Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 21.01.2019 07:43

    Kuva

5. Mooseksen kirja 33
1. Tämä on siunaus, minkä Jumalan mies Mooses julisti israelilaisille ennen kuolemaansa.
2. Hän sanoi: "Herra tuli Siinailta, Seiristä hän nousi ja loisti heille. Hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, hän tuli kymmentuhantisesta pyhien joukosta. Hänen oikealla puolellaan liekehti tuli.
3. Hän rakastaa kansoja. Kaikki niiden pyhät ovat sinun kädessäsi. He asettuvat sinun jalkojesi juureen, ottavat oppia sanoistasi.
25. Rautaa ja vaskea olkoot sinun salpasi. Niin kuin sinun päiväsi, niin olkoon sinun voimasikin.
26. Ei kukaan ole niin kuin Jesurunin Jumala. Hän kulkee taivasten yli sinun apunasi ja pilvien päällä korkeudessaan.
27. Sinun turvasi on ikiaikojen Jumala, sinua kannattavat ikuiset käsivarret. Hän karkoitti viholliset sinun tieltäsi, hän käski hävittää heidät.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 22.01.2019 08:20

    Kuva

Psalmit 29
2. Antakaa Herralle hänen nimensä kunnia, kumartakaa Herraa pyhässä kaunistuksessa.
3. Herran ääni käy vetten päällä. Kunnian Jumala jylisee, Herra suurten vetten päällä.
4. Herran ääni on voimallinen, Herran ääni on mahtava.
11. Herra antaa kansalleen voiman, Herra siunaa kansaansa rauhalla.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 23.01.2019 07:48

    Kuva

Joosua 1
9 Olenhan minä sinua käskenyt: Ole luja ja rohkea; älä säikähdy äläkä arkaile, sillä Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi, missä ikinä kuljetkin."

Joh 14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 24.01.2019 08:42

    Kuva

Sananlaskut 16
2. Kaikki miehen tiet ovat hänen omissa silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget.
3. Anna työsi Herran haltuun, niin sinun hankkeesi menestyvät.
4. Herra on tehnyt kaiken määrätarkoitukseen, myös jumalattoman pahan päivän varalle.
9. Ihmisen sydän suunnittelee hänen tiensä, mutta Herra ohjaa hänen askeleensa.
17. Oikeamielisten tie karttaa pahan. Vaellustaan valvova saa pitää henkensä.
20. Joka painaa sanan mieleensä, löytää onnen, ja autuas se, joka turvaa Herraan!
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 25.01.2019 07:54

    Kuva


Mutta israelilaiset menettelivät uskottomasti anastamalla itselleen tuhon omaksi vihittyä; sillä Aakan, Karmin poika, joka oli Sabdin poika, joka Serahin poika, Juudan sukukuntaa, otti itselleen tuhon omaksi vihittyä. Silloin syttyi Herran viha israelilaisia kohtaan.
Ja Joosua lähetti miehiä Jerikosta Aihin, joka on lähellä Beet-Aavenia, itään päin Beetelistä, ja sanoi heille näin: "Menkää vakoilemaan maata". Niin miehet menivät ja vakoilivat Aita.
Kun he palasivat Joosuan luo, sanoivat he hänelle: "Älköön koko kansa menkö, vaan menköön noin kaksi tai kolme tuhatta miestä Aita valloittamaan; älä vaivaa koko kansaa sinne, sillä niitä on vähän".
Niin meni sinne kansasta noin kolme tuhatta miestä, mutta he kääntyivät pakoon Ain miesten edestä.
Ja Ain miehet löivät heitä kuoliaaksi noin kolmekymmentä kuusi miestä, ajoivat heitä takaa kaupungin portilta Sebarimiin asti ja voittivat heidät rinteessä. Silloin kansan sydän raukesi ja tuli kuin vedeksi.
Niin Joosua repäisi vaatteensa ja lankesi kasvoilleen maahan Herran arkin eteen ja oli siinä iltaan saakka, hän ja Israelin vanhimmat; ja he heittivät tomua päänsä päälle.
Ja Joosua sanoi: "Voi, Herra, Herra, minkätähden toit tämän kansan Jordanin yli antaaksesi meidät amorilaisten käsiin ja tuhotaksesi meidät? Oi, jospa olisimme päättäneet jäädä tuolle puolelle Jordanin!
Oi, Herra, mitä sanoisinkaan, kun Israel on kääntynyt pakoon vihollistensa edestä!
Kun kanaanilaiset ja kaikki muut maan asukkaat sen kuulevat, niin he saartavat meidät ja hävittävät meidän nimemme maan päältä. Mitä aiot tehdä suuren nimesi puolesta?"
Mutta Herra sanoi Joosualle: "Nouse! Miksi makaat kasvoillasi?
Israel on tehnyt syntiä, he ovat rikkoneet minun liittoni, jonka minä olen heille säätänyt; he ovat ottaneet sitä, mikä oli vihitty tuhon omaksi, he ovat varastaneet ja valhetelleet, he ovat panneet sen omain tavarainsa joukkoon.
Sentähden israelilaiset eivät voi kestää vihollistensa edessä, vaan heidän täytyy kääntyä pakoon vihollistensa edestä, sillä he itse ovat vihityt tuhon omiksi. En minä enää ole teidän kanssanne, ellette hävitä keskuudestanne tuhon omaksi vihittyä.
Nouse, pyhitä kansa ja sano: Pyhittäytykää huomiseksi, sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Sinun keskuudessasi, Israel, on jotakin tuhon omaksi vihittyä; sinä et voi kestää vihollistesi edessä, ennenkuin olette poistaneet keskuudestanne tuhon omaksi vihityn.
Raamattu 33/38 Joosua 7:1-13
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 26.01.2019 10:17

    Kuva

Jesaja 43
10 Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.
11 Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
12 Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.
13 Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 27.01.2019 08:10

    Kuva

Jesaja 61
1. Herran, Herran Henki on minun päälläni. Hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa köyhille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
2. julistamaan Herran hyvän tahdon vuotta ja päivää, jona Jumalamme palkitsee. Hän tulee lohduttamaan kaikkia surevia,
3. panemaan Siionin murheellisten päähän juhlapäähineen tuhkan sijaan, antamaan heille iloöljyä murheen sijaan, ja ylistyksen viitan masentuneen hengen sijaan. Heidän nimensä on oleva "vanhurskauden tammet", "Herran istutus", hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.
8. Minä, Herra, rakastan oikeutta, vihaan vääryyttä ja ryöstöä. Minä annan heille palkan uskollisesti ja teen heidän kanssansa ikuisen liiton.
9. Heidän jälkeläisensä tulevat tunnetuiksi kansojen keskuudessa ja heidän siemenensä kansakuntien parissa. Kaikki, jotka näkevät heidät, tuntevat heidät Herran siunaamaksi suvuksi.
10. Minä iloitsen suuresti Herrassa, sieluni riemuitsee Jumalassani. Hän pukee ylleni pelastuksen vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, niin että olen kuin sulhanen, joka kantaa päässään seppelettä, kuin morsian, joka on koruillaan kaunistettu.
11. Niin kuin maa tuottaa kasvunsa, ja kuten kasvitarha saa siemenkylvönsä versomaan, niin Herra, Herra saattaa versomaan vanhurskauden ja kiitoksen kaikkien kansojen nähden.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 28.01.2019 07:31

    Kuva

Jeremia 17
10. Minä, Herra, tutkin sydämet, koettelen sisimmät, antaen kullekin hänen vaelluksensa ja tekojensa mukaan.
12. Kunnian valtaistuin, korkea ikiajoista, on pyhäkkömme paikka!
13. Israelin toivo, sinä Herra! Kaikki, jotka sinut hylkäävät, joutuvat häpeään. "Jotka minusta luopuvat, kirjoitetaan tomuun. Sillä he ovat hylänneet elävän veden lähteen, Herran."
14. Paranna minut, Herra, niin minä parannun, auta minua, niin olen autettu. Sinua yksin minä ylistän.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 29.01.2019 07:53

    Kuva

Psalmit 135
1. Halleluja! Ylistäkää Herran nimeä. Ylistäkää, te Herran palvelijat,
2. jotka seisotte Herran huoneessa, meidän Jumalamme huoneen esipihoissa .
3. Ylistäkää Herraa, sillä Herra on hyvä, veisatkaa kiitosta hänen nimelleen, sillä se on suloinen.

Joh.20:19. Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla juutalaisten pelosta koolla lukittujen ovien takana. Silloin Jeesus tuli ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
20. Sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
21. Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin minäkin lähetän teidät."
22. Tämän sanottuaan hän puhalsi heihin ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Joiden synnit te annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte synninpäästön, ne jäävät syntiensä tuomion alle."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 30.01.2019 07:46

    Kuva

1. Pietarin kirje 2
2. Vastasyntyneiden lasten tavoin halutkaa sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen*,
3. jos olette maistaneet, että Herra on hyvä.

(2.* Pelastukseen ei päästä kasvamalla, vaan se tapahtuu parannuksen ja evankeliumin uskomisen eli uudestisyntymisen tietä. Mutta uskoon tulon jälkeen ihmiselle on tarpeen kasvaa kaikessa kristittynä elämiseen kuuluvassa. Jumalan sanan lukeminen ja kuuleminen sekä uudistuva parannus ja Jeesuksen veren puhdistus ovat siinä keskeisiä asioita.)

1. Piet 3:17. Aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta. Jos se alkaa ensiksi meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät usko evankeliumia ja ole sille kuuliaisia.
18. Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, mihin joutuukaan jumalaton ja syntinen?
19. Jumalan tahdon mukaan kärsivät uskokoot siksi elämänsä uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä on hyvää.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

EdellinenSeuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron