Jutellaan Lokakuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Lokakuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.10.2015 08:15

Kuva

Psalmit 2:11
Kuva Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella.
12 Antakaa suuta pojalle, ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne.
Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat.

Aloitetaan lokakuun juttelut, Jumala siunatkoon meitä joka päivä, Hänen armollaan ja laupeudellaan.
Missä on sinun turvasi tänä päivänä? Kuulutko näiden autuaiden joukkoon jotka Jeesukseen turvaavat?
Tänä päivänä on jokainen ihminen seulonnassa, meistä käy ilmi mitä meidän sydän pitää sisällään. Löytyykö minusta rakkautta lähimmäistä kohtaan?
Voi Jumala armahda minua ja auta minua vaeltamaan Sinun rakkaudessasi, täytä minun sisimpäni Sinun taivaallisella rakkaudellasi lähimmäistäni kohtaan! Vaikuta minussa niin ettei maailman kaivot saastuta, tee tyhjäksi kaikki himot ja halut mennä ammentaan maailman kaivoille, suo minun tyytyä siihen ravintoon mitä Sinä minulle annat jokapäivä. Anna Jeesuksen olla minun jokapäiväinen Leipäni, ohjaa Sinun tahtosi tietä, niissä askelissa jotka Sinä olet kullekin päivälle valmistanut.
Ole kiitetty, ole ylistetty Jeesus Herrani, minun Lunastajani, minun Kaikkeni.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jutellaan Lokakuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.10.2015 08:03

Kuva

Ps 62:5 Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa, minun sieluni, sillä häneltä tulee minun toivoni.
6 Hän yksin on minun kallioni, minun apuni ja turvani: en minä horju.
7 Jumalassa on minun apuni ja kunniani. Minun väkevyyteni kallio,
minun turvani on Jumala.
8 Turvatkaa häneen joka aika, te kansa; vuodattakaa hänen eteensä sydämenne.
Jumala on meidän turvamme. Sela.

"Odota yksin Jumalaa hiljaisuudessa".
Nyt jos koskaan on hyvä kulkea Herran ohjaamana, niin pimeää ja eksytystä on joka puolella. Annetaan Herran valaista tietämme ja Hän on uskollinen ja auttaa meitä, Hänelle olemme rakkaita lapsia joita Hän auttaa ja varjelee. Olkaamme valmiina aina ojentautumaan Hänen neuvon mukaan, Hänen tahdossaan, sillä se on kaikkein parhainta nyt täällä ajassa, Hänen tahtonsa, Hänen rakkautensa.

"Sun läsnäolossas mun sydän huokaisee:
Ei kaltaistas oo, ei kaltaistas oo.
Ja arkuus pelko vaihtuu sinun täyteytees.
Ei kaltaistas oo, ei kaltaistas oo."
Näin sanotaan laulussa, ja näinhän me saamme itse kukin huokaista Jumalan puoleen ihan jokaikisessä asiassamme.

"Turvatkaa Häneen joka aika". Mitä ihania lupauksia. Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 06.10.2015 07:08

Kuva

Johannes 6
16 Mutta kun ilta tuli, menivät hänen opetuslapsensa alas järven rantaan,
17 astuivat venheeseen ja lähtivät menemään järven toiselle puolelle, Kapernaumiin. Ja oli jo tullut pimeä, eikä Jeesus ollut vielä saapunut heidän luokseen;
18 ja järvi aaltoili ankarasti kovan tuulen puhaltaessa.
19 Kun he olivat soutaneet noin viisikolmatta tai kolmekymmentä vakomittaa, näkivät he Jeesuksen kävelevän järven päällä ja tulevan lähelle venhettä; ja he peljästyivät.
20 Mutta hän sanoi heille: "Minä se olen; älkää peljätkö".

Niin myös elämänmerellä aaltoaa ja myrskyt pauhaa. Ihmis aallot vyöryvät kovalla paineella maahamme. Täällä lopunajassa on pimeää ja moni pelkää mikä meitä kohtaa. Kun meitä kohtaa jokin murhe tai koettelemus, niin voimme turvallisin mielin muistaa Jeesuksen sanat, "Minä se olen; älkää peljätkö". Me olemme turvassa siinä meidän purressamme on myös Jeesus. Meitä ei kohtaa mikään Jumalan sitä sallimatta. Hän kurittaa meitä jokaista tarvittaessa. Ei se mikä nyt tapahtuu meillä ja maailmalla ole Jumalalta salassa. Hän on meidän apumme ja turvamme, ei meidän tarvitse pelätä ja katsoa olosuhteihin, niinkuin Pietari joka käveli Jeesusta vastaan vettenpäällä mutta katsoi sitten jalkoihinsa kuinka tuli epäuskoa , ja meinasi upota. Katseemme kun pidämme Jeesuksessa, silloin ei elämän aallot meitä keikuta eikä upota.

Sananl 8:32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maila » 08.10.2015 13:54

Kuva
Aabraham oli kaivojen kaivaja tai pitäisikö sanoa, hänen palvelijansa niitä kaivoivat, uskon että aie oli lähtöisin Aabrahamista, uskon isästä.
Sitten tapahtui: 1. Moos. 26:12 Ja Iisak kylvi siinä maassa ja sai sinä vuonna satakertaisesti, sillä Herra siunasi häntä.
13 Ja hän rikastui ja hyötyi hyötymistään, kunnes hänestä tuli hyvin rikas.
14 Ja hänellä oli laumoittain sekä pikkukarjaa että raavaskarjaa ja paljon palvelijoita, niin että filistealaiset alkoivat kadehtia häntä.
15 Ja filistealaiset tukkivat kaikki ne kaivot, jotka hänen isänsä palvelijat olivat kaivaneet hänen isänsä Aabrahamin päivinä, ja täyttivät ne mullalla.
16 Silloin Abimelek sanoi Iisakille: Mene pois luotamme, sillä sinä olet tullut paljon väkevämmäksi meitä.
17 Niin Iisak lähti sieltä ja leiriytyi Gerarin laaksoon ja asui siellä.
18 Ja Iisak kaivatti uudelleen auki ne vesikaivot, jotka hänen isänsä Aabrahamin päivinä olivat kaivetut, mutta jotka filistealaiset olivat Aabrahamin kuoltua tukkineet, ja antoi niille jälleen ne nimet, jotka hänen isänsä oli niille antanut.

Kaivon löytäminen oli iso asia, maassa jossa oli kuivuutta. Jumala siunasi Aabrahamia niin, että hän löysi kaivoja joissa oli juoksevaa vettä, sen katsottiin olevan erityiseksi siunaukseksi ja Jumalan lahjaksi.

Olen mieltänyt tuon kaivon, jossa on juoksevaa vettä Jumalan sanan aarteeksi. Voiko tätä näin soveltaa. Vihollinen vihaa niitä, jotka lukevat sanaa, ja yrittää kaikin keinoin ettemme lukisi sanaa, koska sana tekee meidät vahvoiksi. Siksi vihollinen lähettää joukkonsa tukkimaan sanan kaivot. Onko sinun kaivo tukittu? Pyydä Jumalaa auttamaan sinua kaivamaan tukittu kaivo jälleen auki.

Tähän loppuun vielä Hilja Aaltosen pieni runo:

Se on parhainta, suurinta kuitenkin,
saada kulua kädessä Mestarin,
saada palaa kuin kynttilä hiljalleen,
ajan ahjossa hiipua alttarilleen.
Se on suurinta sittenkin,
olla käytössä Mestarin.
Maila

ViestiKirjoittaja Irene » 11.10.2015 07:33

Kuva

Aamen Mailan kirjoitukseen.

Matt. 26:41
Valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko."
Kol. 4:2
Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa,
Mark. 13:37
Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Eksyttäjällä on kiire eksyttää Jumalan lapsia, aika käy vähiin. Siksi on hyvä tutkia mitä Taivaallinen Isämme sanoo Sanassaan. Mikä on Hänen mielipiteensä kaikissa asioissa. Hänen Sanaansa seuraamalla, me pysymme oikealla tiellä, tiellä joka on kaita tie. Vaikka kaikille Kymmenelle neitsyelle tuli uni, niin sydän valvoo, eli asiat on tunnustettu ja tuotu valoon ristin veren puhdistettaviksi.
Korkea Veisu:
5:2 Minä nukuin, mutta minun sydämeni valvoi. Kuule, rakkaani kolkuttaa: "Avaa minulle, siskoseni, armaani, kyyhkyseni, puhtoiseni. Sillä pääni on kastetta täynnä, kiharani yön pisaroita."

Meidän täytyy olla valmiina, sillä Sanassa sanotaan, että Hän tulee kuin varas, eli emme tiedä hetkeä, mutta siihen voimme silti valmistautua siten, että oltaissiin joka hetki valmiina lähtemään. Ei anneta minkään asian olla esteenä Karitsan häihin. Jumala on anteeksiantava meidän rikkomuksemme jos ne tunnustamme ja hylkäämme. Ja niinkuin Maila sisar toi esille
ammennetaan Sanan kaivoista sitä Elävää ravintoa.
Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 15.10.2015 10:35

Kuva

Luukas 24
44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
48 Te olette tämän todistajat.

Onko Jumalan antama kirja Raamattu tuttu, vai jääkö se "vieraskirjaksi". Tämä Raamattu on aivan ihmeellinen kirja. Sen ääressä voi kokea virvoittavia hetkiä. Sen ääressä voi kokea synnintuntoa, se ravitsee, nuhtelee kehoittaa, varjelee jne. On hyvin tärkeää oppia tuntemaan Jeesusta, ja Sana Hänet meille tekee eläväksi, Pyhä Henki avaa Sanaa niin ymmärrämme mitä Jeesus on meille. Hän on kaikkemme. Ilman Häntä emme voi mitään tehdä. Hän avaa sieltä meille niitä asioita mitä me kulloinkin tarvitsemme,
viipykäämme Hänen Sanansa äärellä.
Kuva

2. Tessalonikalaiskirje 2:
15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

Kuva
Aivan ihmeelistä lupausta. "Pitäkää kiinni", niin kuinka moni pitää kiinni Jumalan Sanasta, tai kuinka moni on jo mennyt suvaitsevaisuuden hengen mukana yli Jumalan Sanan. Vedoten rakkauteen rakkauden nimessä pitää hyväksyä ja antaa toisen mennä omaa tietään? Kyllä Jumalan kaita tie on kaikille sama. Ei kenenkään ole lupaa sitä leventää yli Jumalan Sanan.
Älkäämme suvaitko vääryyttä, eikä mitään mikä menee YLI Jumalan Sanan.

Luuk. 24:32
Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"
Kuva

Onko sydämemme meissä palava? Tutki meitä Jumala ja johdata meitä tekemään Sinun tahtosi kaikessa. Elämme eksyttävässä ajassa, niin paljon on muutettu Jumalan Sanaa ja käskyjä, tilalle tullut oppi-isien opetuksia, yli Jumalan Sanan.

Olin tilanteessa, kun minun ymmärtämää opetusta mitätöitiin, niin kysyin Jumalalta miten on ja sain tämän Raamatun kohdan." Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa."

2. kirje Timoteukselle 3:
10 Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, vaellustani, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni,
11 vainoissa ja kärsimyksissä, samanlaisissa kuin minun osakseni tuli Antiokiassa, Ikonionissa ja Lystrassa. Mimmoisia vainoja olenkaan kärsinyt, ja kaikista Herra on minut pelastanut!
12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 20.10.2015 08:09

Kuva

Kuva
1. Pietarin kirje 1
6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
Kuva

Kiitos Taivaallinen Isämme, että sinä annat kylvövakkaamme siemeniä, ja terävän sirpin leikkuuta varten. Ja tarvitsemme Sinun taivaallista rakkauttasi sydämiimme, poista kivisydän ja anna lihasydän joka tuntee lähimmäisemme tarpeet ja auttaa lähimmäistään hänen vaikeuksissaan.
Auta meitä tukemaan toisiamme ja lohduttamaan ja myöskin kannustamaan eteenpäin heitä, jotka veinaavat matkalle nääntyä. Kiitos Isä, että olet kanssamme, ja me saamme olla voittajan puolella.

Elämä on Kotimatkaa. KuvaOlemme täällä iäisyyteen mitattuna vain hetken verran. Siksipä meidän olisi hyvä olla valmiina joka hetki. Emme tiedä päiviemme määrää, sitä milloin meidän hetkemme on poistua tästä ajasta, siksi laitetaan lamppumme kuntoon ja myöskin öljyä astioihin. Laitan loppuun laulun joka antaa lohtua vaikeuksien keskelle ja muistuttaa minne matkamme on suuntaava.

https://www.youtube.com/watch?v=Zmu4Qu23JEY
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 21.10.2015 08:10

Kuva

2. kirje Timoteukselle 4
1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.

Aamen, ei anneta tilaisuuden mennä ohi silloin kun koemme, että jollekin pitäisi todistaa Jeesuksesta, kun kohtaamme jonkun ihmisen. Tuodaan jollakin tavalla hengellisyys esiin, ja rukoillaan Jumalalta viisautta toimia kussakin tilanteessa. Jo aamulla anivarhain, pyydetään ohjausta päivän touhuihin. Hän antaa voiman kullekin päivälle, itse valitsemme, piilotammeko uskomme Jeesukseen, vai ollaanko vuorella näkyvä kaupunki. Jumala on Hyvä ja Pyhä, Hän tahtoisi, että kaikki tulisivat tuntemaan Jeesuksen Pelastajanaan, että kaikki pelastuisivat.
Kaikki eivät ota Jeesusta vastaan, mutta annetaan mahdollisuus kuulla
Pelastuksesta joka on Jeesuksessa Kristuksessa.Kuva

Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.10.2015 08:13

Kuva

Psalmit 33
11 Mutta Herran neuvo pysyy iankaikkisesti, hänen sydämensä aivoitukset suvusta sukuun.
12 Autuas se kansa, jonka Jumala Herra on, se kansa, jonka hän on perinnöksensä valinnut!
13 Herra katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset;
14 asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän katselee kaikkia maan asukkaita,
15 hän, joka on luonut kaikkien heidän sydämensä, joka tarkkaa kaikkia heidän tekojansa.

Jumalan rakastavasta katseesta, rakkaudesta, huolenpidosta, tahdon muistuttaa. Hän on niin ihmeellinen Isä. Mietin yksi aamu tätä Isän katsetta, varjelua, voi miten turvallisella mielellä saammekaan olla, kun Jumala on Isämme, Hän pitää huolen meistä, eikä meitä voi vahingoittaa mikään Hänen sallimattaan. Emme voi käsittää miten valtavaa on olla Jumalan lapsi, Kuva

siitä huolimatta vaikkemme sitä järjellä käsitäkään, on Hän meidän apumme ja turvamme. Saamme luottavaisin mielin aloittaa päivämme Hänen kanssaan, ja illalla jäädä Hänen turviinsa kun tyynyyn painamme pään.Kuva

Psalmit 121
1 Matkalaulu. Minä nostan silmäni vuoria kohti: mistä tulee minulle apu?
2 Apu minulle tulee Herralta, joka on tehnyt taivaan ja maan.
3 Hän ei salli sinun jalkasi horjua, sinun varjelijasi ei torku.
4 Katso, hän, joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku.
5 Herra on sinun varjelijasi, Herra on suojaava varjosi sinun oikealla puolellasi.
6 Ei polta sinua aurinko päivällä, eikä kuu yöllä.
7 Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi.
8 Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 29.10.2015 12:40

Kuva

Vaihtelu virkistää, sanotaan, niinpä vaihdoin pitkästä aikaa tyyliä foorumilla.

Tuosta laamakuvan tekstistä sanoisin, mitä ihmiset lukevat sinusta/minusta, mitä me tuomme esiin?
Sanotaanhan että sydämen kyllyydestä suu puhuu. Tuommeko Kristusta esiin, olemmeko Hänen tuoksunsa?
Nöyränä saamme kulkea, kiitollisina siitä Armosta minkä olemme saaneet osaksemme.

KuvaKuvaKuvaKuva
A = ansaitsematon
R = rakkaus
M = minunkin
O = osakseni

Kuva

Näin, Jeesus on meidän tähtemme kärsinyt ristin kuoleman, sovittanut Golgatan keskimmäisellä ristillä syntimme.
Otatko sen vastaan? Oi ystävä kallis, otatko sen vastaan omalle kohdallesi?
Vain Jeesus voi pelastaa ja kuolemasta vapahtaa. Hän on voittanut kuoleman ja näin lunastanut meille iäisen pelastuksen kuoleman kauhuista. Rohkaisen sinua ottamaan Hänet sydämeesi. Hän ei ole kaukana yhdestäkään meistä.
Hän Itse etsii lampaansa Kuva ja kutsuu pelastukseen, älä hylkää kutsuaan kun se kohdallesi osuu.
Kiitos Jeesus, kiitos ristintyöstä, jonka Jumala lukee meidän hyväksemme.
Kiitos ja ylistys Jeesus rakas Mestarimme.Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Paluu Mitä mietit.