Jutellaan Syyskuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.09.2015 08:29

Kuva

5. Moos. 33:25 Rautaa ja vaskea olkoot sinun salpasi; ja niinkuin sinun päiväsi,
niin olkoon sinun voimasikin.

Siunausta syyskuuhun, mitä se sitten tullessaan tuokaan. Muistetaan mistä tulee meille kullekin voimavarat jokaiseen päiväämme, minkä Jumala aarmossaan meille suo.
Hän on hyvä Isä ja Hän rakastaa meitä niin valtavan paljon.
Monet ovat ahdistuksessa eivät tahdo käsittää mikä on suomenkin kohtalo, mutta tarvitseekokaan sitä käsittää, kunpa vaan etsisimme Jeesuksen seuraan, oltaisiin lähellä Häntä, niin mikä voisi meitä vahingoitaa?? ei mikään, sillä Hän on luvannut olla meidän kanssamme loppuun asti,
ollaan siis turvallisella mielellä, ei meille tapahdu mitään hänen sallimattaan.
Kuva

Kuva
Matteus 14
23 Ja laskettuaan kansan hän nousi vuorelle yksinäisyyteen, rukoilemaan. Ja kun ilta tuli, oli hän siellä yksinänsä.
24 Mutta venhe oli jo monen vakomitan päässä maasta, aaltojen ahdistamana, sillä tuuli oli vastainen.
25 Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.
26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.
27 Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jutellaan Syyskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 09.09.2015 10:24

Kuva

Ps 119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
Jes 30:21 Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle: "Tässä on tie, sitä käykää."

Pukumme on puhdas ja valkoinen, siitä saamme kiittää Jeesusta. Kuljemme täällä maailmassa kiusojen ja viettelysten keskellä, mutta ne me voitamme Jumalan avulla. Kun turvaamme Jumalan Sanaan ja noudatamme sitä, on pukumme puhdas Jeesuksen veren tähden.
Ps 119:9 Kuinka voi nuorukainen pitää tiensä puhtaana? Siten, että hän noudattaa sinun sanaasi.

Jumala Sanassaan kehoittaa meitä VALVOMAAN. Näin voimmekin valvoa Hänen Sanansa äärellä, syödä sitä Sanaa sisimpäämme niin ettei mikää pääse harhauttamaan meitä, kaikki mikä on Sanan ulkopuolelta tulevaa voimme hyljätä. Täällä lopunajasssa on ahdistuksenaika jota ilmeisesti nyt elämme, ja saamme todellakin valvoa, sillä eksyttäjiä on runsaasti liikkeellä. Olkaamme Jeesusta lähellä ja turvataan yksin Häneen.
Ja joka ei Jeesusta tunne omana Vapahtajanaan, niin pyydä Häntä tulemaan sinun elämääsi Vapahtajana ja pesemään sinut kaikesta synnistä puhtaaksi, näin sinä saat puhtaan puvun jossa ei ole tahraa eikä ryppyä.

1.Tim 5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

Laitan tähän loppuun ihanan laulun joka sopii niin tähän.

http://www.youtube.com/watch?v=WqzgWQAr ... re=related
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 10.09.2015 11:03

Kuva

"Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!""
1. Moos. 4:6-7

"Eikö niin jos teet hyvin, voit nostaa katseesi". Näin on kun vaeltaa puhtaalla omallatunnolla. Voi nostaa katseensa, eikä synnillä ole otaa elämäämme. Jos kuitenkin olemme olleet tottelemattomia kiusauksien tullessa, niin ei katse tahdo nousta, ja rauhaa ei ole sydämessä, jokin hiertää, ei ole lepoa ennenkuin on syntinsä tunnustanut ja hyljännyt, ja näin saanut armon puhdistua Jeesuksen veren kautta. Kiusauksien hetkessä on hyvä muistaa, että Jeesus on niiden yläpuolella ja Hänen veressään ne voitamme.
Ei jäädä siihen hetkeen pyörimään ja näin sallita kiusauksen muuttua synniksi.
Meillä on Vapahtaja Jeesus Kristus.
Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 14.09.2015 07:57

Kuva

Maan kansa harjoittaa väkivaltaa, riistää ja raastaa: kurjaa ja köyhää he sortavat, muukalaiselle tekevät väkivaltaa oikeudesta välittämättä.
Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt.
Sentähden minä vuodatan heidän ylitsensä kiivauteni, hukutan heidät vihani tulella ja annan heidän vaelluksensa tulla heidän päänsä päälle, sanoo Herra, Herra." Hes 22:29-31

Kuva

Meidän sopii miettiä, että etsiikö Herra vielä totisia palvelijoita. Heitä jotka seisovat muurinaukossa vartioimassa. Heitä jotka seuraavat Herraansa totisella sydämellä. Paljon on puolisydämisiä kulkijoita, joilla on toinen jalka lavealla tiellä ja toisen luulee kulkevan kaitaa tietä.

Ei ole kuin yksi tie ja se on kaitatie. Emme voi kulkea maailman kaivoilla ammentamassa ja sitten luulla, että kyllä Isä kuulee, kun Hän on armahtavainen ja suuri armossaan. Sitä Hän kyllä onkin, mutta ei Hän syntiä siunaa, vaan kauhistus on synti Hänelle, ja meidän on pysyttävä erossa synnin riettailta kaivoilta.

Hän armahtaa suurintakin syntistä, koska Jeesus on sovituksen tuonut. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että saisimme elää synnissä. Monesti tulee kiusaus eli ratkaisun paikka ja tehdään väärään armoon vedoten väärä ratkaisu. Eletään hällä väliä tyyliin, ajatellen väärää vapautta, luullen, että ollaan vapaita ristin työn tähden. Kyllä me olemmekin vapaita, mutta siitä, ettemme elä enään synnissä. Synnistä olemme saaneet vapautuksen, emmekä ole enään synnin orjia, vaan Jeesus on meidän Vapahtajamme.

Matkamme käy päivä päivältä raskaammaksi. Maailmassa kuohuu, synti tehdään luvalliseksi, vartiopaikalla oleville nauretaan. Enään ei ole kaikilla uskovilla Jumalan Sana auktoriteettina, vaan lipsutaan Jumalan tahdosta. Suvaitsevaisuus on saanut vallan väärällä otteella.

Valvotaan rukouksessa ja kysytään Isän tahto elämämme suhteen. Seisotaan vartiopaikallamme ja rukoillaan elopellolle työmiehiä. Aika käy vähiin.

Kuva

Matteus 9
35 Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
36 Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta.
37 Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
38 Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 15.09.2015 07:52

Kuva

Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

Sanassa sanotaan, Jumala puhuu tavalla ja toisella. On monia tapoja joilla Jumala puhuu. Itse sain tänä aamuna huomata erään tavan jota en ensinkään eilen huomannut, mutta tänään, aamulla tuolla tiellä kävellessäni ja puhuessani tytön tyttärelle, ikäänkuin siinä havahduin, että tosiaan, tämähän on ikäänkuin Jumalan puhe, varoitus missä ajassa olemme.

Kuva

Kerron tapauksen, ajelin eilen autolla tuota samaa tietä ja sain nähdä useita perhosia tien päällä, huomattavasti enemmän kuin tavallisesti ja vielä ajaessakin, autoa päinkin lensi yksi, siitä tuulilasin edestä ohitse. Kun olin aikaisemmin suolla kuvannut juuri perhosenkin, joka sattui olemaan neitoperhonen. Ei se silloin mitään minulle merkannut, mutta kun typykälle sanoin eilisestä ja silloin se ajatus tuli, että "neitoperhonen", ja miksi niitä nyt on nin paljon näkynyt, herätti siis ajatuksen, nyt on viisaiden neitsyiden aika, neidot ottivat lamppunsa ja laittoivat kuntoon. Tätä koen että jos nyt on jollakin jotain toista vastaan, niin sovitaan kaikki pois painamasta, annetaan anteeksi niille jotka ovat rikkoneet meitä vastaan. Myöskin sovitaan heidän kanssaan jos olemme jotain vastaan itse rikkoneet. Anotaan Jumalaa nostamaan ne asiat mieleemme missä Hän tahtoisi meidän tekevän parannusta.

Pidetään lyhyet tilivälit Jumalaa kohden niin kuin myös lähimmäisiämme kohden, näin olemme valmiit kun se viimeinen pasuuna soi, ja se pasuuna soi pian. Ollaan hereillä ja valvotaan, eletään anteeksiantamuksessa, nyt on viisaiden neitsyiden aika, ei jäädä tyhmien kaltaiseksi. Jumala on hyvä Jumala , anteeksi antava Jumala, hän tahtoisi, että kaikki ihmiset pelastuisivat, ja tulisivat tuntemaan Hänet.

Älkäämme jääkö vihan aikaan, sillä Karitsan häät odottavat.

https://www.youtube.com/watch?v=yuitkwTxuBI

Kuva

Matteus 25
1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 17.09.2015 08:29

Kuva

Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.
Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele;
mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen."
Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi. Heb 10:35-39

Tahdon tervehtiä ja rohkaista teitä kanssamatkaajat noilla Raamatun sanoilla. Varsinkin näillä "Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi." Vaikka meillä on koettelemuksia, kärsimyksiä, niin ei hyljätä Herraa, Hän on uskollinen Vapahtaja, ei Hän anna meille enempää kuin me jaksaisimme kantaa. Olkoon meillä luja luottamus Häneen, siihen että Hän näkee meidät joka hetki ja tietää mitä me kestämme ja Hän vapauttaa meidät kaikista kahleista mitkä meitä sitoo. Ollaan turvallisella mielellä, Hän on kanssamme nyt ja aina, ei jäädä matkalle hyljäten Hänen rakkautensa Kuva.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 22.09.2015 07:46

Kuva

Jes 40:31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

Odotammeko me Jeesusta. Uskon vahvasti, että Jeesus ainakin odottaa meitä. Hän odottaa milloin saa tulla meidät noutamaan. Hän kehoitti valvomaan ja rukoilemaan! Nyt jos koskaan on se hetki, että meidän täytyy olla valveilla ja rukoilla. Jossain vaiheessa me täältä kylmästä maailmasta poistumme ja saavumme kotiin Isän luokse. Saamme nähdä rakkaat edellä menijät, ja ennen kaikkea Jeesuksen Pelastajamme. Nytkin Hän on Henkensä kautta sydämissämme vahvistamassa meitä ja opastamassa kulkemaan Hänen tahdossaan. Mutta näkemiseksi muuttuu uskomme, kun saamme tämän savimajan riisua yltämme. Oi mikä riemun hetki se onkaan, kun saamme nähdä kasvoista kasvoihin. Odotammeko sitä?

Luuk 12:36 ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.

Miten lohduttavaa onkaan lukea Jumalan antamaa sanaa. Siinä Hän rohkaisee meitä kulkemaan täällä odottavalla mielellä, ei peljäten ja arkaillen, vaan Herraamme turvaten, Hänen voimassaan me pääsemme perille.

Ps 69:7 Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala.

Voih! Myös minä rukoilen Psalmin sanoin. Miten tarvitsenkaan sinua Jumalani. Vaikuta minussa, etten häpeää tuottaisi Sinulle, auta, että nöyränä vaeltaisin kaidalla tiellä.

Ilm 22:20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!
22:21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.09.2015 07:28

Kuva

Psalmit 32
5 Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani. Sela.
6 Sentähden rukoilkoot sinua kaikki hurskaat aikana, jona sinut löytää voidaan. Vaikka suuret vedet tulvisivat, eivät ne heihin ulotu.
7 Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.
8 "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".
9 Älkää olko niinkuin järjettömät orhit ja muulit, joita suitsilla ja ohjaksilla, niiden valjailla, suistetaan; muutoin ne eivät sinua lähesty.
10 Jumalattomalla on monta vaivaa, mutta joka Herraan turvaa, häntä ympäröitsee armo.
11 Iloitkaa Herrassa ja riemuitkaa, te vanhurskaat, ja veisatkaa ilovirsiä, kaikki te oikeamieliset.

Tutki Herra minun sydämeni, onko anteeksiantamattomuutta ketään kohtaan. Opeta minua ja johdata Sinun tietäsi kulkemaan. Anna voimaasi tehdä Sinun tahtosi. Varjele eksytyksen kavalilta juonilta, jotka tulee valkeuden vaatteissa. Auta että Sanasi valo paljastaa eksytyksen kavalat juonet. Vaikuta minussa tahtomista ja tekemistä, että Sinun Sanaasi noudattaisin, tottelisin Sinun neuvojasi. Poista liika ies ja anna tilalle se ies mikä on soveliasta kantaa. Auta että lamppuni olisi palamassa ja näkyisi pimeydenkin keskellä. Ja toisi Sinun Valoasi tänne lopunaikaan. Anna voimaa pitää se lamppu esillä, etten piilottaisi sitä vakan alle. Anna uskovien yhteys jossa voisimme rakentua yhdessä, ja palvella Sinua ja ylistää Sinua.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Paluu Mitä mietit.