Jumalan Sanaa Elokuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 11.08.2020 09:07

Kuva

Johannes 14
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 12.08.2020 08:52

Kuva

Luukas 17
11 Ja kun hän oli matkalla Jerusalemiin, kulki hän Samarian ja Galilean välistä rajaa.
12 Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi;
13 ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!"
14 Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
15 Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
16 ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.
17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?
18 Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?"
19 Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 13.08.2020 08:05

Kuva

1. Korinttolaiskirje 2
12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut.
13. Siitä me myös puhumme, emme ihmisviisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14. Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengen, sillä se on hänelle hulluutta. Hän ei kykene tajuamaan sitä, koska se on tutkittava hengellisesti.
15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkii kaikkea, mutta häntä itseään ei kukaan voi tutkia.
16. Kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä? Meillä taas on Kristuksen mieli.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 14.08.2020 08:34

Kuva

1. Pietarin kirje 2
2. Vastasyntyneiden lasten tavoin halatkaa sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3. jos olette maistaneet, että Herra on hyvä.
4. Tulkaa Hänen luokseen, elävän kiven luo, jonka ihmiset tosin ovat hylänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu ja kallisarvoinen.
6. Sanotaanhan Raamatussa: "Minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven. Joka Häneen uskoo, ei joudu häpeään."
7. Teille uskoville se on kallisarvoinen, mutta niille, jotka eivät usko, "on kivestä, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakivi,"
8. "kompastuskivi ja loukkauskallio". Koska he epäuskoisina eivät tottele sanaa, he kompastuvat. Siihen heidät on pantukin.
9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa julistaaksenne Hänen jaloja tekojaan, joka on kutsunut teidät pimeydestä ihmeelliseen valoonsa.
10. Ennen te "ette olleet kansa", mutta nyt te olette "Jumalan kansa." Ennen te "ette olleet armahdetut", mutta nyt te "olette armahdetut."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 15.08.2020 09:17

Kuva

Johannes 16
31 Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.
32 Katso, tulee hetki ja on jo tullut, jona teidät hajotetaan kukin tahollensa ja te jätätte minut yksin; en minä kuitenkaan yksin ole, sillä Isä on minun kanssani.
33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 16.08.2020 09:05

Kuva

Luukas 12
1. Kansaa oli tällä välin kokoontunut tuhatmäärin, niin että he tallasivat toisiaan. Jeesus puhui ensiksi opetuslapsilleen: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on, ulkokultaisuutta.
2. Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
3. Sen tähden, kaikki, mitä te sanotte pimeässä, kuullaan päivänvalossa, ja mitä te puhutte korvaan seinien sisällä, se julistetaan katoilta.
4. Minä sanon teille, ystävilleni: älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät sen jälkeen voi tehdä mitään enempää.
5. Minä osoitan teille, ketä teidän on peljättävä: Peljätkää häntä [Jumalaa], jolla surmattuaan on valta syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, peljätkää Häntä.
6. Eikö viittä varpusta myydä kahteen kolikkoon? Jumala ei kuitenkaan ole unhottanut yhtäkään niistä.
7. Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää peljätkö: Te olette suurempiarvoisia kuin monta varpusta.
8. Minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, hänet myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
9. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, hänet kielletään Jumalan enkelien edessä.

Sananlaskut 28
13. Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
14. Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla, mutta sydämensä paaduttava, lankeaa onnettomuuteen.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 17.08.2020 07:56

Kuva

Psalmit 96
5. Kaikki pakanain jumalat ovat epäjumalia, mutta Herra on tehnyt taivaat.
6. Herraus ja kunnia on hänen kasvojensa edessä, kiitos ja ylistys hänen pyhäkössään.
7. Te kansojen sukukunnat, tunnustakaa Herra, tunnustakaa Herran kunnia ja voima,
8. tunnustakaa hänen nimensä kunnia. Tuokaa uhrilahjoja, tulkaa hänen pyhäkkönsä pihaan.
9. Kumartakaa Herraa pyhässä kaunistuksessa, vaviskaa hänen kasvojensa edessä, kaikki maa.
10. Sanokaa kansojen keskuudessa: "Herra on kuningas!" Niin pysyy maanpiiri lujana, se ei horju. Hän tuomitsee kansoja oikeuden mukaan.
Ps 95:6. Tulkaa, kumartukaamme ja polvistukaamme, langetkaamme polvillemme Herran, meidän Luojamme, eteen.
7. Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jota hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee. Kuulkaa tänä päivänä mitä hän sanoo.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 18.08.2020 08:15

Kuva

Jesaja 55
5 Katso, sinä olet kutsuva pakanoita, joita sinä et tunne, ja pakanat, jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi Herran, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä hän kirkastaa sinut.
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 19.08.2020 07:21

Kuva

Valitusvirret 3
19 Muista minun kurjuuttani ja kodittomuuttani, koiruohoa ja myrkkyä.
20 Sinä kyllä muistat sen, että minun sieluni on alaspainettu.
21 Tämän minä painan sydämeeni, sentähden minä toivon.
22 Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
23 se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.
24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni; sentähden minä panen toivoni häneen.
25 Hyvä on Herra häntä odottaville, sille sielulle, joka häntä etsii.
26 Hyvä on hiljaisuudessa toivoa Herran apua.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 21.08.2020 07:38

Kuva

Psalmit 145
12. He julistavat ihmislapsille hänen voimallisia tekojaan sekä hänen valtakuntansa kirkkautta ja kunniaa.
13. Sinun valtakuntasi on iäinen valtakunta, ja sinun herrautesi pysyy polvesta polveen. [Herra on luotettava kaikissa sanoissaan, uskollinen kaikissa teoissaan.]
14. Herra tukee kaikkia kaatuvia, ja kaikki alaspainetut hän nostaa.
17. Herra on vanhurskas kaikissa teissään ja armollinen kaikissa teoissaan.
18. Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä huutavat avukseen, kaikkia, jotka totuudessa häntä avukseen huutavat.
19. Hän tekee, mitä häntä pelkäävät halajavat, hän kuulee heidän huutonsa ja auttaa heitä.
20. Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän tuhoaa.
21. Suuni lausukoon Herran ylistystä, ja koko ihmissuku kiittäköön hänen pyhää nimeään, alati ja ainiaan.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jumalan sanaa