Kevään ja kesän juttelua

Mitä sinulle kuuluu?

Kevään ja kesän juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 06.03.2019 08:21

    Kuva

Aloitetaan kevään juttelu tällä lohduttavalla Raamatun sanalla. Kevät on alkanut, linnut aloittavat viserryksensä ja valoisaa on myös illalla. Itse elän nyt tätä aikaa, että toivoisi jo valon pilkahduksen omissa asioissa tapahtuvan. Voin vain rukoilla, että Jumala ottaisi tämän taakan pois harteiltani, mutta jos se on Herran tahto, niin antakoon voimaa kantaa sitä taakkaa. Kaikki minä jätän Herralle, myös itseni Hänen käsiinsä.
Johdata minua tahtosi tietä.
Kuva
Viimeksi muokannut Irene päivämäärä 20.08.2019 07:35, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Kevään ajan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 16.03.2019 08:38

    Kuva

Mieleeni tuli ajatuksia miten me jotain asiaa korostaaksemme, puhumme sen asian painottaen, tai isommalla äänellä. Näin myös Jumala tekee, eli kun Hän tahtoo korostaa jotain asiaa, Hän tekee niin. Hän vahvistaa sanomansa kahdesti tai kolmestikin. Kun tuon näitä Raamatun kohtia nettiin luettavaksi, niin ihan vasta mietin kahden Raamatun kohdan paikkeilla, että kumman tuon, niin minulle tuli se pois jättämä Raamatun kohta kolmesti eteen sen päivän aikana täällä netissä. Tai kun luen Raamatusta jostain kohtaa ja kuuntelen sen jälkeen jotain hengellistä opetusta, niin siinä puheessa tulee kyseinen Raamatun kohta esille. Tai puhun jonkun kanssa jostain hengellisestä asiasta kokoukseen menessä, se sama asia tulee kokouksessa puhujan kautta. Isä vahvistaa ja lohduttaa lastaan, aina taprpeen mukaan. Muistan miten eräänä aamuna heräsin ja mietin miten Jumala tutkii meitä ja tarkkaa meitä, miten Hän rakastaa ja suojelee meitä. Hänen katseensa seuraa meitä jokaisena hetkenä. Kun nousin ylös ja menin vessaan niin siinä lavuaarin päällä oli paperista leikattuna silmä. Ajattelin että oho, miten sattuikin juuri ajatteluuni tuo silmän kuva tuohon. Kun kerroin sen aikuiselle pojalleni, niin hän sanoi, että se oli siinä lavuaarin päällä nurinpäin, ja hän käänsi sen oikeinpäin.
Minun lapsen lapseni oli leikellyt sen jostain ja unohtanutt siihen. Kuva
En olisi sitä huomannut jos ei poikani olisi sitä kääntänyt oikeinpäin.
Näin Jumala vahvisti minun ajatukseni, Hän rakastaa ja valvoo meitä.



Ps 33:12 Autuas se kansa, jonka Jumala Herra on, se kansa, jonka hän on perinnöksensä valinnut!
13 Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset;
14 asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän katselee kaikkia maan asukkaita,


Ps 85:9 Totisesti, hänen apunsa on lähellä niitä, jotka häntä pelkäävät, ja niin meidän maassamme kunnia asuu.
10 Armo ja totuus tapaavat toisensa täällä, vanhurskaus ja rauha antavat suuta toisillensa,
11 uskollisuus versoo maasta, ja vanhurskaus katsoo taivaasta.
12 Herra antaa meille kaikkea hyvää, ja meidän maamme antaa satonsa.
13 Vanhurskaus käy hänen edellänsä ja seuraa hänen askeltensa jälkiä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Kevään ajan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 26.03.2019 09:43

    Kuva

Sunnuntaina seurakunnan kokouksessa Jumala kehoitti minua lenkillä ollessani siunamaan niitä ihmisten koteja mitkä on siinä kulkureitillä. Niin minä sitten aamusella lähin lenkille ja ajattelin että takaisin tullessa siunaan niitä. Silloin tapahtui jotain mitä ei ole koskaan, ei koskaan ennen tapahtunut. Pohjolan liikenteen linja-auto tuli vastaan ja laittoi vilkun päälle, pysähtyi bysäkille odottaan kun kävelin siinä tienlaidassa likellä bysäkkiä. Kun pääsin kohdalle niin ovi oli auki ja toimitettuamme huomenet kuski kysyi minulta tuletko sinä kyytiin. Sanoin etten tule ja kehoitin seuraavalta bysäkiltä ottaan tyttösen kyytiin. Tuolta pysäkiltä ei ole moniin vuosiin noussut ketään kyytiin, ei koulukasta ei muitakaan.
Kuva Niinpä jatkoin matkaani ja kodit tuli siunattua tällepäivää.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Kevään ajan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 06.05.2019 07:11

    Kuva

Ihana Raamatun kohta. Saamme luottaa, että kun olemme kärsimyksissä, niin siitä on ulospääsy ja Jumala auttaa meidät siitä vapaaksi. Illalla on itku veiraana, ja aamulla ilo. Tuon olen saanut kirjaimellisesti kokea: Illalla oli erään asian takia tuskallista ja ahdistavaa, mutta yön aikana oli tapahtunut jotain ja se laukaisi tilanteen ja aamulla oli totisesti ilo. Luin tuollaisesta Raamatun tekstistä, että illalla itku vieraana... jonkun jakamana silloin illalla netistä, ja ajattelin olisipa totta tässä asiassani, ja niin se olikin.
On niin turvallinen olo kun Jumala on Isäni.
Kuva

Ps. 30:5
(30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Kevään ajan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 16.05.2019 08:07

    Kuva

Näin se on. Rukous on Isään turvaamista. Näin teki Herramme Jeesuskin, Hän kyynelin rukoili Isää näin mekin voimme turvata Jumalaan. Rukous on luottamista itseämme suurempaan apuun. Joku on sanonut jopa niinkin että "Rukous on hengittämistä", tuo on osuvasti ilmaistu. Me voimme muutenkin kuin hädässä rukoilla Isää Jumalaa. Aina Hän on valmiina meitä kuulemaan.
Me saamme lähestyä Häntä luottavaisin mielin A I N A!
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Kevään ajan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 17.05.2019 08:19

    Kuva

Mitä on ihmisen elämän pituus maan päällä? Hetken kestää se vain ikuiseen verrattuna. Täällä ajassa on pelastus otettava vastaan, vain maanpäällä voi tapahtua syntiemme sovitus. Tämän sovituksen on Jeesus jo tehnyt, ota se vastaan. Pyydä Häntä sydämeesi, pesemään sinut puhtaaksi synneistäsi, niin sinä saat ikuisuudessa olla AINA Hänen luonaan. Kun ihminen on saanut syntinsä anteeksi ja uudestisyntynyt Jumalan lapseksi, hän siinä Hengen vaikutuksesta todistaa uskostaan muille ihmisille, ja täten joka ei ole syntynyt uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi, niin hän ei voi ymmärtää tapahtunutta. Niin käy kun menee todistamaan, se kelle todistat kokee 'huonommuutta', kokee sinut uudestisyntyneen 'muka' sellaiseksi joka kuvittelee olevansa parempi. Kuitenkin siinä on kyse vain eri hengestä. Uudesti syntynyt on syntynyt Pyhästä Hengestä Jumalan lapseksi, ja toinen on vielä kuolleessa tilassa hengellisesti, ja täten maailman lapsi ei voi ymmärtää sitä todistusta, vaan siitä tulee jopa rajujakin riitoja, on ajettu kotoa pois jos et kiellä Jeesusta jne. Mutta silti sanon, vain Jeesus on Tie Totuus ja Elämä ja tämä TIE kannattaa. Kuva

Luuk 12:51 Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
52 Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan,
53 isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Kevään ajan juttelua

ViestiKirjoittaja Maila » 09.06.2019 16:21

Aamen. Minun miehenikin uskoon tullessa sai lähteä kotoa. Nyt hän on perillä Jeesuksen luona.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Kevään ajan juttelua

ViestiKirjoittaja Maila » 29.07.2019 19:39

Kuinka lohduttavaa on pienikin merkki Jumalasta.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Kevään ja kesän juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 20.08.2019 07:36

    Kuva

Raamatussa sanotaan että Ihmisenpojalla, eli Jeesuksella, on valta maanpäällä antaa syntejä anteeksi. Miksi menisimme synteinemme rajan taakse, siihen iäisyyskohtaloomme missä ei enään paikkaa vaihdeta. Pyydä Jumalalta synnintuntoa jos et vielä tunne Jeesusta. Kun tunnet syntisyytesi pyydä Jumalaa Jeesuksen nimessä puhdistamaan sinut kaikesta synnistä ja pyydä Jeesus sydämeesi, olemaan sinun Lunastajasi, sinun Vapahtajasi. Näin saamme jo täällä ajassa ratkaistua iäisyys kohtalomme.
Anna elämäsi Jeesukselle, silloin olet turvallisissa käsissä.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Kevään ja kesän juttelua

ViestiKirjoittaja Maila » 21.08.2019 13:17

Olin eilen tyttäreni kanssa torilla pitkästä, pitkästä aikaa. Käytiin samalla torikahvilla. Mä nautin tosi paljon siitä. Siellä oli hyvä ja siisti kahvipaikka ja kahvi oli hyvää myös kahvileivät olivat hyviä.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Seuraava

Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron