Jumalan Sanaa Joulukuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 11.12.2018 07:34

    Kuva

Jesaja 42
5. Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt avaran maan ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä siinä olevalle kansalle, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
6. Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinua ja pannut sinut kansoille liitoksi, kansakunnille valoksi,
7. avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankikopista.
8. Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
9. Huomaa, kuinka entiset ovat käyneet toteen, ja minä ilmoitan uusia. Ennen kuin ne puhkeavat taimelle, minä annan teidän niistä kuulla.
10. Veisatkaa Herralle uusi virsi, veisatkaa hänen ylistystään hamasta maan äärestä, te merenkulkijat ja mitä meressä on, te merensaaret ja niissä asuvat.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 12.12.2018 07:50

    Kuva

3. Mooseksen kirja 17
11. Elävän olennon elämä on näet veri, ja minä olen antanut sen teille alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen. Veri tuottaa sovituksen, koska elämä on siinä.
12. Siksi minä olen sanonut israelilaisille: Älköön kukaan teistä syökö verta. Älköön myöskään muukalainen, joka asuu teidän keskuudessanne, syökö verta.
13. Kuka ikinä Israelin heimosta tai muukalaisista, jotka asuvat teidän keskuudessanne, saa pyydystetyksi syötävän metsäeläimen tai linnun, hän vuodattakoon sen veren maahan ja peittäköön multaan.
14. Jokaisen elävän olennon elämä on sen veri. Siksi minä sanon israelilaisille: Älkää syökö minkään elävän olennon verta, sillä sen elämä on veri. Jokainen, joka sitä syö, poistettakoon kansastaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 13.12.2018 08:49

    Kuva

Psalmit 111
1. Halleluja! Minä kiitän Herraa kaikesta sydämestäni hurskasten kokouksessa ja seurakunnassa.
2. Suuria ovat Herran teot, kaikkien niiden tutkisteltavia, jotka niitä rakastavat.
3. Kunniakkaita ja korkeita ovat hänen työnsä. Ainiaan pysyy hänen vanhurskautensa.
4. Hän on säätänyt ihmeellisten tekojensa muiston. Armollinen ja laupias on Herra.
5. Hän antaa ruuan niille, jotka häntä pelkäävät, hän muistaa liittonsa iäti.
6. Hän ilmoitti kansalleen tekojensa voiman, hän antoi heille toisten perintöosan.
7. Hänen kättensä teot ovat tosia ja oikeita. Luotettavat ovat kaikki hänen asetuksensa.
8. Ne pysyvät järkkymättä aina ja iäti. Ne on tehty totuudessa ja oikein.
9. Hän lähetti kansalleen lunastuksen, sääti liittonsa ikuisiksi ajoiksi. Pyhä ja peljättävä on hänen nimensä.
10. Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy ainiaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 14.12.2018 07:57

    Kuva

Jeremia 2
17. Eikö tämä tule sinulle siitä, että hylkäät Herran, Jumalasi, kun hän tahtoo kuljettaa sinua [oikealla]tiellä?
18. Mitä menemistä sinulla on Egyptiin juomaan Siihorin vettä? Ja mitä syytä sinulla on mennä Assuriin juomaan Eufrat-virran vettä?
19. Oma pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen. Niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa on se, että hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 15.12.2018 08:21

Kuva

Apostolien teot 2
22. Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen oli mies, josta Jumala todisti teille voimateoilla, ihmeillä ja merkeillä, mitä Jumala teki hänen kauttaan teidän keskuudessanne, kuten itse tiedätte.
23. Hänet luovutettiin teille niin kuin Jumalan oli ennalta suunnitellut ja nähnyt. Lakia tuntemattomien miesten käsillä te naulitsitte hänet ristiin ja surmasitte.
24. Mutta Jumala herätti hänet ja päästi kuoleman kivuista, kuten ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää hänet vallassaan.
32. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, ja sen todistajia me kaikki olemme.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 16.12.2018 10:01

    Kuva

Apostolien teot 3
13. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, meidän isiemme Jumala, on koroittanut kirkkauteen Poikansa Jeesuksen, jonka te luovutitte tuomittavaksi ja kielsitte Pilatuksen edessä, kun tämä oli päättänyt vapauttaa hänet.
14. Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja anoitte itsellenne murhamiestä.
15. Te surmasitte elämän ruhtinaan! Mutta Jumala herätti hänet kuolleista, ja me olemme sen todistajia.
16. Jeesuksen nimi ja usko siihen on vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette. Hänen kauttaan saatu usko on antanut hänelle hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne.
18. Näin Jumala on täyttänyt sen, minkä hän oli ilmoittanut etukäteen kaikkien profeettojensa suulla, nimittäin että hänen Kristuksensa oli kärsittävä.
19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
20. että Herra antaisi virvoituksen ajat ja lähettäisi Kristuksen Jeesuksen teille edeltämäärätyn.
21. Taivaan oli näet otettava hänet vastaan [olemaan siellä] niihin aikoihin asti, jolloin kaikki asetetaan jälleen kohdalleen. Siitä Jumala on muinaisajoista asti puhunut pyhien profeettojensa suulla.
25. Te olette profeettojen ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun jälkeläisessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat'.
26. Ennen muita teille Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun kukin käännytte pois pahuudestanne."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 17.12.2018 07:58

    Kuva

Apostolien teot 4
18. Kutsuttuaan apostolit sisään he kielsivät näitä puhumasta ja opettamasta mitään Jeesuksen nimeen.
19. Pietari ja Johannes vastasivat heille: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa.
20. Me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet."
23. Päästyään vapaiksi apostolit menivät omiensa luo ja kertoivat kaiken, mitä ylipapit ja vanhimmat olivat sanoneet heille.
24. Sen kuultuaan he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat: "Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on.
25. Pyhän Hengen kautta sinä olet puhunut isämme Daavidin suulla: 'Miksi kansakunnat raivoavat ja kansakunnat punovat turhia juonia?
26. Minki maan kuninkaat nousevat, ja ruhtinaat kokoontuvat Herraa ja hänen Kristustaan vastaan.'
27. Sillä totisesti, tässä kaupungissa Herodes että Pontius Pilatus kokoontuivat pakanoiden ja Israelin kansaan kuuluvien kanssa sinun pyhää Poikaasi Jeesusta vastaan, jonka sinä olit voidellut.
28. He tekivät kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli edeltämäärännyt tapahtuvaksi.
29. Nyt, Herra, katso heidän uhkauksiaan ja anna palvelijoillesi kaikkinainen rohkeus puhua sinun sanaasi.
30. Ojenna kätesi, niin että sairaita parantuu ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."
31. Kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla. He kaikki tulivat täytetyiksi Pyhällä Hengellä ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 18.12.2018 08:10

    Kuva

Sakarja 2
1. Katseeni nostaessani minä näin miehen, jolla oli mittanuora kädessä.
2. Minä kysyin häneltä: "Mihin olet menossa?" Hän vastasi: "Mittaamaan Jerusalemia, nähdäkseni, kuinka leveä ja pitkä se on oleva."
3. Enkeli, joka puhutteli minua, lähti liikkeelle, ja toinen enkeli tuli häntä vastaan.
4. Hän sanoi tälle: "Juokse ja sano tälle nuorukaiselle: Jerusalemin ympärille ei enään rakenneta muureja, sillä niin paljon siinä on oleva ihmisiä ja eläimiä.
5. Minä Herra olen oleva tulimuuri sen ympärillä ja kirkkaus sen keskellä.
6. Voi, voi. Paetkaa pohjoisesta maasta, sanoo Herra! Minä olen hajottanut teidät neljään taivaan tuuleen, sanoo Herra.
7. Voi, Siion! Pelastaudu, sinä, joka asut tytär Baabelin luona!
8. Näin sanoo Herra Sebaot: Kunniakseen hän on lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, koskee hänen silmäteräänsä.
10. Riemuitse ja iloitse, tytär Siion! Minä tulen ja asun keskelläsi, sanoo Herra.
11. Sinä päivänä moniin kansoihin kuuluvaa väkeä liittyy Herraan, ja he tulevat minun kansakseni. Minä asun sinun keskelläsi, ja sinä tulet tietämään, että Herra Sebaot on lähettänyt minut luoksesi.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 19.12.2018 07:55

    Kuva

Apostolien teot 5
25. Joku tuli silloin ja sanoi heille: "Miehet, jotka te panitte vankilaan, seisovat temppelissä opettamassa kansaa."
26. Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät, ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa kivittäisi heitä.
27. He toivat heidät ja asettivat Neuvoston eteen. Ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
28. ja sanoi: "Me olemme jyrkästi kieltäneet teitä opettamasta tässä nimessä. Te olette kuitenkin täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa tuon miehen veren meidän päällemme."
29. Pietari ja muut apostolit vastasivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
30. Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
31. Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen Päämieheksi ja Vapahtajaksi antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
32. Me olemme kaiken tämän todistajia, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
33. Tämän kuullessaan he raivostuivat ja tahtoivat tappaa heidät.

38. Nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla. Jos näet tämä hanke tai teko on ihmisistä, se raukeaa tyhjään.
39. Mutta jos se on Jumalasta, te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teidän ehkä havaittaisi sotivan itseään Jumalaa vastaan." He noudattivat hänen neuvoaan.

42. He eivät lakanneet, vaan opettivat joka päivä temppelissä ja kodeissa, julistaen evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 20.12.2018 08:44

    Kuva

Heprealaiskirje 12
1. Kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka meidät niin helposti kietoo. Juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa
2. silmät luotuina Jeesukseen, uskon alkajaan ja täyttäjään, joka hänelle tarjona oleen ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette uupuisi ja menettäisi toivoanne.
4. Te ette ole vielä verille asti tehneet vastarintaa taistelussa syntiä vastaan
5. ja olette unohtaneet kehoituksen, joka puhuu teille kuin lapsille: Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän nuhtelee sinua.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

EdellinenSeuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron