Jutellaan Kesäkuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.06.2015 06:30

Kuva

Aloitan tämän kesäkuun jutellaan osion vaikka aikani meneekin tuolla taloa perkatessa ja maalaillessa. Kesäkuun alku on täällä sateinen, vielä pitäisi peruna saada maahan laitettua, ynnä sipulit ja mitä sinne nyt sitten keksiikään. Maila sisar oli tuonut luettavaksi kesän nautinnoista, ihana lukea näin omien kiireiden keskellä, että sisar saa nauttia kesästä. Jukka-Pekka myös toi iloa kun käväisit, vähä haittasi minua kun en eilen kerennyt tänne foorumille, mutta Herra käyttää meitä jokaista ja toi myös Sanan osioon jotain luettavaksi.

Kesä onkin sellaista aikaa, että nautitaan ulkoilmasta ja luonnon kauneudesta, nyt se onkin kauneimmillaan. On kaikenlaista touhua niin sisällä kuin ulkonakin, mutta Jumalalle kiitos pelastuksesta, sillä pelastus tulee Herralta,
ja kiitetään siitä, etä nimemme on kirjoitettu Elämän kirjaan.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jutellaan Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 09.06.2015 16:07

Kuva

"Niin sinä muistat ja häpeät etkä voi häpeäsi tähden suutasi avata,
kun minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra.""
Hes. 16:63 "

Oikein siunattua ja armorikasta Marraskuuta rakkaat ystävät. Tuosta kirjoituksesta on hyvä ottaa oppia.
Eläkäämme niin Jeesusta lähellä, ettei päämme häpeästä painu synnin tahden, vaan, että saamme kohdata toinen toisemme, kuten myös Taivaallisen Isämme yhteisissä kokoontumisissamme,puhtaalla sydämellä. Jos jollakin on tunnolla syntiä, puhdistukaamme, sillä vielä on armon ovi avoinna. "minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra"

Synti kiehtoo ja houkutus hurmaa, seisokaamme siis lujina Kristus kalliolla seisten.

Valvokaa. Maran ata.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 13.06.2015 12:19

Kuva

Johanneksen evankeliumi:
10:1 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
10:2 Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
10:3 Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä.
10:5 Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

Jeesus on meidän Paimenemme. Me olemme Hänen lampaita, ja seuraamme Häntä.
Kuulemme Hänen äänensä Jumalan antamasta Raamatun Sanasta.
Tätä Sanaa meidän on seurattava, ja siinä Jeesus antoi meille esimerkin mitä on olla kuuliainen Isän tahdolle.

Vierasta ääntä emme tottele, kaikki synti olkoon Golgatan ristille naulittu ja pois meidän elämästämme.
Jeesus on lähettänyt meille Pyhän Hengen oppaaksi, lohdutukseksi, neuvon antajaksi.
Tätä kuulkaamme ja totelkaamme.Kuva

Jos elämässämme on tahallista syntiä, olemme murehduttaneet Pyhän Hengen ja lähteneet seuraamaan vierasta ääntä.
Jos paadutamme omantuntomme äänen, joudumme harhaan.

Tämän teemme itse omalla valinnalla ollessamme synnintunnon edessä.
Jos kadumme ja teemme parannuksen hylkäämällä syntimme, saamme armon Jumalan silmissä.

Armo ei ylety synnissä elämiseen, vaan armo on että saamme LUOPUA synnistä.

1Piet. 2:24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut."

Jos me uudestisyntyessämme kuolimme synnille, miten voisimmekaan enään syntiä tietoisesti tehdä. Emme voikaan, vaan meidän on Hengellä kuoletettava synnin houkutukset.
Kaksi minää taistelee meidän kohtalosta, uusiluomus jonka saimme Jumalan armosta, ja entinen liha joka ei tahdo meidän pelastuvan, koska on syntiinlankeemuksen seurauksesta turmeltunut ja sen mieli on syntiä tekemään.

Älkää eksykö, pahuus pukeutuu valkeuden vaatteisiin lopunaikana, ja eksyttää jopa valituitakin. Miten tämä on mahdollista? Siten kun emme tottele Sanaa.

1.Pietarin kirje:
2:1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, 2:3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä."
2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
2:6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva."
2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
2:8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi." Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 16.06.2015 08:25

Kuva

Miten Rakkaaksi Jumalan Sana, Raamatun kirjoitukset on tullutkaan. Sitä nauttii, kun kuulee tai lukee Raamatun Sanoja. Ikään kuin "höristää" korvia, jotta kuulisi vielä tarkemmin rakkaan äänen.

Ilm. 2:4
Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi.

Ensi rakkaus? Etsitään ensirakkauden lähde, jos siitä olemme poikenneet. Ei parempaa voi löytää, mitä Jeesuksessa on annettu. Hän on kaikki mitä tarvitsemme. Ilman Häntä ei olisi elämää, olisi vain "helisevä vaski ja kilisevä kulkunen. Hän vuodattaa rakkautta jokaiseen janoavaan sydämeen. Ilman Jeesusta, me emme voi mitään tehdä. Hän rakastaa sinua ja minua, niin minäkin rakastan Häntä, rakastan lukea Hänen Sanaansa.Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 21.06.2015 08:14

Kuva

"Niin sinä muistat ja häpeät etkä voi häpeäsi tähden suutasi avata,
kun minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra.
Hes. 16:63 "

Kesäkuu jatkuu pilvisenä ja sateisena. Välillä aurinko pilkahtaa antaen toivoa, kyllä se vielä selkenee!!
Tuosta alussa olevasta Raamatun kohdasta on hyvä ottaa oppia.
Eläkäämme niin Jeesusta lähellä, ettei päämme häpeästä painu synnin tahden vaan, että saamme kohdata toinen toisemme, kuten myös Taivaallisen Isämme yhteisissä kokoontumisissamme, puhtaalla sydämellä.
Jos jollakin meistä on tunnolla syntiä, puhdistukaamme sillä vielä on armon ovi avoinna. "minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra"

Synti kiehtoo ja houkutus hurmaa, seisokaamme siis lujina Kristus kalliolla seisten. Rohkaistaan niitä jotka ovat masentuneita, autetaan hädässä olevia, tehdään lähimmäisillemme hyvää, sillä minkä me teemme lähimmäisillemme, sen me teemme Herrallemme. Jeesus on meidän kanssamme ihan loppuun asti, ei Hän hylkää, ei Hän jätä meitä. Kuva

Valvokaa. Maran ata.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 29.06.2015 07:06

Kuva

Ihanasti paistaa aurinko ulkona, on kesä ja loma, miten ihminen iloitseeekaan kesästä ja pitkän työkauden jälkeen lomasta.

Vielä enemmän on aihetta iloita Pelastuksesta, siitä että nimemme on kirjoitettu Elämän kirjaan. Kuva
Se vasta ilon ja riemun tuokin, kun syntinen saa jättää kuormansa, sen "syntisäkin" Ristin juurelle ja puhdistua kaikesta saastasta mikä on meitä kuljettanut, pauloihinsa sitonut.
Niin Jumala on armollinen ja Vanhurskas ja Hän Vanhurskauttaa hänet joka Häneltä armahdusta pyytää. Jumala on Rakkaus, ei Hän työnnä pois apua pyytävää.
EI, vaan Hän rakastaa ja tahtoisi että jokainen pelastuisi. Miksi viivyt sä poluil maailman?

https://www.youtube.com/watch?v=yDeWdegVjeg
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Miranda-Irmeli » 29.06.2015 14:32

Heisun Irene sisko pitkästä aikaan minäkin alan pikku hiljaa piristymään, en olekaan pitkään aikaa täällä ollut syyt on ollut moninaiset, kaikessa on Herra auttanut, vaikka on ollut synkiä pilviä elämämme yllä, saa totisest kiittää Herraa että Hän on aina kanssamme nostaen ja kantaen, niin sinulla alkaa loma päivät saat vähän irtautua arkipäivästä ja levätä toivon että lomasi saisi olla sisäisesti ja ulkoisesti siunattu ja laitankin sinulle matka evääksi tämän ole siunattu siskoni Irene

PSALMIT 121
1. Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle
apu?
2. Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan.
3. Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku.
4. Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku.
5. Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi.
6. Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.
7. Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi.
8. Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti.

Kuva
Kuva
Ps. 84:4
Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
Miranda-Irmeli

ViestiKirjoittaja Irene » 01.07.2015 06:00

Kuva Ihanaa kuulla sinusta Miranda-Irmeli. Jotensakin on "tukossa" oltu täälläkin, mutta päivä kerrallaan on menty ja saatu tuloksia syntymään.

Kuva Laukut on pakattu ja vielä pankissa käynti ja kaupassa sitten onkin asiat hoidettu. Matka on ihan tarpeen, en ole lomaa saanutkaan pitkään aikaan, nyt otetaan ihan rennosti, ja pääsen mielipuuhaani, ja se on valokuvaus.
Kohta lähdemme,
Kuvaja toivotan Jumalan siunausta jokaiselle foorumilla kävijälle.
Olkaa siunatut Herramme Jeesuksen nimeen.
Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Paluu Mitä mietit.