Miten selvästi sanotaankaan Raamatussa Jumalan rakkaudesta ihmistä kohtaan. Monia synnin kahlehtimia ihmisiä vaeltaa laveaa tietä. Jumala kehoittaa parannuksen tekoon, tunnustamaan ja hylkäämään syntimme. "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Etsi joku luotettava ihminen ja tunnusta hänen kauttaan/kuullen Jumalalle syntisi ja pyydä anteeksi Häneltä, niin koet synnin kahleiden irtoavan. Kun olemme vielä täällä maanpäällisessä ajassa niin tunnustettuamme syntimme saamme ne Jumalalta anteeksi. Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, Kun siirrymme iankaikkiseen kohtaloomme siellä ei enään syntejä voi tunnustaa ja hyljätä, ne täytyy tunnustaa ja hyljätä täällä maanpäällä olessamme. Jumalan Rakkaus on siinä, että Hän itse tuli ja otti meidän syntivelkamme ja naulitsi ne Ristiin.

Ne on Jeesuksen veressä sovitettu ja Jumala rakkaudessaan ilmaisee tahtonsa, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Mark. 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Mark 2:10 Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin" -hän sanoi halvatulle-
11 "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
1. Tim 2:3 1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.