Jutellaan Heinä - Elokuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Heinä - Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.07.2014 11:28

Kuva
    " Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa. Matt 18:10"

Tämä laulu jonka tuon tähän loppuun, on suosittu hengellinen laulu, jopa heillekin joilla on elämän halu mennyt ja ammennetaan maailman kaivoilla, itkien he pyytävät tätä laulua laulettavan.
    Jotenkin tuo video tässä laulussa puhuttelee. Miksi tuon tämän laulun on tuo lasten matka minkä he tekevät korvessa. Siinä pikkuista poikaa houkuttaa eri asiat ja meinaa polulta poiketa. Niin meilläkin on täällä kaidalla tiellä kulkiessamme, monenlaista synnin houkutusta, mitkä kiehtoo ja houkuttaa.
    Tyttönen tuossa videolla vartioitsee ja opastaa poikasta, kotitiellä.Kun poikanen veinaa lähteä polulta, tyttö vetää takaisin polulle.
    Täten meidänkin on hyvä rohkaista ja opettaa kanssakulkijaa, jonka voimat ovat vähissä, tai jos hän taistelee jonkin synnin kanssa, niin olkaamme hänelle rohkaisijana rukoillen hänen kanssaan Isän edessä, pyytäen voimaa taistella syntiä vastaan, ja tuetaan häntä kaidalla tiellä.

Elämä on koti matkaa.

Valvotaan ja tutkitaan Raamattua, ojentaudutaan Jumalan Sanan mukaan,
    niin pysymme oikealla tiellä.

Jumala siunaa alkanut heinäkuu, ja anna meille voimaa jaksaa sinun johdattaessa meitä!

http://www.youtube.com/watch?v=JCbR3Uoj ... re=related
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jutellaan Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.07.2014 09:37

Kuva

Matt. 9:38 Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."

Työ on Hänen, elopelto on Hänen, ja työmiehet ovat Hänen lähettämiään.
    Rukoillaan, että Hän lähettäisi lisää työmiehiä elopellolle.

Paljon on väärää keskuudessamme, täten tarkistetaan Hänen Sanansa valossa kuulemamme.
    Myöskin on hyvä muistaa mitä Sana opettaa eli: Hedelmistä meidät/heidät tunnetaan.

Jos emme anna Jeesuksen tuottaa kauttamme puhdasta hedelmää, emme ole kiinnitettynä Häneen.
    Jos ilmenee syntiä elämässämme, silloin teemme siitä parannuksen, tunnustamme syntimme , ja hylkäämme sen.
    Ja kun Jeesuksen veri puhdistaa meidät niin Hän voi kauttamme tuottaa puhdasta hedelmää.
    Itse me ei sitä hedelmää tuoteta, vaan Hän on, joka tämän kasvun saa aikaan.
    Jääkäämme siis Hänen turvallisiin käsiin.

" Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
    Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
    Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
    Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
    Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
    Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
    Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
    Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
    Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
    Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.Matt 7:15-24"
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 15.07.2014 08:36

Kuva
    Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
    Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
    kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
    Älkää eksykö, rakkaat veljeni. Jaak 1:13-16

Kiusaus, viha, katkeruus, ovat asioita jotka voivat vallata sydämemme!
    Sanotaan että, "Et voi estää lintua lentämästä pääsi yli, mutta voit estää sitä tekemästä pesää hiuksiisi."
    Näinhän se on. Tässä kiusauksessa ollessa voimme mennä Isän luokse.
    Kukaan meistä ei välty näiltä kiusauksilta. Jossain elämän vaiheessa ja muodossa ne eteemme tulee, ja niissä on meidän kasvunpaikkamme.
    Me voimme joko jäädä niihin ja antaa katkeruuden (juuren) levitä, tai synnin työntää juuriaan elämäämme.
    Nämä erottaa meidät Jumalasta, jos me niihin olemme suostuneet.
    Kun käännymme Jumalan puoleen, pyydämme Hänen apuaan, niin saamme elää vapaina, orjuuden ikeistä.
    Jumala rakastaa meitä, ja Hän auttaa jokaista joka Häntä avuksi pyytää.

Meillä on vapaus Jeesuksen veressä kaikista kiusauksista, synneistä, mitkä asiat vaan meidän kulkuamme yrittää lannistaa.

Jeesus sanoo: Joh. 16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 17.07.2014 07:45

Kuva

Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
    älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
    Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
    - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
    ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
    älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
    Efe 5:6-11

Tämä Raamatun kohta pysäyttää miettimään.
    Olenko nuhdellut! Vai olenko antanut väärän totuuden, väärän opin levitä, ja näin aiheuttanut toisten erkaantumisen oikeasta opista.
    Olenko antanut väärän opetuksen levitä. Miten kukaan tottelee Jumalan sanaa, jos sitä vääristyneenä oppina levitetään. Oonko siis osallisena, kun en varoita, vaikka tiedän, ettei ole Raamatun mukaista.
    Vaikeata "lihalle". Mutta rakkaus minussa vaatii avaamaan suuni, kun ei totuudessa pysytä.
    Totuus tekee vapaaksi, oikeastaan molemmat, kuulijan sekä hänet jonka pitäisi nuhdella, myös hänet joka väärin opettaa.

Tässäpä miettimistä, Herra opeta meitä olemaan kuuliaiasia Sinun Sanasi äärellä.

" Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
    Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle. "
    Ps 139:23,24
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 28.07.2014 15:50

Kuva

"Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa. 5 Moos 13:1-4

Aamen, juurrutaan Jumalan Sanaan, niin ei eksytyksen kavalat tuulet saa vietyä mennessään. Ei yli sen mitä on kirjoitettu, kaikki mikä tuntuu vieraalta Raamatun valossa, voidaan hyljätä.
Tutkitaan Sanaa, kylvetään Sanaa, annetaan Sananlampun meitä kuljettaa.
Jumala Sanassaan varoittaa vääristä ihmeistä.
Ei juosta ihmeiden perässä, vaan pysytään Jumalan kasvojen edessä Häneen luottaen, että Hän itse antaa meille mitä kulloinkin tarvitsemme.

"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut Mark 13:22"
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Re: Jutellaan Heinä - Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.08.2014 11:17

Kuva

Siunattua elokuuta jokaiselle, laitan elokuun kirjoitukset tähän heinäkuun jatkoksi.
Tuli heinäkuussa niin vähän kirjoitettua tänne "mitä mietit" osioon.

Kuva

Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä?
    Miksi tuskittelee ihminen eläessään, mies syntiensä palkkaa?
    Koetelkaamme teitämme, tutkikaamme niitä ja palatkaamme Herran tykö.
    Kohottakaamme sydämemme ynnä kätemme Jumalan puoleen, joka on taivaassa.
    Me olemme luopuneet pois ja olleet kapinalliset; sinä et ole antanut anteeksi,
    olet peittänyt itsesi vihassasi, ajanut meitä takaa, surmannut säälimättä;
    olet peittänyt itsesi pilvellä, niin ettei rukous pääse lävitse.Val 3:39-44

Miten on ystäväni, onko yhteys Jumalaan kunnossa?
    Onko syntiä tullut esteeksi, ettei Hän kuule enään?
    Itse Hän Sanassaan sanoo, ettei kuule syntisten rukousta!!!!

Hypimmekö maailman kaivoilla, ammentaen sen saastunutta vettä? Olkaamme valvovia odottaessamme Herraa saapuvaksi. Maailman kaivoilla käynnit voi koitua vaaraksi hengellemme, siinä voi lopulta käydä huonosti?
    Maailma vie menessään. Meidät on erotettu Jumalalle maailmasta, joten jätetään ne maailman kaivot ammentamatta.
    Tehdään heti parannus, kun Pyhä Henki kehoittaa siihen.
    Vaara on, jos hyväksyy jonkin pienen jutun, tämä nyt ei kovin pahaa ole, siinä on vaara , että puutuu ja ei huomaa olevansa ihan väärällä tiellä.
    Luulee Jumalan kuulevan, että kaikki on hyvin. Elävä yhteys on muuttunut uskonnollisuudeksi.
    Erehdys tuleekin, kun oma liha on saanut vallan, toiminta onkin jo lihallista, eikä enään hengellistä, siinä on vain jumalisuuden ulkokuori, mutta Henkeä siinä ei enään ole.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 10.08.2014 09:35

Kuva

"Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua." Ps 50:15

Taivaan Isän "puhelin numero". Miten monesti tämä huuto onkaan lähtenyt hädän hetkellä Isän puoleen.
    Meillä on turva Jumalassa. Jostain sisimmästä tämä huuto "kiiri" silloinkin, kun en vielä Jeesusta tuntenut henkilökohtaisesti.
    Moni huutaa hädän hetkellä, mutta unhoittaa avun saatuaan kunnioittaa Jumalaa.
    Ihmeellistä on olla Jumalan lapsi, meillä on Isä joka rakastaa meitä äärettömän paljon.
    Hän tahtoo olla meidän jokaisessa hetkessämme, niin ilossa kuin surussakin.

"Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa.' Apt 17:24-28"
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 20.08.2014 09:00

Kuva

Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
    Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
    Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
    Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
    Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
    Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. Ps 231-6

"Virvoittavien vetten tykö", miten ihanat sanat näin helteistä kesää muistellessa.
    Saimmekin tosi helteitä, ja myös koetuksen ahjossa puhdistetaan.
    Myös hengellisellä saralla voi olla "hellettä". Jumala armossaan säätää minkä me kestämme.
    Sitä tulee maailman lasten kautta, surullista kuitenkin on se, että sitä tulee myös omien puolelta. Heiltä joiden pitäisi olla rinnalla kulkijoita, viestikapulaa, eli ilosanomaa eteenpäin viemässä.
    Tällöin on hyvä olla rukouksessa Herran edessä ja pyytää viisautta, miten toimia.
    Älkäämme kuitenkaan jättäkö viestikapulaa matkan varrelle, vaan Herraan turvaten viekäämme sitä maaliviivalle asti.
    Hän on kanssamme, eikä meidän tarvitse murehtia miten jaksamme.
    Hän antaa voiman kestää loppuun asti, kunhan olemme Hänelle kuuliaisia.Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 25.08.2014 09:21

Kuva

"Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
    Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
    Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.
    Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
    niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden".Jaak 5:16-20

Mikä ihana hetki, kun syntinen saa kokea, että Jeesuksen veri puhdistaa hänen sydämensä ja saa palata takaisin Jumalan luokse. Synti erottaa Jumalasta, jos näemme veljemme tai sisaremme elävän synnissä, niin rohkaistaan mielemme ja varoitetaan häntä synnin vaarasta. Ei olisi kiva jäädä itsekään synnin kavalaan koukkuun ja löytää itsensä kadotettujen joukosta. Meidän kuuluu varoittaa vaarasta, eikä olla Kainin kaltaisia todeten, olenko minä veljeni vartija. Kun saamme nuhtelua toisilta, tai vain rakkaudellista ojennusta, niin lähestytään tämän asian kanssa Jumalaa, Hän kyllä tietää meidän sisimpämme paremmin kuin me itse, jaHän auttaa meitä.
Elämme hyvin eksytyksen villitsemää aikaa, ja muurinaukossa tarvitaan väkeä. Rukoillaan Jumalaa antamaan kuulevat korvat ja silmävoidetta nähdäksemme omalla paikallamme. Siunataan sisaria ja veljiä, kun he tulevat rakkauden hengessä meitä, tarvittaessa ojentamaan.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.08.2014 18:54

Kuva

Matt. 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
    29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
    30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Tuttua Raamatun kohta, ja niin lohdullinen. Turhaa me työtä teemme, ja itsemme väsytämme, emmehän voi pelastukseen mitään lisätä, vaan Jeesus on kaikki tehnyt valmiiksi, ja Hän pyytää vain päästä elämäämme sisälle.

Elämme hyvin vaikeassa, ahdistavassa ajassa. Mutta saamme olla turvallisella mielellä, meillä on Toivo Herrassa, eikä meidän tarvitse pelätä.
Saamme olla iloisia ja kiitollisia kun nimemme on kirjoitettu Elämän kirjaan. Ja jos joku on, joka ei ole vielä pelastunut, jonka elämä on vielä maailmassa kiinni, sinulle tahtoisin tuoda tähän loppuun kirjoituksen joka on paripäivää ollut mielenpäälläni.

Joos. 24:15
    Mutta jos pidätte pahana palvella Herraa, niin valitkaa tänä päivänä, ketä tahdotte palvella, niitäkö jumalia, joita teidän isänne palvelivat tuolla puolella virran, vai amorilaisten jumalia, niiden, joiden maassa te asutte. Mutta minä ja minun perheeni palvelemme Herraa."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Mitä mietit.