivaalliseen] kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan ikuisen lunastuksen.
13. Synnin saastuttamien päälle vihmottu pukkien ja härkien veri sekä hiehon tuhka pyhitti ihmiset vain ulkonaisiin menoihin kelvollisiksi.
14. Kuinka paljoa paremmin Kristuksen veri - jonka hän ikuisen Hengen kautta uhrasi viattomana Jumalalle - puhdistaa meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
15. Kristus on tullut uuden liiton Välimieheksi, jonka kuolema on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikaisista rikkomuksista, että ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iäisen perinnön.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron