Jumalan Sanaa Heinäkuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.07.2020 08:29

Kuva
Kuva
Psalmit 119
114. Sinä olet suojani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni.
129. Sinun todistuksesi ovat ihmeellisiä, sen tähden sieluni noudattaa niitä.
130. Kun sinun sanasi avautuvat, ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
151. Sinä, Herra, olet lähellä, ja kaikki sinun käskysi ovat totuutta.
152. Jo kauan minä olen tiennyt sinun käskyistäsi, että sinä olet ne säätänyt aina voimassa oleviksi.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jumalan Sanaa Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.07.2020 10:40

Kuva

Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden. Pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
Sinua ainoaa vastaan minä olen tehnyt syntiä, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi. Sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
Sinä tahdot totuutta salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että tulisin lunta valkeammaksi.
Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat luut, jotka olet särkenyt.
Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki pahat tekoni.
Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi vakaa henki.
Psalmit 51:3,6,8-12
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 03.07.2020 09:12

Kuva

Jesaja 26
16 Herra, ahdistuksessa he etsivät sinua, vuodattivat hiljaisia rukouksia, kun sinä heitä kuritit.
17 Niinkuin raskas vaimo, joka on synnyttämäisillään, vääntelehtii ja huutaa kivuissansa, niin me olimme sinun edessäsi, Herra.
18 Me olimme raskaina, vääntelehdimme, mutta oli niinkuin olisimme synnyttäneet tuulta: emme saaneet aikaan pelastusta maalle, maanpiirin asukkaat eivät ilmoille päässeet.
19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
20 Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
21 Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä."

1 Tess 5:1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.
4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;
5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.
9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.
11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 04.07.2020 10:00

Kuva

2. Tessalonikalaiskirje 1
3. Meidän tulee aina kiittää Jumalaa teidän tähtenne, veljet, kuten oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itse kussakin, teissä kaikissa.
4. Me itsekin kehumme teitä Jumalan seurakunnissa, teidän ja uskonne kestävyyttä kaikissa vainoissa ja ahdistuksissa, jotka te joudutte kärsimään.
5. Ne ovat osoituksena Jumalan oikeudenmukaisesta tuomiosta, että teidät havattaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, minkä tähden te kärsittekin.
6. Jumala tekee oikein, kun maksaa kärsimyksillä niille, jotka teitä ahdistavat.
7. Mutta teille ahdistetuille hän antaa levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa.
8. Hän rankaisee silloin tulen liekissä niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.
9. Heidän rangaistuksenaan on silloin ikuinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10. kun hän sinä päivänä tulee ylistettäviksi pyhissään ja ihmeteltäväksi kaikissa uskovissa. Tehän olette niitä, jotka ovat uskoneet meidän todistuksemme.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 05.07.2020 07:55

Kuva

2. Tessalonikalaiskirje 3
5. Herra ohjatkoon sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.
6. Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, minkä olette meiltä saaneet.
7. Tiedättehän te itse, miten meidän esimerkkiämme on seurattava. Me emme ole olleet kurittomia teidän keskuudessanne,
16. Itse rauhan Jumala antakoon teille rauhan, aina ja kaikin tavoin. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 13.07.2020 09:11

Kuva

2. kirje Timoteukselle 2
8 Muista Jeesusta Kristusta, Daavidin jälkeläistä, joka on herätetty kuolleista minun evankeliumini mukaan.
9 Minä kärsin siinä vaivaa kahleisiin asti kuin pahantekijä. Jumalan sana ei kuitenkaan ole kahlehdittu.
10 Siksi minä kestän kaiken valittujen tähden, että hekin saavuttaisivat pelastuksen, Kristuksessa Jeesuksessa, ja ikuisen kirkkauden.
11 Tämä sana on varma: jos olemme hänen kanssaan kuolleet, me saamme hänen kanssaan myös elää.
12 Jos kärsimme yhdessä, saamme Hänen kanssaan myös hallita. Jos kiellämme hänet, hänkin on kieltävä meidät.
13 Jos olemme uskottomia, hän pysyy kuitenkin uskollisena, sillä hän ei saata kieltää itseään.
14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista. Sehän ei ole miksikään hyödyksi, vaan on kuulioiden turmioksi.
15 Pyri osoittautumaan Jumalalle koetukset kestäväksi, työntekijäksi, joka ei häpeä työtään, ja joka oikein jakelee totuuden sanaa*.
19 Jumalan vahva perustus pysyy kuitenkin lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Pysyköön poissa vääryydestä jokainen, joka mainitsee Herran nimen."

2:15.* Totuuden sanan oikea jakeleminen on Raamatussa ilmoitetun lain ja evankeliumin oikeaa opettamista soveltamalla niitä ihmisten sieluntilojen mukaan parannuksen, uskon ja hyvän hedelmän aikaansaamiseksi. Siihen kuuluu myös opillisten harhojen torjuminen Raamatun "terveellä opilla".
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 14.07.2020 09:51

Kuva

2. kirje Timoteukselle 3
14. Pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut.
15. Sinähän tunnet jo lapsuudestasi asti pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
16. Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ja on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
17. että Jumalan ihminen olisi valmistunut kaikkinaisiin hyviin tekoihin kykeneväksi.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 15.07.2020 09:07

Kuva

Jesaja 53
10. Mutta Herra näki hyväksi, että häntä runneltiin kärsimyksellä. Kun sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, hän näkee jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttaan.
11. Sielunsa vaivasta hän näkee valon ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, kun kantaa heidän pahat tekonsa.
12. Minä annan hänelle osan suurten joukossa, ja mahtavien kanssa hän jakaa saalista, sillä hän antoi itsensä alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijöiden joukkoon. Hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili rikollisten puolesta.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 16.07.2020 09:37

Kuva

Psalmit 118
15 Riemun ja pelastuksen huuto kuuluu vanhurskaitten majoissa: Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja.
16 Herran oikea käsi korottaa, Herran oikea käsi tekee väkeviä tekoja.
17 En minä kuole, vaan elän ja julistan Herran töitä.
18 Herra minua kyllä kuritti, mutta kuolemalle hän ei minua antanut.
19 Avatkaa minulle vanhurskauden portit, käydäkseni niistä sisälle kiittämään Herraa.
20 Tämä on Herran portti: vanhurskaat käyvät siitä sisälle.
21 Minä kiitän sinua siitä, että vastasit minulle ja tulit minulle pelastajaksi.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 18.07.2020 10:18

Kuva

Kirje Titukselle 2
7. Ole itse kaikessa hyvien tekojen esikuvana. Opetuksesi olkoon puhdasta ja arvokasta,
8. puheesi tervettä ja moitteetonta, että vastustaja häpeäisi, kun hänellä ei ole meistä mitään pahaa sanottavaa.
11. Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille,
12. ja se kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot sekä elämään siveästi, vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä.
14. Hän antoi itsensä meidän puolestamme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuuskansan, hyvissä töissä innokkaan.
15. Puhu tätä, kehota ja nuhtele kaikella arvovallalla. Älköön kukaan sinua väheksykö.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa