Psalmit 37
1 Daavidin virsi. Älä vihastu pahain tähden, älä kadehdi väärintekijöitä.
2 Sillä niinkuin heinä heidät pian niitetään pois, ja he lakastuvat niinkuin vihanta ruoho.
3 Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;
4 silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa.
5 Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.
6 Ja hän antaa sinun vanhurskautesi nousta niinkuin valkeuden ja sinun oikeutesi niinkuin keskipäivän.
7 Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.

Kesä meni, mitä siitä jäi muistoihin? Enemmän odotin, vähiin jäi mitä olin suunnitellut.
On kipeitä asioita joiden keskellä joutuu kipuilemaan. Monesti tullut mieleen kuuleeko Jumala, ja silloin on tullut jotain kautta asioita joka kuiskaa... kuulee Hän. Ihminen on niin haavoittuva, että kun hän kokee tulleensa loukatuksi, syrjityksi, niin tulee epäilys onko yhteys Isään kunnossa? Juuri sinne on yhteys, hiljenny Herran edessä, vuodata sinne sinun syvimmät tunteesi. Kerro miten tarvitset Häntä, Hänen apuaan. Hän on sinun kanssasi, kulkee sinun mukanasi, Hän on sinussa.

Monestikin olen ajatellut miten helpompaa on niillä jotka eivät tunnusta Herraa Jeesusta Pelastajakseen. Mutta mistä minä loppusiltaan tiedän heidän elämästään yhtikäs mitään. Se voi olla tyhjää, ja onkin varmaan, vasta Jeesuksessa me saamme Elämäämme sisällön. Hänessä on rikkaus. Vaikka olemme murheen valtaamina, on Hänessä meillä ilo. Siksipä kehoitankin kuten tuossa Sanan paikassakin sanotaan. "Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;" Olkoon Totuus meillä sydämen asenteena, elämän ohjeena. Seuratkaamme Hänen esimerkkiään, Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.