Jumalan Sanaa Helmikuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 21.02.2020 07:36

    Kuva

Roomalaiskirje 1
1. Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia hänen pojastaan,
2. jonka Jumala oli ennalta luvannut profeettojensa kautta pyhissä kirjoituksissa.
3. Ihmisyyden puolesta hän syntyi Daavidin jälkeläisestä.
4. Pyhyyden hengen kannalta hän on kuolleistanousemisen kautta osoitettu Jumalan Pojaksi voimassa. Hänen Jeesuksen Kristuksen, meidän Herrastamme,
5. kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että hänen nimeään kohtaan syntyisi uskon kuuliaisuutta kaikissa kansoissa.
6. Näihin tekin, Jeesuksen Kristuksen kutsumat, kuulutte.
16. Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima jokaiselle uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17. Siinä näet Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, kuten on kirjoitettu: "Vanhurskas on elävä uskosta."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.02.2020 08:36

    Kuva

Vihamies teeskentelee huulillaan, mutta hautoo petosta sydämessään.
Jos hän muuttaa äänensä suloiseksi, älä usko häntä, sillä seitsemän kauhistusta on hänellä sydämessä.
Vihamielisyys kätkeytyy kavalasti, mutta kansankokouksessa sen pahuus paljastuu.
Joka toiselle kuopan kaivaa, se itse siihen lankeaa, ja joka kiveä vierittää, hänen päälleen se takaisin vyörähtää.
Älä kersku huomispäivästä, sillä et tiedä, mitä mikin päivä tuo tullessaan.
Kehukoon sinua toinen, ei oma suusi, vieras, eivät omat huulesi.
Rauta hioo rautaa, ja ihminen toistansa hioo.

Sananl.26:24-27 27:1,2,17
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 23.02.2020 09:42

    Kuva

Roomalaiskirje 2
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 24.02.2020 08:13

    Kuva

Apostolien teot 13
38. Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttaan teille julistetaan syntien anteeksiantamus.
39. Jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskautetuksi, vapaaksi kaikesta [synnin syyllisyydestä], mistä ette voineet Mooseksen lain kautta tulla vanhurskautetuiksi.

Joh. 8:31. Niin Jeesus sanoi häneen uskoville juutalaisille: "Jos te pysytte minun sanassani, te olette todella minun opetuslapsiani,
32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 25.02.2020 10:22

    Kuva

Joosua 24
14 Niin peljätkää nyt Herraa, palvelkaa häntä nuhteettomasti ja uskollisesti ja poistakaa ne jumalat, joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran ja Egyptissä, ja palvelkaa Herraa.
15 Mutta jos pidätte pahana palvella Herraa, niin valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella, niitäkö jumalia, joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran, vai amorilaisten jumalia, niiden, joiden maassa te asutte. Mutta minä ja minun perheeni palvelemme Herraa."
16 Silloin kansa vastasi ja sanoi: "Pois se, että me hylkäisimme Herran ja palvelisimme muita jumalia!
17 Sillä Herra on meidän Jumalamme, hän, joka johdatti meidät ja meidän isämme pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä, ja joka teki meidän silmiemme edessä suuret tunnusteot ja aina varjeli meitä sillä tiellä, jota me vaelsimme, ja kaikkien niiden kansojen keskellä, joiden kautta me kuljimme.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 26.02.2020 09:08

    Kuva

Roomalaiskirje 5
15. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen. Vaikka yhden lankeemuksesta monet ovatkin kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja tullut runsain määrin monien osaksi yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armossa.
16. Lahjan laita ei ole kuten on sen, mikä tuli yhden syntiä tehneen kautta. Tuomio tuli näet yhden ihmisen [teon johdosta] kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskaaksi julistamiseksi.
18. Niinpä siis, kuten yhden ihmisen lankeemus [on koitunut] kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko [koituu] kaikille ihmisille vanhurskaudeksi ja elämäksi.
19. Sillä kuten yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat todettu ja julistettu syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet luetaan vanhurskaiksi.
21. Kuten synti hallitsi [epäuskoista hengellisessä] kuolemassa, samoin armo on hallitsiseva [uskovaa] vanhurskauden kautta iäiseen elämään Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 27.02.2020 08:02

    Kuva

Johannes 15
8. Siinä minun Isäni tulee kirkastetuksi, että te tuotatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
9. Kun Isä on rakastanut minua, niin minäkin olen rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
10. Jos te pidätte minun käskyni, te pysytte minun rakkaudessani, kuten minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
11. Minä olen puhunut tämän teille, että minun iloni olisi teissä, ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
12. Tämä on minun käskyni: rakastatte toisianne, kuten minä olen rakastanut teitä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 28.02.2020 10:05

    Kuva

2. Korinttolaiskirje 12
9. Hän on vastannut minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin, sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Siksi minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun.
10. Tämän vuoksi olen mieltynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin Kristuksen tähden. Kun näet olen heikko, silloin olen väkevä.
19. Olette varmaan jo ehtineet luulla meidän puolustelevan itseämme. Jumalan edessä, Kristuksessa me puhumme, mutta kaikki teille rakennukseksi, rakkaani.
20. Pelkään, etten tullessani ehkä tapaa teitä sellaisina, kuin tahdon, ja että te kohtaatte minut toisenlaisena, kuin toivotte. Pelkään tapaavani riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä.
21. Pelkään, että tultuani, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän luonanne, ja että joudun suremaan monien ennen synnissä eläneiden tähden, jotka eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta, haureutta ja irstautta, mitä ovat harjoittaneet.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 29.02.2020 09:31

    Kuva

1. Johanneksen kirje 3
18. Lapset, älkäämme rakastako [vain] sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja saatamme Hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20. että jos sydämemme syyttää meitä, Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, meillä on turvallinen luottamus Jumalaan,
22. ja mitä tahansa me anomme, sen me häneltä saamme, koska noudatamme hänen käskyjään ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
23. Tämä on Hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toisiamme, kuten Hän on meille antanut käskyn.
24. Joka pitää Hänen käskynsä, pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Me tiedämme Hänen pysyvän meissä siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Edellinen

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron