Jutellaan vaan

Mitä sinulle kuuluu?

Re: Jutellaan vaan

ViestiKirjoittaja Irene » 30.10.2020 09:03

Kuva

Miten selvästi sanotaankaan Raamatussa Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan. Monia synnin kahlehtimia ihmisiä vaeltaa laveaa tietä. Jumala kehoittaa parannuksen tekoon, tunnustamaan ja hylkäämään syntimme. "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Etsi joku luotettava ihminen ja tunnusta hänen kauttaan/kuullen Jumalalle syntisi ja pyydä anteeksi Häneltä, niin koet synnin kahleiden irtoavan. Kun olemme vielä täällä maanpäällisessä ajassa niin tunnustettuamme syntimme saamme ne Jumalalta anteeksi. Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, Kun siirrymme iankaikkiseen kohtaloomme siellä ei enään syntejä voi tunnustaa ja hyljätä, ne täytyy tunnustaa ja hyljätä täällä maanpäällä olessamme. Jumalan Rakkaus on siinä, että Hän itse tuli ja otti meidän syntivelkamme ja naulitsi ne Ristiin.Kuva
Ne on Jeesuksen veressä sovitettu ja Jumala rakkaudessaan ilmaisee tahtonsa, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Mark 2:10 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
11 "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

1. Tim 2:3 1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 14.11.2020 08:18

Kuva

Päivän Raamatun sanassa oli lohduttava sanoma: Hän lohdutti Tiituksen tulolla. Miten siunaava kohta tuo onkaan. Voimme vain kuvitella miten se lohduttaa kun olemme oikein ahtaalla ja sitten ilmestyykin toinen uskova siihen meidän tueksemme. Uskon sisarukset ovat niin rakkaita, he ovat saman Isän lapsia, ja kuljemme samassa Hengessä. Yksin ei tarvitse taistella täällä lopunajassa. Meillä on ensinnäkin Jeesus joka rukoilee meidän puolestamme Isän luona, on myös Pyhä Henki joka on annettu meille opettajaksi ja Hän ohjaa meitä täällä ajassa, jotta kerran saavuttaisimme sen päämäärän Isän kirkkaudessa, Taivaan Kodissa.

Tämä elämä täällä, se on KOTI MATKAA.
Kuva

Joh. 17:20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 19.11.2020 08:36

Kuva

Eilinen päivä oli ihmeitten päivää. Tapahtui asioita peräjälkeen, niin etten voi muuta kuin ihmetellä.
Minulla on ollut hukassa asioita monta vuotta, enkä ole etsinnöistä huolimatta niitä löytänyt. Aloin järjestelemään lipaston tavaroita, siellä oli vanhoja nauhurin kasetteja. Minulla on ollut hukassa yksi laulukasetti, en sitä ole mistään netistäkään enään löytänyt. Vaikka kuinka googletellut, niin niitä lauluja ei vain enään löydy mistään. Paitsi eilen se kasetti oli siinä kasetti laatikossa, olen sen ennenkin tutkinut, enkä huomannut sitä, paitsi eilen kävi niin, että siinä se oli.
Kyllä minä iloitsin. Kuva

Ei mennyt kuin hetki kun etsin isonpaa kirjekuorta keittiön kaapista, niin löytyi tabletti muttei laturia siihen. Kolusin joka kaapin missä nuita piuhoja oli. Ei löytynyt, mutta yhdestä keittiön laatikosta löysin akkunapesurin lataus johdon joka on myös ollut hukassa useamman vuoden. Sitäkin laatikkoa olen monesti penkonut, en vaan ennen sitä ole siellä nähnyt.
Illalla sitten sanoin isannukselle, että muistaako minun sanoneen tabletin laturista että se on sitte täällä kun kyselen, ei sanonut muistavansa. Samassa muistin että siinä makkarin kaapissa on peltinen lipasto jota en vielä ollut tutkinut, ja arvaatte varmaankin, oikein siellä se laturi oli.
Voinpa siis todeta, että oli täydellinen päivä.
Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 30.11.2020 07:50

Kuva

Nyt on ollut monia kuukausia korona asioita ilmassa. Niin monet odottaa korona rokotetta, tietämättä sen sisällöstä. Googlettamalla saa jotain tietoa. Ihmettelen kun itseään uskovaiseksi sanovat ovat melkeimpä etu rintamassa sitä ottamassa kun se ilmestyy. Ennemmin kehoittaisin turvaamaan Herraan Jeesukseen. Harva enään odottaa Jeesusta Kristusta noutamaan omansa sinne ihaniin Karitsan Häihin. Niin paljon kaikkea tapahtuu että se odotuksen kaipuu unohtuu, on alettu pelkäämään näitä maailmalla tapahtuvia asioita. Sinä joka et ole uudestisyntynyt Hengestä, kehoitan sinua etsimään uskovaisen ihmisen ja kysymään häneltä pelastus asioista. Tietysti Jumala voi pelastaa yksinäisyydessäkin, tunnusta olevasi syntinen ja tarvitsevasi syntiesi anteeksi saamista. Pyydä syntiä elämässäsi anteeksi ja pyydä Jeesusta Kristusta sydämeesi asumaan. Lue Raamatusta Johanneksen evankeliumia, rukoillen etsi sieltä mitä Jeesus on tehnyt sinun puolestasi.
Kuva
Turvaa Jumalaan nyt niin vaikeassa ja pimeässä ajassa. Vain Jeesuksen ristiltä loistaa valo sinun pimeään elämääsi.

Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 18.12.2020 08:33

Kuva

"9 Älkää vain kapinoiko Herraa vastaan älkääkä peljätkö sen maan kansaa, sillä heitä ei ole meille kuin suupalaksi. Heidän varjelijansa on väistynyt heistä, mutta meidän kanssamme on Herra. Älkää te heitä peljätkö."

Siunaa niin tuo Kaalebin usko ja luottamus Jumalaan. Erämaa taipaleella on usko ja luottamus kasvanut ja hän on oppinut tuntemaan kuka on hänen Jumalansa. Kaikki ihmeet mitä on ollut vahvistavat hänen uskoaan. Niin nytkin tuossa hetkessä kun pitäisi vallata luvattu maa, niin hänen luottamuksensa on Jumalassa eikä ihmisissä. "älkääkä peljätkö sen maan kansaa, sillä heitä ei ole meille kuin suupalaksi. Heidän varjelijansa on väistynyt heistä, mutta meidän kanssamme on Herra. Älkää te heitä peljätkö."

Näin myös mekin saamme sanoa: Meidän kanssamme on HERRA. Älkää peljätkö maailman merellä olevia 'kuohuja', laittakaamme kaikki luottamuksemme Herraan Jeesukseen.
Kun Hän on purressamme niin pääsemme vielä turvasatamaan.
Kuva

4. Mooseksen kirja 14
2 Ja kaikki israelilaiset napisivat Moosesta ja Aaronia vastaan, ja koko kansa sanoi heille: "Jospa olisimme kuolleet Egyptin maahan tai tähän erämaahan! Jospa olisimme kuolleet!
3 Ja miksi viekään Herra meitä tuohon maahan, jossa me kaadumme miekkaan ja vaimomme ja lapsemme joutuvat vihollisen saaliiksi! Eikö meidän olisi parempi palata Egyptiin?"
4 Ja he puhuivat toinen toiselleen: "Valitkaamme johtaja ja palatkaamme Egyptiin".
5 Silloin Mooses ja Aaron lankesivat kasvoilleen Israelin kansan koko seurakunnan eteen.
6 Mutta Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jotka olivat olleet mukana maata vakoilemassa, repäisivät vaatteensa
7 ja puhuivat kaikelle israelilaisten seurakunnalle näin: "Maa, jota kävimme vakoilemassa, on ylen ihana maa.
8 Jos Herra on meille suosiollinen, niin hän vie meidät siihen maahan ja antaa sen meille, maan, joka vuotaa maitoa ja mettä.
9 Älkää vain kapinoiko Herraa vastaan älkääkä peljätkö sen maan kansaa, sillä heitä ei ole meille kuin suupalaksi. Heidän varjelijansa on väistynyt heistä, mutta meidän kanssamme on Herra. Älkää te heitä peljätkö."
10 Silloin koko seurakunta vaati heitä kivitettäviksi, mutta Herran kirkkaus ilmestyi kaikille israelilaisille ilmestysmajassa.
11 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kuinka kauan tämä kansa pitää minua pilkkanaan eikä usko minuun, huolimatta kaikista tunnusteoista, jotka minä olen tehnyt sen keskuudessa?
12 Minä tuhoan sen rutolla ja hävitän sen perinjuurin, mutta sinusta minä teen suuremman ja väkevämmän kansan, kuin se on."

24 Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Mitä mietit.