Jumalan Sanaa Helmikuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 11.02.2019 08:10

    Kuva
Johannes 6
63. Henki yksin tekee eläväksi. Liha ei hyödytä mitään. Ne sanat, mitkä minä olen puhunut teille, ovat Henki ja elämä.
64. Teidän joukossanne onkuitenkin muutamia, jotka eivät usko." Jeesus näet tiesi, ketkä olivat ne, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli kavaltava hänet.
65. Hän jatkoi: "Siksi minä sanoinkin teille, ettei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isäni sitä hänelle anna."
66. Tämän johdosta monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssaan.
67. Jeesus kysyi niiltä kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
68. Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on iäisen elämän sanat.
69. Me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 12.02.2019 08:49

    Kuva

Jesaja 37
16. "Herra Sebaot, Israelin Jumala, jonka valtaistuinta kerubit kannattavat, ja joka yksin olet maan kaikkien valtakuntien Jumala. Sinä olet tehnyt taivaan ja maan.
1. Tess 2:1. Tiedättehän itse, veljet, että käyntimme luonanne ei ollut turha.
2. Vaikka me, kuten tiedätte, ennen sitä olimme kärsineet Filippissä, jossa meitä oli pahoin pidelty, meillä oli kuitenkin Jumalan antamaa rohkeutta puhua teille Jumalan evankeliumia suurten vaikeuksien keskellä.
3. Kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä ja epäpuhtaasta mielestä, eikä se ole kavaluudessa esitettyä.
4. Kuten Jumala on pitänyt meitä kelpaavina siihen, että meille on uskottu evankeliumi, niin me puhumme, emme ihmisiä mielistellen, vaan kelvataksemme Jumalalle, joka tutkii sydämemme.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 13.02.2019 07:54

    Kuva

Psalmit 37
3. Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä on hyvä, asu maassa ja noudata totuutta.
4. Silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sydämesi kaipaa.
5. Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.
23. Herra vahvistaa sen miehen askeleet, jonka tie hänelle kelpaa.
24. Jos hän lankeaa, ei hän maahan sorru, sillä Herra tukee hänen kättään.
39. Vanhurskaat saavat avun Herralta, hän on heidän turvansa ahdingon aikana.
40. Herra auttaa heitä ja vapahtaa heidät, vapahtaa jumalattomista ja pelastaa heidät, koska he turvaavat häneen.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 14.02.2019 08:55

    Kuva

Psalmit 146
1 Halleluja! Ylistä, minun sieluni, Herraa.
2 Minä ylistän Herraa kaiken ikäni, veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän.
3 Älkää luottako ruhtinaihin älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa.
4 Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen; sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin.
5 Autuas se, jonka apuna on Jaakobin Jumala, se, joka panee toivonsa Herraan, Jumalaansa,
6 häneen, joka on tehnyt taivaan ja maan, meren ja kaiken, mitä niissä on, joka pysyy uskollisena iankaikkisesti,

Saarn. 12:7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 15.02.2019 08:15

    Kuva

Jesaja 48
9. Oman nimeni tähden minä olen pitkämielinen, ylistykseni tähden minä hillitsen vihani, etten sinua tuhoaisi.
10. Minä olen sulattanut sinua, mutta en hopean vuoksi, olen koetellut sinua kärsimyksen pätsissä.
11. Itseni, itseni tähden minä sen teen. Sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Minä en anna kunniaani toiselle.
12. Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka olen kutsunut: Minä olen aina sama. Minä olen ensimmäinen, ja olen myös viimeinen.
13. Minun käteni on perustanut maan, oikea käteni on levittänyt taivaan. Minä kutsun ne, ja siinä ne ovat.
16. Lähestykää minua, kuulkaa tämä: Alun alkaenkaan en ole puhunut salassa. Kun nämä tapahtuivat, minä olin jo siellä. Herra, Herra on nyt lähettänyt minut ynnä oman Henkensä.
17. Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä on hyödyllistä, johdatan sinua0 tietä, jota sinun tulee käydä.
22. Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo Herra.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 16.02.2019 10:12

    Kuva

Apostolien teot 15
7. Kun asiasta oli paljon väitelty, Pietari nousi ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan sitten teki meidän keskuudessamme sen valinnan, että muihin kansoihin kuuluvat saisivat minun suustani kuulla evankeliumin sanaa ja tulla uskoon.
8. Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestaan ja antoi heille Pyhän Hengen samoin kuin meillekin.
9. Hän ei tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän välillä puhdistaessaan sydämet uskolla.
10. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11. Herran Jeesuksen armon kautta me uskomme pelastuvamme samalla tavalla kuin hekin."
14. Simeon kertoi, kuinka Jumala ensi kerran katsoi muihin kansoihin kuuluvien puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimelleen.
15. Tämän kanssa pitävät yhtä profeettojen sanat, sillä näin on kirjoitettu:
16. 'Sen jälkeen minä palaan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan. Minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn,
17. että muutkin ihmiset etsisivät Herraa, kaikki kansoihin kuuluvat, jotka on otettu minun nimiini, sanoo Herra, joka tekee tämän'.
18. Tämä on ollut tunnettua muinaisista ajoista asti.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 17.02.2019 14:05

    Kuva

Sananlaskut 8
17. Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka varhain etsivät minua löytävät minut.
18. Minun luonani on rikkaus ja kunnia, ikivanha varallisuus ja vanhurskaus.
20. Minä vaellan vanhurskauden polkua, oikeuden teitten keskikohtaa,
21. antaakseni minua rakastaville pysyvän perinnön ja täyttääkseni heidän aarteistonsa.

Joh 14:21. Jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, hän rakastaa minua. Joka rakastaa minua, häntä Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle.
22. Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
23. Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani, ja Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja teemme asumuksen hänen luonaan.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 18.02.2019 08:29

    Kuva

Johannes 4
19. Nainen sanoi: "Herra, minä huomaan, että sinä olet profeetta.
20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella. Te taas sanotte, että Jerusalemissa on paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
21. Jeesus vastasi: "Nainen, usko minua! Tulee aika, jolloin te ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22. Te kumarratte teille tuntematonta. Me kumarramme Häntä, jonka tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
23. Tulee aika ja on jo, jolloin oikeat rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä näet tahtoo.
24. Jumala on Henki. Häntä rukoilevien tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa."
25. Nainen sanoi: "Minä tiedän, että Messias tulee, Hän, jota sanotaan Kristukseksi. Kun hän tulee, hän ilmoittaa meille kaiken."
26. Jeesus sanoi: "Minä se olen, minä, joka puhun kanssasi".
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 19.02.2019 08:41

    Kuva

1. Samuelin kirja 12
14 Jos te pelkäätte Herraa ja palvelette häntä, kuulette hänen ääntänsä ettekä niskoittele hänen käskyjänsä vastaan, niin te seuraatte Herraa, Jumalaanne, sekä te että kuningas, joka teitä hallitsee.
15 Mutta jollette kuule Herran ääntä, vaan niskoittelette hänen käskyjänsä vastaan, niin Herran käsi on oleva teitä vastaan, niinkuin oli myös teidän isiänne vastaan.
20 Samuel sanoi kansalle: "Älkää peljätkö. Te olette tosin tehneet kaiken tämän pahan, mutta älkää kuitenkaan poiketko pois seuraamasta Herraa, vaan palvelkaa Herraa kaikesta sydämestänne.
21 Älkää poiketko seuraamaan turhia jumalia, joista ei ole hyötyä eikä apua, sillä turhia ne ovat.
22 Suuren nimensä tähden Herra ei hylkää kansaansa, koska Herra on tahtonut tehdä teidät omaksi kansaksensa.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 20.02.2019 08:00

    Kuva

Psalmit 147
5. Meidän Herramme on suuri, suuri voimassaan, hänen ymmärryksensä on mittaamaton.
6. Herra on nöyrien tuki ja turva, mutta jumalattomat hän painaa maahan.
7. Veisatkaa Herralle kiitosvirsi, soittakaa kitaroilla kiitosta Jumalallemme.
8. Hän peittää pilvillä taivaan, valmistaa sateen maalle ja kasvattaa ruohon vuorille.
9. Hän antaa ruuan eläimille, korpin pojillekin, kun ne huutavat.
10. Hänelle ei kelpaa hevosen voima, eikä hän mielisty miehen jalkojen nopeuteen.
11. Herra mielistyy niihin, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen armoonsa.
12. Kiitä Herraa, Jerusalem. Ylistä Jumalaasi, Siion.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

EdellinenSeuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa