Jumalan Sanaa Helmikuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.02.2020 10:16

    Kuva
Kuva

Markus 6
10. Hän sanoi heille: "Mihin taloon menettekin, jääkää siihen, kunnes lähdette pois siltä paikkakunnalta.
11. Jos teitä ei jossakin paikassa oteta vastaan eikä kuunnella, lähtekää sieltä pois ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heille."
12. Niin opetuslapset lähtivät matkaan ja saarnasivat ihmisille, että heidän oli nöyrryttävä parannukseen.*
13. He karkoittivat monta riivaajaa sekä voitelivat monia sairaita öljyllä ja niin paransivat heidät.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S

12* Katuen tunnustettava syntinsä, ottaen vastaan Jumalan lupaaman armon.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.02.2020 10:18

    Kuva

Roomalaiskirje 6
8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.02.2020 07:49

    Kuva

Heprealaiskirje 10
16. "Tämä on se liitto, minkä minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä."
17. Ja: "Heidän syntejään ja laittomuuksiaan en enää muista,"
18. Missä nämä on annettu anteeksi, siinä ei uhria synnin tähden enää tarvita.
19. Meillä on siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään.
20. Tämän pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy väliverhon, se on, hänen ruumiinsa uhrin kautta.
21. Koska meillä täten on "suuri Pappi, Jumalan huoneen haltija,"
22. käykäämme esiin vakain sydämin, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä.
23. Pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, Hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen.
24. Valvokaamme toisiamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin.
25. Älkäämme jättäkö oman seurakuntamme kokoontumisia, kuten muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme sitä enemmän, mitä enemmän näemme tuon päivän lähestyvän.
26. Jos me totuuden tuntoon päästyämme tahallamme ja jatkuvasti teemme syntiä, meidän syntiemme sovitukseksi ei ole enää uhria,
27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja polttava tuli on kuluttava vastustajat.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.02.2020 08:28

    Kuva

Juudaksen kirje 1
3. Kun minulla, rakkaat ystävät, on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, olen tuntenut velvoitusta kirjoittaa ja kehoittaa teitä taistelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on annettu pyhille.
4. Teidän keskuuteenne on näet luikerrellut ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon. He ovat jumalattomia, jotka kääntävät Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät ainoan Valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
17. Mutta te, rakkaat ystävät! Muistakaa mitä Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18. sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan.
19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole.
20. Mutta te, rakkaat ystävät, rakentukaa pyhimmässä uskossanne, rukoillen Pyhässä Hengessä.
21. Pysykää Jumalan rakkaudessa, ja odottakaa Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta ikuiseksi elämäksi.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.02.2020 07:54

    Kuva

Hoosea 14
2. Käänny Israel, Herran, Jumalasi puoleen, sillä sinä olet kompastunut rikoksiisi.
3. Ottakaa mukaanne sanoja ja kääntykää Herran puoleen ja sanokaa hänelle: "Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin me tuomme sinulle uhreiksi huultemme hedelmät.
4. Assur ei ole meitä auttava, hevosilla emme tahdo ratsastaa, emmekä enää sano kättemme teoille: 'Meidän jumalamme'. Sillä sinussa saa orpo armon."
5. Minä parannan teidän luopumuksenne, omasta halustani minä teitä rakastan. Minun vihani on kääntynyt hänestä pois.
6. Minä olen oleva Israelille kuin kaste, se on kukoistava kuin lilja ja juurtuva syvälle kuin Libanon.
7. Sen vesat leviävät, sen kauneus on oleva kuin öljypuun ja sen tuoksu kuin Libanonin.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.02.2020 08:16

    Kuva

Psalmit 34
4. Ylistäkää kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeään.
5. Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle. Hän vapahti minut kaikesta hädästä.
8. Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka Häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
9. Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se, joka häneen turvaa!
12. Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teitä opetan.
13. Kuka oletkin, joka tahdot elää ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea,
14. varjele kielesi pahasta ja huulesi puhumasta vilppiä.
15. Karta pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.
16. Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoaan.
19. Herra on lähellä niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
20. Vanhurskaalla on monia kärsimyksiä, mutta Herra vapahtaa hänet niistä kaikista.
21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa: ei yksikään niistä murru.
22. Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne saavat tuomion.
23. Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä kukaann, joka häneen turvaa, joudu syyllisenä tuomituksi.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.02.2020 08:01

    Kuva

Jesaja 1
15 Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.
16 Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
17 Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.
19 Jos suostutte ja olette kuuliaiset, niin te saatte syödä maan hyvyyttä;
20 mutta jos vastustatte ja niskoittelette, niin miekka syö teidät. Sillä Herran suu on puhunut.
21 Voi, kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki! Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus, mutta nyt murhamiehet.
22 Sinun hopeasi on kuonaksi käynyt, jaloviinisi vedellä laimennettu.
23 Sinun päämiehesi ovat niskureita ja varkaiden tovereita; kaikki he lahjuksia rakastavat ja palkkoja tavoittelevat; eivät he hanki orvolle oikeutta, lesken asia ei pääse heidän eteensä.
24 Sentähden sanoo Herra, Herra Sebaot, Israelin Väkevä: Voi! Minä viihdytän vihani vastustajissani, minä kostan vihollisilleni;
25 minä käännän käteni sinua vastaan ja puhdistan sinusta kuonan niinkuin lipeällä ja poistan sinusta kaiken lyijyn.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 08.02.2020 10:06

    Kuva

Heprealaiskirje 4
14. Kun meillä siis on suuri Ylimmäinen Pappi, läpi taivaiden kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15. Meidän Ylimmäinen Pappimme ei näet ole säälimätön meidän heikkouksiemme suhteen, sillä hän on ollut kaikessa kiusattu samalla tavalla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16. Käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon avuksemme oikeaan aikaan.

Luuk.5:20. Nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut."
21. Kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat mielessään kyselemään: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka muu kuin Jumala voi antaa syntejä anteeksi?"
22. Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne?
23. Kumpi on helpompaa, sanoa: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?
24. Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on maan päällä valta antaa syntejä anteeksi," - hän sanoi halvatulle - "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 09.02.2020 15:12

    Kuva

Jesaja 51
4 Kuuntele minua, kansani, kuule minua, kansakuntani, sillä minusta lähtee laki, ja minä panen oikeuteni valkeudeksi kansoille.
5 Lähellä on minun vanhurskauteni, minun autuuteni ilmestyy, minun käsivarteni tuomitsevat kansat; minua odottavat merensaaret ja panevat toivonsa minun käsivarteeni.
6 Nostakaa silmänne taivasta kohti ja katsokaa maata, joka alhaalla on, sillä taivaat katoavat kuin savu ja maa hajoaa kuin vaate ja sen asukkaat kuolevat kuin sääsket, mutta minun autuuteni pysyy iankaikkisesti, ja minun vanhurskauteni ei kukistu.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 10.02.2020 07:47

    Kuva

Markus 11
24. Niinpä minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se tulee teille.
25. Kun te seisotte ja rukoilette, antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne.
[26. Mutta jos te ette anna anteeksi, niin ei isännekään, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikkomuksianne."]
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5772
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron