Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 01.01.2019 08:59

    Kuva
Kuva
Matteus 6
31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitsä me saamme ruokaa?' tai: 'Mistä me saamme juomaa?' tai: 'Mistä me saamme vaatteet?'
32.Tätä kaikkea kansat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33. Etsikää yli kaiken Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tämä annetaan teille.
34. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Kullekin päivälle Riittää oma vaivansa.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 02.01.2019 08:41

    Kuva

Saarnaaja 12
7. Tomu palaa maahan, niin kuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan luo, joka sen on antanut.
10. Saarnaaja pyrki löytämään kelvollisia sanoja, oikeassa mielessä kirjoitettuja, totuuden sanoja.
11. Viisaitten sanat ovat kuin tutkaimia ja kootut lauseet kuin isketyttyjä nauloja. Ne ovat saman Paimenen antamia.
12. Vielä näiden lisäksi: Poikani, ota varoitus huomioon. Paljolla kirjojen tekemisellä ei ole loppua, ja paljo tutkistelu väsyttää ruumista.
13. Loppusana kaikesta, mitä nyt on kuultu: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä.
14. Jumala tuo näet kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 03.01.2019 08:45

    Kuva

Psalmit 78
3. Mitä olemme kuulleet ja saaneet tietää, mitä isämme ovat meille kertoneet,
4. sitä emme salaa heidän lapsiltaan. Me kerromme tulevalle polvelle Herran ylistettävistä teoista, hänen voimastaan ja ihmetöistään.
5. Hän asetti todistuksen Jaakobiin, hän sääti Israeliin lain ja käski isiämme julistamaan ne lapsilleen,
6. että jälkipolvi tulisi ne tuntemaan, oppisivat vastedes syntyvät lapset, ja hekin nousisivat ja kertoisivat niistä lapsilleen,
7. että nämä panisivat turvansa Jumalaan, eivät unohtaisi Jumalan tekoja, vaan noudattaisivat hänen käskyjään.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 04.01.2019 08:19

    Kuva

Psalmit 97
1. Herra on kuningas! Riemuitkoon maa! Iloitkoot saaret, niin monta kuin niitä on!
2. Pilvi ja pimeys on hänen ympärillään, vanhurskaus ja oikeus on hänen valtaistuimensa perustus.
8. Siion kuulee sen ja iloitsee, ja Juudan tyttäret riemuitsevat sinun tuomioistasi, Herra.
9. Sillä sinä, Herra, olet Korkein yli kaiken maan, sinä olet ylen korkea, yli kaikkien jumalien.
10. Te, jotka Herraa rakastatte, vihatkaa pahaa. Hän varjelee hurskasten sielut, jumalattomien kädestä hän heidät pelastaa.
11. Vanhurskaalle koittaa valo ja oikeamielisille ilo.
12. Iloitkaa Herrassa, te vanhurskaat. Ylistäkää hänen pyhää nimeään.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 05.01.2019 07:45

    Kuva

Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet pelastukseni Jumala. Sinua minä odotan [avukseni] kaiken päivää.
Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi. Nehän ovat olleet hamasta iäisyydestä.
Hyvä ja luotettava on Herra Sen tähden hän neuvoo syntisiä tielle.
Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
Nimesi tähden, Herra, anna anteeksi minun syntieni syyllisyys, sillä se on suuri.
Kuka on mies, joka pelkää Herraa? Sen hän neuvoo tielle, joka hänen on valittava.

Herra, minä rakastan sinun pyhäkköäsi, läsnäolosi sijaa, sitä paikkaa, jossa kirkkautesi asuu.
Jalkani seisovat oikealla perustalla. Seurakunnan kokouksissa minä kiitän Herraa.

Yhtä minä rukoilen Herralta, sitä minä pyydän: että saisin asua Herran huoneessa kaiken elinaikani, katsella Herran suloisuutta ja tutkistella hänen pyhäkössään.
Hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän turvaa minua telttansa suojassa, korottaa minut kalliolle.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S


Psalmit 25:5,6,8,9,11,12 Ps. 26:8,12 Ps. 27:4,5
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 06.01.2019 10:36

    Kuva
Jesaja 49
6. Hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, minun palvelijalleni, saattaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut kansojen valoksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.

Jes 55:5. Sinä olet kutsuva kansoja, joita et tunne, ja kansat, jotka eivät sinua tunne, rientävät luoksesi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6. Etsikää Herraa silloin, kun hänet voidaan löytää. Huutakaa häntä avuksi, kun hän on läsnä.
7. Jumalaton hylätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja kääntyköön Herran puoleen, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme puoleen, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 07.01.2019 07:35

    Kuva

Psalmit 43
3 Lähetä valkeutesi ja totuutesi. Ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi,
4 että minä saisin tulla Jumalan alttarin eteen, Jumalan eteen, joka on minun iloni ja riemuni, ja kiittäisin kanteleilla sinua, Jumala, minun Jumalani.
5 Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.
Raaamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 08.01.2019 09:07

    Kuva

Johannes 3
30. Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
31. Hän, joka tulee ylhäältä, on yli kaikkien. Maasta syntyisin oleva on maasta, ja maasta on mitä hän puhuu. Taivaasta tuleva on yli kaikkien.
32. Hän todistaa siitä, mitä on nähnyt ja kuullut, mutta hänen todistustaan ei kukaan ota vastaan.
33. Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, vahvistaa sinetillä, että Jumala on luotettava.
34. Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja. Jumala ei näet anna Henkeä määrämitalla.
35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaiken hänen valtaansa.
36. Poikaan uskovalla on ikuinen elämä. Mutta se, joka ei usko ja ole kuuliainen Pojalle, ei ole näkevä elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällään."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 09.01.2019 08:23

    Kuva

Apostolien teot 17
2 .Tapansa mukaan Paavali meni siihen heidän luokseen ja [pyhien] kirjoitusten pohjalta kolmena sapattina keskusteli heidän kanssaan.
3. Hän selitti niitä ja osoitti, että Kristuksen oli kärsittävä ja noustava ylös kuolleista. Hän sanoi: "Tämä Jeesus, jota minä teille julistan, on Kristus."
24. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä,
25. eikä häntä voida ihmiskäsin palvella, ikäänkuin hän tarvitsisi jotakin, hän, joka itse antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken.
26. Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta [avioparista] asumaan kaikkialla maa päällä. Hän on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27. että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla löytää hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä.
30. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on suvainnut, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
31. Hän on näet säätänyt päivän, jona hän vanhurskaudessa tuomitsee maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen määrännyt. Hän on antanut kaikille siitä varman todisteen herättämällä hänet kuolleista."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu 2019

ViestiKirjoittaja Irene » 10.01.2019 09:09

    Kuva

Jesaja 59
12. Meidän rikoksemme ovat näet monilukuiset sinun edessäsi, ja meidän syntimme todistavat meitä vastaan. Meidän rikoksemme seuraavat meitä, ja pahat tekomme me tunnemme.
13. Me olemme luopuneet Herrasta ja kieltäneet hänet, olemme vetäytyneet seuraamasta Jumalaamme. Me olemme puhuneet sortoa ja kapinaa, kantaneet sisimmässämme valheen sanoja ja purkaneet niitä suustamme.
14. Oikeus torjutaan pois, ja vanhurskaus on kaukana. Totuus kompastelee torilla, eikä rehellisyydelle ole sijaa.
15. Totuus on kadonnut, ja joka pahasta luopuu, ryöstetään paljaaksi. Herra näki tämän, ja hänen silmissään oli paha, ettei ollut oikeutta.
16. Hän näki ja kummasteli, ettei ole miestä, joka olisi puuttunut asiaan. Silloin hänen oman kätensä voima auttoi häntä, ja hänen vanhurskautensa tuki häntä.
17. Hän puki ylleen vanhurskauden kuin rintahaarniskan ja pani pelastuksen kypärän päähänsä. Hän pukeutui rankaisun vaatteisiin ja verhoutui kiivauteen kuin viittaan.
18. Tekojen mukaan hän maksaa palkan: vihan vastustajilleen, ansaitun rankaisun vihollisilleen ja merensaarille.
19. Niin he pelkäävät Herran nimeä päivän laskun äärillä ja päivän koittamilla hänen kunniaansa. Kun vihollinen tulee kuin virta, Herran Henki nostaa lipun sitä vastaan.
20. Hän tulee Siionille lunastajana, niille Jaakobissa, jotka kääntyvät synnistä, sanoo Herra.
21. Tämä on minun liittoni heidän kanssaan, sanoo Herra: Minun Henkeni, joka on sinun päälläsi, ja sanani, jonka panen suuhusi, eivät väisty sinun suustasi, eivätkä lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, sanoo Herra, nyt ja ainiaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron