Jutellaan huhtikuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.04.2014 19:02

Kuva

Huhtikuu alkoi, ja kirjoitetaan edelleen kuulumisia ja mitä nyt kulloinkin on kirjoitettavaa.
      Mikä ihana osa onkaan Jumalan lapsella.
      Isäni on Jumala itse, Hän on Sanassaan näin ilmoittanut.
      Rakkaus ja Hyvyys on Hänen suhteensa lapsiaan kohden.
      Niin paljon Hän meitä rakastaa, ei sitä täysin voi ymmärtää.

Niin suuri on Jumalan rakkaus meitä kohtaan. Hän tuli ja kärsi puolestamme synninkuoleman.
      Hän poisti synnin kahleet jotta meillä olisi pääsy Hänen luokseen.
      Isä Itse otti kärsiäkseen kuoleman tuskat, jotta meillä rauha olisi ja pääsy Kotiin, ihanaa päästään Kotiin.

Miten rakas onkaan Hänen Sanansa, sieltä avautuu aina uusia asioita joilla Hän meitä opastaa tällä kaidalla tiellä.
      Hän on Isäni, ja minä olen Hänen tyttärensä.

Kuva

1. Joh. 4:13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
    14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
    15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
    16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
    17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
    18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
    19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.

Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jutellaan huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.04.2014 08:42

Kuva

Totuutta Sinä tahdot salatuimpaan saakka.
    Valintoja joudumme tekemään, kenen puolella seisomme.
    Joko Totuus tai valhe.
    Älkäämme antako minkään valheen kietoa meitä pauloihinsa.
    Aina on katseemme oltava Totuuteen suunnattuna.
    Kuulemme sanottavan, "sehän oli valkoinen valhe", kysynkin, että oliko?
    Valhe on valhe, ei sitä tehdä valkoiseksi.
    Miten helposti voimmekaan joutua harhaan jos emme valvo ja ole Isän edessä rukouksessa.
    Niin paljon nyt puidaan mikä on totuus, esim avioliitto asiassa??
    Se löytyy Jumalan Itsensä ilmoittamana, Hänen omassa Sanassaan, eikä Hän ole sitä muuttanut. Totuus on, niin kuin on kirjoitettu.

Anna Isä, Totuuden Hengen meitä vahvistaa ja johdattaa Sinun viitoittamaa Tietäsi.

1. Moos. 5:2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.

Hepr. 13:4 Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 05.04.2014 09:37

Kuva

Maailman kaivot ei enään merkitse mitään. Niillä ammentaminen on tullut hyödyttämättömäksi, eikä niille enään janoakaan.
    Miten ihmeellinen muutos se onkaan, kun saa syntyä Jumalan lapseksi.
    Kaikki entinen mikä oli muka tärkeää, ja jota ilman ei muka voinut olla!! Se menetti merkityksensä. Niin täydellinen on Jumalan työ, minkä Hän meissä tekee. Näin saamme aloittaa puhtaalta pöydältä ja Hän on, joka meissä vaikuttaa niin, että vaellamme Hänen viitoittamaansa tietä, kun vain suostumme siihen.
    Pankaamme siis pois kaikki mikä elämäämme raskauttaa.

Hänen Sanastaan tulee ravintoa jolla jaksamme.
    Rukous on hengittämistä, joku sanoi näin kerran, ja niin onkin.
    Joskus joudumme "hengittämään" raskaammin ja syvään, mutta voimme olla varmoja siitä, että Hän meitä kuulee. Hän Itse sen Sanassaan sanoo.
    Ihana Isä!

Psalmi. 94:9
    Joka on korvan istuttanut, hänkö ei kuulisi?
    Joka on silmän luonut, hänkö ei näkisi?
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 11.04.2014 08:47

Kuva

Kiitoksen kanssa saamme kulkea jokaikinen päivä, onhan Isä, Jumala luvannut, ettei hän meitä jätä.
    Hän on apumme ja turvamme hädässä, niin saamme myös ilomme jakaa Hänen kanssaan.
    Kaikki tulee Häneltä.
    Kohtaapa meitä mikä tahansa, Isä sen tietää, eikä se ole Hänen tietämättään meille tullut.
    Kehoitankin viipymään Hänen edessään rukouksessa ja Sanan tutkimisessa.
    Sanansa ravitsee, ohjaa, opettaa ja lohduttaa meitä.
    Nauttikaamme runsaasti Hänen Sanansa ravintoa.
    Jumala on Rakkaus ja Sanansa on Hänen Rakkauden osoitus meille jokaiselle, olkaamme rohkeat ottamaan sen vastaan minkä Jumala Itse on meille armossaan antanut.

Jaak. 4:8
    Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 14.04.2014 08:35

Luuk. 5:4 Mutta puhumasta lakattuaan hän sanoi Simonille: "Vie venhe syvälle ja heittäkää verkkonne apajalle".
    5 Niin Simon vastasi ja sanoi hänelle: "Mestari, koko yön me olemme tehneet työtä emmekä ole mitään saaneet; mutta sinun käskystäsi minä heitän verkot".
    6 Ja sen tehtyään he saivat kierretyksi suuren joukon kaloja, ja heidän verkkonsa repeilivät.
    7 Niin he viittasivat toisessa venheessä oleville tovereilleen, että nämä tulisivat auttamaan heitä;
    ja he tulivat. Ja he täyttivät molemmat venheet, niin että ne olivat uppoamaisillaan.
    8 Kun Simon Pietari sen näki, lankesi hän Jeesuksen polvien eteen ja sanoi: "Mene pois minun tyköäni, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen".
    9 Sillä kalansaaliin tähden, jonka he olivat saaneet, oli hämmästys vallannut hänet ja kaikki ne, jotka olivat hänen kanssaan,
    10 ja samoin myös Simonin kalastuskumppanit, Jaakobin ja Johanneksen, Sebedeuksen pojat. Mutta Jeesus sanoi Simonille: "Älä pelkää, tästedes sinä saat saaliiksi ihmisiä".
    11 Ja he veivät venheet maihin, jättivät kaikki ja seurasivat häntä.

Kuva

Pienenä tyttösenä ollessani kävin sisarusteni kanssa monesti ongella, koettiin jopa katiskoja,mutta tuo onkiminen herätti ajatuksen, jonka tuon esille.
    Tyttösenä ja vielä aikuisenakin, kun oli onkikilpailut ongittii kaloja, ja kun joku sai kalan, niin siihen viereen tultiin onkiin "katteenkaloja".
    Herätän kysymyksen, onko nyt näin myös hengellisillä "kalavesillä", löytyykö kateutta, jos johonkin seurakuntaan liittyy väkeä??
    Eikö Seurakunta ole Jumalan seurakunta, ja Hänelle annetaan kaikki valtuudet lisätä lapsensa, sinne mihin Hän tahtoo.
    Siunataan Jumalan Elopellolla kanssa sisaria, eikä anneta kateudelle mitään sijaa.
    Työ on Jumalan työtä, ei anneta lihalle valtaa haitata sitä Jumalan työtä jota Herramme meidän kauttamme tekee.

Päin vastoin, tehdään niinkuin yllä olevassa Raamatun lainaus kohdassa"Niin he viittasivat toisessa venheessä oleville tovereilleen, että nämä tulisivat auttamaan heitä; ja he tulivat.
    "Ja he täyttivät molemmat venheet, niin että ne olivat uppoamaisillaan."
    Kyllä Jumala antaa jokaiselle, sen OMAN tehtävän, ja näin saamme olla silloin varmoja, että Hän on joka työn tekee, ja jos apua tarvimme, kalojen määrän suhteen, niin Hän apunsa suo. Rakastetaan ja siunataan toisiamme.
    Käy polvitietä, Herran pieni lauma.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 17.04.2014 09:04

Kuva

2. Kor. 7:6
    Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla,
    Kuva

Menin äskettäin murheellisella mielellä nukkumaan. Mietin miten se näin meni, asia jonka puolesta olin varma, tuotti pettymyksen. Seuraavana päivänä sain huomata, "tiitus" oli asian tienoilla käyskennellyt. Voi miten se lohduttikaan.
Niin eilen rupesi tämä Sanan kohta, "tiituksen" kautta tullut lohdutus puhutteleen.
Miten tärkeää onkaan kulkea kanssa sisarusten vierellä, lohduttaa heitä , auttaa kunkin voimavarojen mukaan. Monesti riittää se, että kuuntelemme mitä toinen purkaa sisimmästään.

Moni on ollut kauan aikaa vailla kuuntelijaa, osoitetaan hänelle, että minulla on aikaa kuunnella mitä sinulle kuuluu. Minä välitän sinusta, olet minulle tärkeä.
Muistetaan se, että Jumala itse on tahtonut meidän syntyvän tähän maailmaan, ja Häntä kiinnosttaa ihminen, sinä ja minä.Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 21.04.2014 14:53

Ruut 1
    15 Silloin Noomi sanoi: "Katso nyt, kälysi lähti takaisin kansansa ja jumalansa luo. Lähde sinäkin kälysi mukana."
    16 Mutta Ruut sanoi:
    "Älä pakota minua eroamaan sinusta ja lähtemään luotasi.
    Minne sinä menet, sinne minäkin menen, ja minne sinä jäät, sinne minäkin jään.
    Sinun kansasi on minun kansani ja sinun Jumalasi on minun Jumalani.
    17 Missä sinä kuolet, siellä minäkin tahdon kuolla ja sinne minut haudattakoon.
    Rangaiskoon minua Jumala nyt ja aina, jos muu kuin kuolema erottaa minut sinusta!"
    18 Kun Noomi käsitti, että Ruut oli lujasti päättänyt seurata häntä, hän ei puhunut siitä sen enempää.

Kuva

Ruut 3
    1 Niin Noomi, hänen anoppinsa, sanoi hänelle: "Tyttäreni, minäpä hankin sinulle turvapaikan, että sinun kävisi hyvin.
    7 Ja kun Booas oli syönyt ja juonut, tuli hänen sydämensä iloiseksi, ja hän meni maata viljakasan ääreen. Ja Ruut tuli hiljaa ja nosti peitettä hänen jalkojensa kohdalta ja pani siihen maata.
    8 Puoliyön aikana mies säikähti ja kumartui eteenpäin; ja katso, nainen makasi hänen jalkapohjissaan.
    9 Ja hän kysyi: "Kuka sinä olet?" Hän vastasi: "Minä olen Ruut, palvelijattaresi. Levitä liepeesi palvelijattaresi yli, sillä sinä olet minun sukulunastajani."
    10 Hän sanoi: "Herra siunatkoon sinua, tyttäreni! Sinä olet osoittanut sukurakkauttasi nyt viimeksi vielä kauniimmin kuin aikaisemmin, kun et ole kulkenut nuorten miesten jäljessä, et köyhien etkä rikkaitten.
    11 Ja nyt, tyttäreni, älä pelkää; kaiken, mitä sanot, teen minä sinulle. Sillä minun kansani portissa jokainen tietää sinut kunnialliseksi naiseksi.13 Jää tähän yöksi; jos hän huomenna lunastaa sinut, niin hyvä; lunastakoon. Mutta jollei hän halua lunastaa sinua, niin minä lunastan sinut, niin totta kuin Herra elää. Lepää siinä aamuun asti."

17 ja hän sanoi: "Nämä kuusi mittaa ohria hän antoi minulle, sanoen: 'Et saa mennä tyhjin käsin anoppisi luo'".
    18 Silloin Noomi sanoi: "Pysy alallasi, tyttäreni, kunnes saat tietää, kuinka asia päättyy; sillä mies ei suo itselleen lepoa, ennenkuin hän tänä päivänä saattaa asian päätökseen".

Tänään aamusella, kun muut vielä nukkuivat, luin Ruutin kirjaa. Kosketti niin tuo kirjoitus, että tuon siitä jotain tähän, Raamatun sanoin, sekä lauluin.

Oli ihanaa lukea Ruutin tarina ja se miten Jumala huolehti Noomista ja Ruutista. Miten Hän Booaksen kautta huolehti heistä.
    Lukea siitä miten Ruut oli uskollinen anopilleen ja työteliäs ahkera nainen.
    Noomista tuli Ruutin ja Booaksen pojan hoitaja, pojasta tuli Daavidin isän Iisain isä.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 23.04.2014 08:33

Kuva

Mitä tuokaan huominen tullessaan, eletään nyt tätä päivää, sillä huominen tuo tullessaan omat kuvionsa.
    Paljon on pahuutta ympärillämme, mutta Jumala on kaikki tietävä ja kaikki näkevä, jolle saamme uskoutua ja jolta saamme pyytää varjelusta, ettei mikään eksytyksen kavaluus pääse meitä kuljettaan. Olkaamme raittiit ja pankaamme pois kaikki mikä murehduttaa Jumalan Pyhää Henkeä.
    Jumala on oikeudenmukainen ja Hän on kanssamme, tänään jos tunnet tarvetta laittaa pois jotain minkä koet vääräksi, niin ojentaudu ja laita pois.
    Sillä Jumala itse on meidän kaikkemme, vaikka muu meiltä vietäisiinkin, niin Häntä ei kukaan voi meiltä pois ottaa, ainoastaan minä itse voin olla se uskoton osapuoli ja hyljätä Jumalan, mutta en tahdo niin tehdä.
    Hän Ei sitä tee, että hylkäisi omansa, että jättäisi suojelustaan vaille.
    Siksipä heitetään pois kaikki turhuus ja valvotaan odottaen Jeesusta Kristusta meitä noutamaan.
      Maran ata.

Roomalaiskirje 2
    5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
    6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
    7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
    8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
    9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
    10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
    11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 25.04.2014 09:42

Kuva

5. Mooseksen kirja 4
    4 Mutta te, jotka riipuitte kiinni Herrassa, teidän Jumalassanne, te kaikki olette elossa vielä tänä päivänä.
    5 Katso, minä olen opettanut teille käskyt ja säädökset, niinkuin Herra, minun Jumalani, on minua käskenyt, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.
    6 Noudattakaa ja seuratkaa niitä, sillä se on oleva teidän viisautenne ja ymmärryksenne kansojen silmissä. Kun he kuulevat kaikki nämä käskyt, sanovat he: 'Totisesti, viisas ja ymmärtäväinen kansa on tämä suuri kansa'.
    7 Sillä onko toista suurta kansaa, jonka jumalat ovat sitä niin lähellä, kuin Herra, meidän Jumalamme, on lähellä meitä, niin usein kuin me häntä rukoilemme?

Isä on meitä lähellä.
    Voi miten tuo koskettaakaan sydämeen. Kun koen hätää tai pelkoa jostain, niin Isä on lähellä ja kuulee rukoukseni.
    Minulla ei ole mitään hätää mitä Jumala ei tietäisi.
    Isän rakkaus joka on niin kallisarvoista, jota ei voi kyllin sanoin selittää.
    Se Pyhyys täytyy kokea, jotta sen edes hitusenkaan voisi ymmärtää.
    Niin monet ahdistukset ja murheet on Jumala poistanut, Hän on ollut lohduttaja murheissa.
    Hän on tukena kivuissa jotka täytyy läpi käydä. Hän on Rakas Isä joka lohduttaa lastaan aina tarvittaessa.
    Isä Jumala on niin hyvä ja armollinen.
    Jeesus rakas, kiitos Lunastuksesta, tahdon rakastaa sinua Jeesus kallis, olla Sinun palveluksessasi, tapahtukoon sinun tahtosi.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 28.04.2014 08:54

Kuva
    Vakavaa tekstiä kuvakortissa!!
    Miten on minun sydämeni laita? Kuva

Isä auta minua kulkemaan anteeksiantavassa mielessä. Ja auta, etten minä itse aiheuta kenellekään lähimmäiselleni anteeksiantamatonta mieltä, niin että hän kantaisi minua kohtaan katkeruutta tai kaunaa.
    Jumala rakas, puhdista minut Jeesuksen kalliilla sovintoverellä.
    Auta minua kulkemaan Sinun tahdossasi, siunaa ja varjele minun loppumatkani täällä savimajassa.

On vaikeaa elää jos on anteeksiantamattomuutta toista ihmistä kohtaan!
    Minä olen "vanki" siinä tunteessa ja se syö minun voimani tyhjiin, se riistää minun rauhani joka minulla on Jumalani kanssa.
    En elä täysin levossa ja tuo tunne kuljettaa minua tielle joka ei ole Jumalan tahdon tie.

Tutki minua Jumala ja päästä minut vapaaksi.Kuva

Ps. 139:
    23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
    24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Paluu Mitä mietit.