Jumalan Sanaa Kesäkuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.06.2020 09:20

Kuva

Markus 16
9 Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.
12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.
14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 23.06.2020 07:54

Kuva

Heprealaiskirje 13
4. Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, älkää saastuttako aviovuodetta, sillä Jumala tuomitsee haureelliset ja avionrikkojat.
5. Älkää olko elämässänne ahneita, vaan tyytykää siihen, mitä teillä on. Onhan itse Jumala sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä."
6. Sen tähden me sanomme turvallisin mielin: "Herra on minun auttajani, siksi en pelkää. Mitä voi ihminen minulle tehdä?"
7. Muistakaa johtajianne, jotka ovat puhuneet teille Jumalan sanaa. Ajatelkaa, kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt, ja seuratkaa heidän uskoaan.
8. Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 24.06.2020 08:18

Kuva

Filippiläiskirje 4
4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: Iloitkaa!
5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalan tietoon.
7. Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Vielä, veljet: kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin hyvä ominaisuus ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa.
9. Tehkää sitä, mitä olette minulta oppineet, saaneet, kuulleet ja minussa nähneet, niin rauhan Jumala on oleva kanssanne.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.06.2020 09:42

Kuva

Kolossalaiskirje 1
13. Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksiantamus.
15. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16. Hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaissa ja mikä maan, näkyvät ja näkymättömät, olkootpa ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttaan ja häneen.
17. Hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18. Hän on [seurakunta]ruumiin Pää, hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19. Jumala on nähnyt hyväksi, että kaikki täyteys asuisi hänessä.
20. Tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, Jumala sovitti hänen kauttaan itsensä kanssa kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21. Tekin olitte ennen [Jumalasta] vieraantuneita ja mieleltänne hänen vihollisia pahoissa teoissanne.
22. Mutta nyt hän on sovittanut teidät Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä, nuhteettomina ja moitteettomina eteensä.
23. Pysykää vain uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, minkä olette kuulleet, ja jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla. Sen palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 27.06.2020 08:44

Kuva

Jesaja 55
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 28.06.2020 09:18

Kuva

Jesaja 11
1. Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristaan.
2. Hänen päällään on Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen Henki, neuvon ja voiman Henki, tiedon ja Herran pelon Henki.
3. Hän haluaa Herran pelkoa. Hän ei tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvakuulolta,
4. vaan tuomitsee köyhät vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille. Suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa laittoman huultensa henkäyksellä.
5. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.

Kol 3:1. Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, etsikää sitä, mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella.
2. Olkoon teidän mielenne siihen, mikä on ylhäällä, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3. Tehän olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.
4. Kristuksen, meidän elämämme, ilmestyessä tekin ilmestytte hänen kanssaan kirkkaudessa.
5. Kuolettakaa siis se, mikä teissä on maailmaan kuuluvaa: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta.
6. Niiden tähden tulee Jumalan viha [epäuskoisille ja tottelemattomille].
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 29.06.2020 10:06

Kuva
Luukas 24
45. Silloin hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.
46. Hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47. ja että parannusta ja syntien anteeksiantamusta on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

Mark.16:15. Hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Uskoon tullut ja kastettu, on pelastuva, mutta epäuskoisena pysynyt tuomitaan kadotukseen."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 30.06.2020 09:13

Kuva

1. Tessalonikalaiskirje 2
1. Tiedättehän itse, veljet, että käyntimme luonanne ei ollut turha.
2. Vaikka me, kuten tiedätte, ennen sitä olimme kärsineet Filippissä jossa meitä oli pahoinpidelty, meillä oli kuitenkin Jumalan antamaa rohkeutta puhua teille evankeliumia, suurten vaikeuksien keskellä.
3. Kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä ja epäpuhtaasta mielestä, eikä se ole kavaluudessa esitettyä.
4. Kuten Jumala on pitänyt meitä kelpaavina siihen, että meille on uskottu evankeliumi, niin me puhumme, emme, ihmisiä mielistellen, vaan kelvataksemme Jumalalle, joka tutkii sydämemme.
12. Me kehoitimme, muistutimme ja terotimme teidän mieliinne, miten teidän tulee vaeltaa Jumalan tahdon mukaisesti, hänen, joka kutsuu teidät valtakuntaansa ja kirkkauteensa.
13. Siksi me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te otitte vastaan meiltä saamanne Jumalan sanan, ette ihmisten sanana, vaan, niin kuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä uskovissa.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Jumalan sanaa