Jumalan Sanaa Joulukuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.12.2018 07:04

    Kuva

Kuva
2. Mooseksen kirja 34
5. Herra astui alas pilvessä. Mooses asettui siellä hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä.
6. Herra kulki hänen ohitseen ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa.
7. Hän pysyy armollisena tuhansille, antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei jätä rankaisematta. Hän rankaisee oikeudenmukaisesti isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.12.2018 10:51

    Kuva

Filippiläiskirje 2
1. Jos siis on jotakin kehotusta Kristuksessa, jos jotakin rakkauden lohdutusta, jos jotakin Hengen yhteyttä, jos jotakin sydämellisyyttä ja laupeutta,
2. tehkää minun iloni täydelliseksi olemalla samaa mieltä. Liittäköön teidät yhteen keskinäinen rakkaus, sopu ja yksimielisyys.
3. Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian tavoittelusta, vaan nöyryydessä pitäkää toista parempana kuin itseänne.
4. Älkää hulehtiko vain omasta edustanne, vaan toistenkin parhaasta.
5. Olkoon teilläkin se mieli, joka oli Kristuksella Jeesuksella.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.12.2018 08:15

    Kuva

Jesaja 57
1. Vanhurskas häviää, eikä kukaan pane sitä sydämelleen, hurskaat miehet otetaan pois kenenkään siitä välittämättä. Vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.
2. Hän menee rauhaan: vakaasti vaeltavat saavat levätä leposijoillaan.

Joel 2
1. Puhaltakaa pasunaan Siionissa, toitottakaa torvia pyhällä vuorellani. Jokainen maan asukas on vapiseva, sillä Herran päivä tulee. Niin, se on lähellä:
2. pimeyden ja synkeyden päivä, pilvien ja pilkkopimeän päivä. Vuorille levinneenä kuin aamurusko on lukuisa ja väkevä kansa, jonka vertaista ei ole ollut muinaisajoista asti eikä tämän jälkeen enää tule vastaisten sukupolvien vuosiin saakka.
15. Puhaltakaa pasunaan Siionissa, kuuluttakaa pyhä paasto, kutsukaa koolle juhlakokous.
16. Kootkaa kansa, pyhittäkää seurakunta, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imevät. Lähteköön ylkä huoneestaan ja morsian kammiostaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.12.2018 09:36

    Kuva
Psalmit 15:1-4 Daavidin psalmi.

Herra, kuka saa tulla sinun temppeliisi, kuka asua pyhällä vuorellasi?
Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, toimii oikein, puhuu totuutta sydämessään,
ei panettele kielellään, ei tee toiselle pahaa eikä häpäise lähimmäistään,
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.12.2018 08:05

    Kuva

Psalmit 67
2. Jumala olkoon meille armollinen ja siunatkoon meitä. Hän valistakoon kasvonsa meille, -Sela-
3. että maan päällä tunnettaisiin sinun tiesi, kaikissa kansoissa apusi [ja pelastuksesi].
4. Sinua, Jumala, kansat kiittäkööt, sinua kaikki kansat ylistäkööt.
5. Iloitkoot ja riemuitkoot kansakunnat, sillä sinä tuomitset kansat oikein ja johdatat kansakuntia maan päällä. Sela.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.12.2018 09:53

    Kuva

Psalmit 92
6. Kuinka suuret ovatkaan sinun tekosi, Herra! Sinun ajatuksesi ovat ylen syvät.
8. Kun jumalattomat rehottavat kuin ruoho ja kaikki väärintekijät kukoistavat, on se heidän ikuiseksi häviökseen.
9. Mutta sinä, Herra, olet iäti Korkein.
10. Sinun vihollisesi, Herra, sinun vihollisesi joutuvat kadotukseen, kaikki väärintekijät hajotetaan.
11. Mutta minun sarveni sinä kohotat kuin oryx-antiloopin sarvet. Minut voidellaan tuoreella öljyllä.
12. Iloiten minun silmäni näkevät vainoojani kukistuvan, ja korvani kuulevat minua vastaan nousseiden tappiosta.
13. Vanhurskas viheriö kuin palmupuu, hän kasvaa kuin Libanonin setri.
14. He ovat istutetut Herran huoneeseen, he viheriöivät Jumalamme kartanoissa.
15. Vielä vanhoinakin he tekevät hedelmää, ovat mehevät ja vihannat.
16. He julistavat, että Herra, minun kallioni, on vanhurskas, ja ettei hänessä ole vääryyttä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.12.2018 07:55

    Kuva

Silmäni hiueten ikävöivät sinun apuasi ja vanhurskaita lupauksiasi.
Minä olen palvelijasi, anna minulle ymmärrys, että tuntisin sinun säädöksesi.
Kun sinun sanasi avautuvat, ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
Käänny minun puoleeni, ole minulle armollinen, kuten on oikein niitä kohtaan, jotka rakastavat sinun nimeäsi.
Tee askeleeni vakaviksi sanallasi äläkä salli minkään vääryyden hallita minua.

Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S

Psalmit 119:123,125,130,132,133
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 08.12.2018 08:20

    Kuva

Jesaja 40
5. Herran kunnia ilmestyy. Koko ihmissuku saa sen nähdä. Herran suu on näet puhunut."
6. Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun on julistettava?" Koko ihmisuku on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
7. Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa.
8. Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iäti.
9. Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja. Korota voimalla äänesi, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Täällä on teidän Jumalanne!"
10. Herra, Herra tulee voimassaan, hänen käsivartensa vallitsee. Hänen palkkansa on hänen mukanaan, hänen työnsä ansio käy hänen edellään.
11. Niin kuin paimen hän kaitsee laumaansa, kokoaa karitsat käsivarrelleen ja kantaa niitä sylissään, johdattelee imettäviä lampaita.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 09.12.2018 07:00

    Kuva

Matteus 27
27. Maaherran sotilaat veivät Jeesuksen mukanaan palatsiin ja keräsivät hänen ympärilleen sotilasjoukon.
28. He riisuivat hänet ja panivat hänen ylleen punaisen viitan, väänsivät orjantappuroista kruunun hänen päähänsä ja panivat ruoko kepin hänen oikeaan käteensä. Polvistuen hänen eteensä he pilkkasivat häntä sanoen: "Terve, juutalaisten kuningas!"
30. He sylkivät hänen päälleen, ottivat häneltä kepin ja löivät häntä sillä päähän.
31. Pilkattuaan häntä he riisuivat häneltä viitan, pukivat hänet hänen omiin vaatteisiinsa ja lähtivät viemään häntä ristiinnaulittavaksi.

Ef. 2:10. Me olemme näet hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
11. Muistakaa sen tähden, että te ihmisinä muihin kansoihin kuuluvat ennen saitte ympärileikkaamattoman nimen niiltä, joita lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti sanotaan ympärileikatuiksi.
12. Te olitte siihen aikaan ilman Kristusta, vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraita lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.
13. Nyt sitä vastoin, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, te ennen kaukana olleet olette päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14. Hän on meidän rauhamme, sillä hän yhdisti nämä kaksi purkamalla erottavan väliseinän, vihollisuuden,
15. Ruumiinsa uhrilla hän lakkautti säännöksissä olevan käskyjen lain voimassaolon. Hän teki sen luodakseen nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan.
16. Sovittamalla ristin uhrilla omassa ruumiissaan molemmat Jumalan kanssa hän lopetti [niiden välisen] vihollisuuden.
17. Hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä.
18. Meillä molemmilla on hänen kauttaan pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 10.12.2018 07:59

    Kuva

Johannes 6
42. He sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
43. Jeesus sanoi tähän: "Älkää nurisko keskenänne.
44. Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, vedä häntä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45. Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opettamia'. Jokainen, joka on kuullut ja oppinut Isältä, tulee minun luokseni.
46. Isää tosin ei kukaan ole nähnyt. Ainoastaan Hän, joka on tullut Jumalan luota, on nähnyt Isän.
47. Totisesti, minä sanon teille: sillä joka uskoo, on iänen elämä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron