Jutellaan/ Tammikuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan/ Tammikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.01.2015 15:59

Kuva

Kuva

Psalmit 23
    1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
    2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö
    hän minut johdattaa.
    3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
    4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
    5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
    6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Niin alkoi tammikuu, ja vähiin jäi minulla mitä mietit päivitykset marras-joulukuussa.Kuva
    On ollut kaikenlaista juttua, ettei aika riittänyt ja väsymystäkin, osittain siitäkin johtui kirjoitusten vähyys.
    Nyt vaihtui myös uusi vuosi, niinhän ne on menneisyydessä joskus ajan laskutkin muutelleet, siirretty alkamaan näin tammikuussa. Täten siis eletään suomessa tammikuuta 2015.

Ja tämän laulun tahdon jakaa kanssanne, on sisäistä itkua monella joka etsii purkupaikkaaa, olkapäätä jossa päästää murheen padot irti. Liian paljon joudutaan tänä kovana aikana nieleskelemään itkua, eikä maailman kovuus sitä kyllä lievitä. Jumalamme, Isämme sylissä on hyvä antaa itkun tulla ja antaa itsemme Isän turvallisiin käsiin.

"5Moos.33:25 Rautaa ja vaskea olkoot sinun salpasi; ja niinkuin sinun päiväsi, niin olkoon sinun voimasikin.

http://www.youtube.com/watch?v=QWib295L ... re=related
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jutellaan/ Tammikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.01.2015 08:25

Kuva

Jumala, joka ruokkii varpusetkin, on myös voimallinen huolehtimaan sinustakin.
    Hän, jonka olemus on Rakkaus, tahtoisi pelastaa sinut, joka et vielä tunne Jeesusta.
    Sanassaan hän ilmoittaa, miten paljon Hän sinua rakastaa. Niin paljon, että Hän itse tuli ja sovitti sinun syntisi,
    jotta saisit armon käydä pelastukseen sisälle.
    Sinä saat syntisi anteeksi, eikä sinun tarvitse itse itseäsi muutella, anna Hänen puhdistettavakseen kaikki mitä sinussa on,
    ja olet pääsevä vapaaksi, kaikista sidoksista, kahleista sekä orjuudesta.
    Hän rakastaa sinua, ja tahtoisi vapauttaa sinut täydelliseen vapauteen, Jeesuksessa Kristuksessa.

Uskalla lähestyä Häntä, niin Hän lähestyy sinua.Kuva

Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 03.01.2015 09:15

Kuva

Ps 16:11. RK 2012 Sinä ilmoitat minulle elämän tien.
    Sinun kasvojesi edessä on yltäkylläinen ilo,
    sinun oikeassa kädessäsi ikuinen ihanuus.

Elämän tie on Jeesus. Hän tahtoisi että Ilosanoma saavuttaisi jokaisen ihmisen.
    Sitä varten Hän syntyi tänne maailmaan, lunastaakseen kaikki orjuudessa olevat. Vapauttaakseen kaikki syntien kahlimat täydelliseen vapautukseen.
    Hän itse otti kärsiäkseen minun syntieni tähden. Hänen päällään oli kaikki syntivelka. Hänet tuomittiin, jotta minä vapautuisin.
    Älä kulje Hänen ohitseen, silloin kun Hän sinullekin pelastusta tarjoaa.
    Hän on Tie, Totuus ja Elämä. Kaikki on Hänessä, mitä me tarvitsemme.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Anna Jumalan pelastaa sinut, jos et vielä tunne Jeesusta. Hän on valmistanut pelastuksen, sen yhteyden minkä ihminen menetti luomisen jälkeen, sen on Jumala valmistanut uudelleen. Nyt ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Jeesuksen vastaan ottavat. Sillä Jumala rakasti meitä niin paljon, että Hän valmisti yhteyden, sovitti meidän rikkomuksemme, Hän antoi anteeksi kaikki meidän pahat tekomme. Hän rakastaa, koska Hän on Rakkaus.

Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

1. Joh. 4:16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 07.01.2015 11:07

Kuva

Ps 62:5 Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.
    6 Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä horju.
    7 Jumalassa on minun apuni ja kunniani. Minun väkevyyteni kallio, minun turvani on Jumala.
    8 Turvatkaa häneen joka aika, te kansa; vuodattakaa hänen eteensä sydämenne.
    Jumala on meidän turvamme. Sela.Kuva

"Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa".

"Sun läsnäolossas mun sydän huokaisee:
    Ei kaltaistas oo, ei kaltaistas oo.
    Ja arkuus pelko vaihtuu sinun täyteytees.
    Ei kaltaistas oo, ei kaltaistas oo."

Kuva

Näin sanotaan laulussa, ja näinhän me saamme itse kukin huokaista Jumalan puoleen ihan jokaikisessä asiassamme. Ei meidän tarvitse arkana pälyillä, ei peljätä mitään. Jumala on meidät varjeleva, meitä johdattaa vaikeuksienkin keskellä. Luotetaan Häneen, ei Hän tee virhettä, vaan on rakastava Isä joka tahtoo lapselleen hyvää!

"Turvatkaa Häneen joka aika". Mitä ihania lupauksia.Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 12.01.2015 12:22

Kuva

3. Moos. 21:6 Heidän tulee olla Jumalalleen pyhitettyjä, eivätkä he saa häpäistä Jumalansa nimeä, sillä he uhraavat HERRAN tuliuhreja, Jumalansa leipää. Sen tähden heidän on oltava pyhiä. RK 2012

Tuo Raamatun kohta alkoi puhutteleen aamulla. Jotenkin tuo, että tuliuhri on Jumalan leipää, ja se miten Jeesus sanoi olevansa Leipä.
    Joh. 6:48 Minä olen elämän leipä.

Hänessä me olemme Pelastetut. Hän uhrasi kertakaissella uhrilla itsensä meidän hyväksemme. Eikä muuta sovitusta ole, ei ole muuta uhria meidän rikkomuksistamme, kuin Jeesuksen Pyhä veri. Hän opettaa, Matt. 10:39 Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.Kaikki entinen elämä missä elimme, se on mennyt ja saimme uuden elämän uudestisyntymisessä.

Hän on minun ruokani ja juomani...

https://www.youtube.com/watch?v=xprEuWhDBj8
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 15.01.2015 14:41

Kuva

Apt. 3:14. Te kielsitte Pyhän ja Vanhurskaan ja pyysitte, että teille annettaisiin murhamies.
    15. Elämän ruhtinaan te tapoitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista, ja me olemme sen todistajia.
    16. Uskomalla Jeesuksen nimeen on tämä mies, jonka te näette ja tunnette, vahvistunut hänen nimensä kautta. Usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on antanut hänelle täyden terveyden kaikkien teidän nähtenne.
    17. Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette toimineet tietämättömyyttänne, samoin kuin teidän hallitusmiehennekin. RK 2012

Apt.3:17 " "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa. Luuk. 23:34 33/38

Sellainen ajatus, että puolustellaanko tänä aikana missä elämme liian helposti pahuuden tekoja/syntiä sanoilla "he eivät tiedä mitä he tekevät"? Ennen ristillä tapahtuvaa sovitusta, silloin ei tiedetty ristin sanomaa niin kuin nyt tiedetään, ja siksi Jeesus sanoi noin silloin.
    Eivätkö he nyt tiedä mitä kulloinkin tekevät? Jos minä loukkaisin puolisoani ja hän rukoilisi Jumalan edessä, ja pyytäisi anna anteeksi hän ei tiedä mitä tekee. Niin kyllähän minä tietäisin. Jumala itse puhuttelisi minua ja toisi minulle tiettäväksi, että olen rikkonut lähimmäistäni vastaan. No tuo oli vaan esimerkki. Näin me helposti voimme mennä tuon Jeesuksen sanomisen taakse piiloon. Meidän pitäisi tehdä parannusta silloin kun me väärin toimimme.
    Joskus kuulee tuota rukouksissa käytettävän. Nyt kuitenkin tuo tuli mieleeni, kun luen Raamattu vuodessa läpi systeemillä.
    Tälläisia mietteitä tänään.Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 16.01.2015 14:38

Kuva

Tuosta tekstistä sanoisin, joskus se on kova pala purtavaksi. Mutta Jumala joka on armossaan antanut minulle minun rikkomukseni anteeksi, niin hän on myöskin minua auttava tuossa asiassa.
    Tapahtui loppuvuodesta 2014 sellainen asia, että jouduin erään ihmisen taholta "suolattavaksi". Hän syyti suustaan sanoja jotka ei ollut totta minun päälleni. Puolisoni oli vaiti ja antoi hänen solvata.
    Vaikka minä tuossa tilanteessa olinkin rauhallinen, ja olisin tahtonut keskustella, niin hän ei ollut kuulo aaltuudella. Hän lähti meiltä sopimatta, vaikka anteeksi pyysin jos oli kokenut jotain loukkaavaa.

Tuosta tilanteesta sain huomata, että minun sisälleni oli kuitenkin jäänyt jotain joka ei sinne kuulunut. Jumala toi sen esille siten, että kun olin eräänä aamuna hakemassa autoa vietyäni mieheni töihin, niin kotia ajaessani on tapanani rukoilla autossa.
    Tuolloin rukoilin Isä meidän rukousta, kaikki meni hyvin kunnes rukoukseni tuli kohtaan ...niinkuin mekin annamme anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Silloin ääneni särkyi ja itkin Jumalan edessä. Pyysin anteeksi ja anoin anteeksi antavaa mieltä puolisoani ja tätä henkilöä kohtaan joka meillä rikkoi minua vastaan. Sisälleni oli sittenkin jäänyt loukkaantuminen, josta näin sitten vapauduin.

Jos tuo rukous minulla tökkii, niin sydämeni ei ole puhdas kaunasta.
    Nyt olen vapaa tuosta ja voin siunata tätä henkilöä ja myöskin puolisoani joka ei ollut tukenani tuolloin.Kuva

Ollaan Jumalan kasvojen edessä rehellisiä, silloin kun Hän meitä tahtoisi puhdistaa.
    Psalmin sanoin: Ps. 139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
    24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 18.01.2015 11:09

Kuva

Paljon on etsiviä sieluja, niitä jotka janoaa Totuutta. He kaipaavat Elämää, heiltä puuttuu elämän ilo.
    On vain yksi joka voi tämän janon sammuttaa. Hän on Elämän Herra.
    Vain Hänessä tyyntyy sydämemme. Eikä ole muuta nimeä meille annettu, missä lepo ja rauha olisi.
    Jeesus kutsuu vielä tänäänkin sinua joka et Häntä tunne, ja sinuakin joka Hänet tunnet ja olet raskautettu taakkojesi alla.Kuva

Tulkaa minun luokseni!

”Tulkaa minun luokseni, kaikki te,
      jotka teette raskasta työtä
      ja kannatte taakkoja,
      niin minä annan teille levon.
      Ottakaa minun ikeeni päällenne
      ja oppikaa minusta,
      sillä minä olen sävyisä
      ja nöyrä sydämeltäni.
      Näin te löydätte levon sielullenne,
      sillä minun ikeeni on sopiva
      ja minun kuormani on kevyt.
      Matt. 11:28-30 RK 2012Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 21.01.2015 09:54

Kuva

Matt. 19:14
      Niin Jeesus sanoi:
      "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni,
      sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".
      Kuva

Antakaa lasten tulla!
    Jeesus itse pyysi ettei lapsia estettäisi tulemasta Hänen luokseen.
    Miten tänä lopunaikana onkaan laitettu vaikka minkä laista estettä. Kouluissa jo pyritään estämään lapsilta Jeesuksesta kuuleminen. Kaikkia muuta ohjelmaa sallitaan, mutta ei mitään jossa on mainittu Jeesus. Harvoissa kouluissa ja jopa tarhoissa enään sallitaan Jeesuksen nimen mainitseminen.
    Miten surullista tämä onkaan heidän lapsille, joiden vanhemmat ei tunne Jeesusta. Surullista miten kaikenmaailman roska pelit joka tuutista opettaa heitä sotimaan ja käyttäytyyn nekatiivisesti ja näin he imevät itseensä jo "äidin maidossa" pahuuden siemeniä.

Mikä on tämän kylvön seuraus, eli kasvu tänä aikana? Miksi nuoriso ja muutkin, miksi he voivat pahoin?
    Eikö siksi kun he eivät paremmasta tiedä. He eivät tiedä että Jeesus antaa Elämän. Elämän joka riittää antamaan levon rauhan ja rakkauden jokaiselle joka vain Hänen luokseen tahtoo tulla. Etsikää Häntä, niin te löydätte Hänet.
    Ei Hän ole kaukana yhdestäkään teistä. Kuva

Luuk. 11:9
    Niinpä minäkin sanon teille:
    anokaa, niin teille annetaan;
    etsikää, niin te löydätte;
    kolkuttakaa, niin teille avataan.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 23.01.2015 10:15

Kuva

Miten rakkaus voisikaan tehdä pahaa lähimmäiselleen? Emme elä itseämme varten, meidän kuuluu rakastaa lähimmäistämme ja tehdä hyvää heille, heidän elämän vaiheissa. Kun rakastamme jotain, niin ilman muutahan me olemme hyviä heitä kohtaan.

Entäs sitten se "vihamiehille" osoitettu rakkaus, niille jotka ovat tehneet meille vääryyttä? Miten me siihen kykenemme?
    Lähestymällä Jumalaa sen asian kanssa, silloin kun omat voimat ei riitä, Isä auttaa lastaan. Hän on meidän kanssamme jokaisena vuorokauden hetkenäKuva

Ei Hän jätä meitä yksin silloin kun Häntä avuksemme tarvitsemme. Hän pystyy meissä olevan katkeruuden, kaunan mikä tunne se sitten onkaan, muuttamaan siten, ettei se jää meille paulaksi, ja täten vahingoita meitä itseämme.
    Kun me osoitamme rakkautta lähimmäistämme kohtaan, me itsekin olemme siitä myös osalliset, meillä on ilo sisimmässämme silloin kun puhtaasta sydämestämme rakastamme lähimmäistämme, ilman mitään vaatimuksia tai oman hyödyn tavoittelua.
    Emmehän me itsekään tahdo jäädä kenenkään hylkäämäksi, tai kaltoin kohdelluiksi. Siksipä se mitä me kylvämme, sitä me niitämme. Kun rakastamme sydämestämme lähimmäistämme, on meilläkin hyvä olla.

Kuva

Luukas 10
29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin,
jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä,
ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Mitä mietit.