Jumalan Sanaa Joulukuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 21.12.2018 08:55

    Kuva

Jesaja 29
13. Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
14. minä teen tälle kansalle kummia tekoja, kummia ja outoja. Sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.
15. Voi niitä, jotka kätkevät syvälle hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä, ja jotka sanovat: "Kuka meitä näkee, kuka meistä tietää?"
16. Voi teidän nurjuuttanne! Onko savi savenvalajan veroinen? Sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt." Tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä"?
19. Nöyrät saavat yhä uutta iloa Herrassa, ja ihmisistä köyhimmätkin riemuitsevat Israelin Pyhästä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.12.2018 09:03

    Kuva

Johannes 5
39. Te tutkitte kirjoituksia, koska teillä mielestänne on niissä ikuinen elämä, ja nehän juuri todistavat minusta.
40. Te ette tahdo tulla minun luokseni, että saisitte elämän.
41. Ihmisiltä minä en ota vastaan kunniaa.
42. Minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
43. Minä olen tullut Isäni nimessä, ettekä te ota minua vastaan. Jos toinen tulee omassa nimessään, hänet te otatte vastaan.
44. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
45. Älkää luulko, että minä syytän teitä Isän luona. Teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
46. Jos te uskoisitte Moosesta, te uskoisitte minua, sillä minusta hän on kirjoittanut.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 23.12.2018 07:32

    Kuva

1. Tessalonikalaiskirje 5
1. Aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarpeen kirjoittaa,
2. sillä te tiedätte varsin hyvin, että Herran päivä tulee kuin varas yöllä.
3. Kun he sanovat: "Nyt on rauha, tilanne on vakaa", silloin heidät yllättää yhtäkkiä perikato, kuten synnytyskipu raskaana olevan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4. Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä yllätäisi teidät kuin varas.
5. Te olette kaikki valon lapsia ja päivän lapsia. Me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
6. Älkäämme siis nukkuko kuten muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.
8. Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit. Olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska sekä kypäränämme pelastuksen toivo.
9. Eihän Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.
10. Hän on kuollut meidän puolestamme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11. Rohkaiskaa ja rakentakaa siis toisianne, kuten teettekin.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 24.12.2018 09:03

    Kuva

Jesaja 45
21. Ilmoittakaa ja esittäkää asianne. Neuvotelkoot he keskenään: Kuka on tämän julistanut muinaisuudesta asti, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Ei ole muuta [Jumalaa]. Ei ole muuta vanhurskasta ja auttavaa Jumalaa kuin minä.
22. Kääntykää minun puoleeni ja antakaa pelastaa itsenne, kaikki maan ääret, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
23. Minä olen vannonut itseni kautta, suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni on kaikkien polvien notkistuttava, minulle jokaisen kielen vannottava valansa.
24. Minusta on sanottava: Ainoastaan Herrassa on vanhurskaus ja voima. Hänen luokseen tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 25.12.2018 06:20

    Kuva

4. Mooseksen kirja 14
19. Suuressa armossasi anna anteeksi tämän kansan pahat teot, niin kuin ennenkin olet antanut anteeksi tälle kansalle, Egyptistä tänne saakka."
20. Herra vastasi: "Minä annan anteeksi, kuten sinä olet anonut.
21. Mutta niin totta kuin minä elän, ja niin totta kuin Herran kirkkaus on täyttävä kaiken maan:
22. Nämä miehet ovat nähneet minun kirkkauteni ja minun tunnustekoni, jotka olen tehnyt Egyptissä ja tässä erämaassa. Nyt jo kymmenen kertaa he ovat kuitenkin minua kiusanneet eivätkä ole kuunnelleet minun ääntäni.
23. Yksikään heistä ei siksi ole näkevä sitä maata, jonka minä valalla vannoen lupasin heidän isilleen. Yksikään minun pilkkaajistani ole sitä näkevä.
24. Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on eri henki, niin että hän on uskollisesti seurannut minua, hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.

4 Moos.15:15. Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ainainen säädös sukupolvesta sukupolveen. Mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä.
16. Sama opetus ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu luonanne."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 26.12.2018 09:26

    Kuva

2. Korinttolaiskirje 2
14. Kiitos olkoon Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
15. Me olemme näet Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa.
16. Se on tosisille kuoleman löyhkä kuolemaksi, toisille taas elämän tuoksu elämäksi. Kuka on tällaiseen kelvollinen?
17. Me emme ole kuten ne monet, jotka kaupittelevat Jumalan sanaa. Me julistamme sitä puhtaasta mielestä, tehden sen Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, Kristuksessa.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 27.12.2018 06:45

    Kuva

Psalmit 118
21. Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi.
22. Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi.
23. Herralta tämä on tullut, ja se on ihmeellistä meidän silmissämme.
24. Tämä on se päivä, jonka Herra on tehnyt. Riemuitkaamme ja iloitkaamme siitä.
25. Herra auta! Hoosianna! Oi Herra, anna menestys!
26. Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen! Me siunaamme teitä Herran huoneesta.
27. Herra on Jumala. Hän antoi valon loistaa meille. Sitokaa juhlauhrit köysillä alttarin sarviin asti.
28. Sinä olet Jumalani, ja sinua minä kiitän. Jumalani, sinua minä ylistän.
29. Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä. Hänen armonsa pysyy iäti.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 28.12.2018 08:11

    Kuva

Psalmit 68
4. Mutta vanhurskaat iloitsevat ja riemuitsevat Jumalan edessä, he ihastuvat ilosta.
5. Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää hänelle tie, joka kulkee erämaissa. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.
33. Te maan valtakunnat, laulakaa Jumalalle, veisatkaa Herran kiitosta, [Sela]
34. hänen, joka kulkee ikuisten taivasten taivaissa! Hän antaa äänellään valtavan jylinän.
35. Tunnustakaa Jumalan voima! Hänen herrautensa on Israelin yllä ja hänen voimansa [ulottuu] yli pilvien.
36. Peljättävä on Jumala, joka ilmestyy sinun pyhäköstäsi, Israelin Jumala. Hän antaa kansalleen voiman ja väkevyyden. Kiitetty olkoon Jumala.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 29.12.2018 09:35

    Kuva

Jesaja 40
28. Etkö tiedä, etkö ole kuullut: Herra on ikuinen Jumala, joka on luonut maan ääret? Ei hän väsy eikä näänny, tutkimaton on hänen ymmärryksensä.

Jes 41:4. Kuka on tämän tehnyt ja toimittanut? Hän, joka alusta asti kutsuu sukupolvet esiin: Minä, Herra, joka olen ensimmäinen ja viimeisten luona vielä sama.
5. Merensaaret näkivät sen ja pelästyivät, maan ääret vapisivat. He lähestyivät, he tulivat,
6. he auttoivat toinen toistaan sanoen: "Ole luja!"
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 30.12.2018 08:44

    Kuva

Annettuaan pidättää hänet Herodes panetti hänet vankilaan ja jätti hänet neljän nelimiehisen sotilasryhmän vartioitavaksi, aikoen pääsiäisen jälkeen asettaa hänet kansan eteen.
Kun Pietaria näin pidettiin vankeudessa, rukoili seurakunta lakkaamatta Jumalaa hänen puolestaan.
Yöllä sitä päivää vasten, jona Herodes aikoi viedä Pietarin oikeuden eteen, tämä nukkui kahden sotilaan välissä kaksilla kahleilla sidottuna. Lisäksi vankilan ovella oli vartiomiehiä.
Silloin Pietarin edessä seisoi Herran enkeli, ja huoneessa loisti valo. Enkeli sysäsi Pietaria kylkeen ja herätti hänet sanoen: "Nouse nopeasti!" Kahleet putosivat hänen käsistään.
Enkeli sanoi hänelle: "Vyötä itsesi ja sido paula-anturat jalkaasi." Hän teki niin. Vielä enkeli sanoi: "Heitä viitta yllesi ja seuraa minua."
Pietari lähti ja seurasi häntä. Hän ei tiennyt, että se, mikä tapahtui enkelin toimesta, oli totta, vaan hän luuli näkevänsä näyn.
He kulkivat ensimmäisen ja vartion läpi ja tulivat rautaportille, joka johti kaupunkiin. Se aukeni heille itsestään, ja he lähtivät kulkemaan erästä katua pitkin. Yhtäkkiä enkeli erkani hänestä.
Silloin Pietari tajusi tilanteen, ja sanoi: " Totisesti, nyt minä tiedän, että Herra on lähettänyt enkelinsä ja pelastanut minut Herodeksen käsistä ja kaikesta, mitä juutalaisten kansa on odottanut."
Päästyään tästä selville hän kulki Marian, Johanneksen äidin, taloa kohti, sen Johanneksen, jonka lisänimi oli Markus. Siellä oli monta koolla rukoilemassa.
Pietarin kolkuttaessa eteisen ovea, tuli siihen Rode-niminen palvelijatar kuulostamaan.
Tunnettuaan Pietarin äänen hän ei ilossaan avannut porttia, vaan juoksi sisään kertomaan Pietarin seisovan eteisessä.
He sanoivat hänelle: "Sinä hourailet." Hän vakuutti puheensa todeksi. Niin he sanoivat: "Se on hänen enkelinsä."
Pietari jatkoi kolkuttamistaan. Avatessaan oven he näkivät hänet ja hämmästyivät.
Viitanten kädellään heitä vaikenemaan hän kertoi heille, kuinka Herra oli tuonut hänet ulos vankilasta, ja sanoi: "Ilmoittakaa tämä Jaakobille ja veljille." Pietari lähti pois ja meni toiseen paikkaan.
Päivän koittaessa sotilaille tuli kova hätä siitä, mitä Pietarille oli tapahtunut.
Apostolien teot 12:4-18
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

EdellinenSeuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron