Jumalan Sanaa Kesäkuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 21.06.2021 08:00

Kuva

Heprealaiskirje 12
21 Näky oli niin kauhea, että Mooses sanoi: "Olen suuresti pelästynyt ja vapisen."
22 Mutta te olette käyneet Siionin vuoren luo ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin luo ja kymmenien tuhansien *enkelten,
23 juhlajoukon luo ja taivaissa elämän kirjaan kirjoitettujen esikoisten* seurakunnan luo ja Jumalan luo, joka on kaikkien tuomari, ja täydellisiksi tulleitten vanhurskasten ihmisten henkien luo
24 ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen luo ja vihmontaveren luo, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri.
25 Katsokaa, ettette torju luotanne Häntä, joka puhuu. Sillä jos nuo eivät päässeet pakoon, jotka torjuivat luotaan Hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, niin paljon vähemmän me, jos käännymme pois Hänestä, joka puhuu taivaista.
26 Silloin Hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt Hän on luvannut sanoen: "Vielä kerran horjutan maan, vieläpä taivaankin,"
27 Mutta tuo "vielä kerran" osoittaa järkkyväisten muuttuvan — niin kuin niitten, jotka ovat luotuja — jotta järkkymättömät pysyisivät." että ne, jotka eivät järky, pysyisivät. niinkuin ne, jotka rakennetut ovat, että järisemättömät pysyisivät.
28 Koska siis saamme järkkymättömän valtakunnan, olkaamme kiitolliset ja palvelkaamme siten otollisesti Jumalaa 'kunnioituksella ja pyhällä arkuudella*,
29 sillä Jumalamme on kuluttava tuli.
Toivo Koilo
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 22.06.2021 08:03

Kuva

Jesaja 59
1 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:
2 vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 23.06.2021 07:44

Kuva

Psalmit 37
1 Daavidin virsi. Älä vihastu pahain tähden, älä kadehdi väärintekijöitä.
2 Sillä niinkuin heinä heidät pian niitetään pois, ja he lakastuvat niinkuin vihanta ruoho.
3 Turvaa Herraan ja tee sitä, mikä hyvä on, asu maassa ja noudata totuutta;
4 silloin sinulla on ilo Herrassa, ja hän antaa sinulle, mitä sinun sydämesi halajaa.
5 Anna tiesi Herran haltuun ja turvaa häneen, kyllä hän sen tekee.
6 Ja hän antaa sinun vanhurskautesi nousta niinkuin valkeuden ja sinun oikeutesi niinkuin keskipäivän.
7 Hiljenny Herran edessä ja odota häntä. Älä vihastu siihen, jonka tie menestyy, mieheen, joka juonia punoo.
8 Herkeä vihasta ja heitä kiukku, älä kiivastu, se on vain pahaksi.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 24.06.2021 08:35

Kuva

Kolossalaiskirje 3
1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, etsikää sitä, mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu Jumalan oikealla puolella.
2 Olkoon teidän mielenne siihen, mikä on ylhäällä, älköön siihen, mikä on maan päällä.
3 Tehän olette kuolleet*, ja teidän elämänne on kätketty Kristuksen kanssa Jumalassa.

15 Vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha, johon te olette kutsututkin yhdessä [seurakunta]ruumiissa, ja olkaa kiitollisia.
16 Asukoon Kristuksen sana runsaasti keskuudessanne. Opettakaa ja neuvokaa toisianne kaikessa viisaudessa psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisena Jumalalle sydämissänne.
17 Mitä teettekin sanalla tai työllä, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttaan.

Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
3:3* synnille ja sen turmelemalle maailmalle.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 25.06.2021 09:41

Kuva

Psalmit 51
3. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden. Pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
4. Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
5. Minä tunnen rikokseni, ja syntini on aina minun edessäni.
6. Sinua ainoaa vastaan minä olen tehnyt syntiä, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi. Sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
7. Minä olen syntisenä syntynyt, ja syntisenä minä olen siinnyt äitini kohtuun.
8. Sinä tahdot totuutta salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että tulisin lunta valkeammaksi.
10. Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat luut, jotka olet särkenyt.
11. Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki pahat tekoni.
12. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi vakaa henki.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.06.2021 06:57

Kuva

Meidän evankeliumimme tuli teille, ei vain sanana, vaan myös voimana ja Pyhässä Hengessä sekä suurella varmuudella. Tehän tiedätte, millaisia me olimme teidän keskuudessanne teidän tähtenne.
Teistä tuli meidän seuraajiamme ja Herran, kun suuressa ahdingossa otitte sanan vastaan ilolla Pyhässä Hengessä.
Näin te olette tulleet esikuviksi kaikille uskoville Makedoniassa ja Akaiassa.
Teiltä on Herran sana kaikunut, ei ainoastaan Makedoniaan ja Akaiaan, vaan kaikkialle on teidän uskonne levinnyt. Meidän ei tarvitse siitä puhua,
sillä he itse kertovat meistä, mitä tulomme teidän luoksenne merkitsi: te käännyitte epäjumalista Jumalan puoleen, palvelemaan elävää ja todellista Jumalaa
ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.

Samoin te tiedätte, kuinka me, kuin isä lapsiaan, kehoitimme ja rohkaisimme teitä itse kutakin.
Me kehoitimme, muistutimme ja teroitimme teidän mieliinne, miten teidän tulee vaeltaa Jumalan tahdon mukaisesti, hänen, joka kutsuu teidät valtakuntaansa ja kirkkauteensa.
Siksi me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te otitte vastaan meiltä saamanne Jumalan sanan, ette ihmisten sanana, vaan, niin kuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä uskovissa.
1. Tessalonikalaiskirje 1:5-10 2:11-13
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 27.06.2021 07:14

Kuva

Jesaja 42
1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 28.06.2021 07:47

Kuva

1. Tessalonikalaiskirje 4
1. Sitten vielä, veljet, me pyydämme ja kehoitamme teitä Herrassa Jeesuksessa: Kuten olette oppineet meiltä, miten teidän on vaellettava ja oltava Jumalan tahdon mukaisia - niin kuin vaellattekin, - että varttuisitte siinä yhä enemmän.
2. Tehän tiedätte, mitkä käskyt me olemme antaneet teille Herran Jeesuksen kautta:
3. Jumalan tahto on, että olette elämässänne pyhiä ja kartatte haureutta,
4. että kukin teistä ottaa itselleen puolison pyhyydessä ja kunniassa,
5. ei himon kiihkossa kuten pakanat, jotka eivät tunne Jumalaa.
6. Älköön kukaan sortako veljeään älköönkä tuottako hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän rankaisija, kuten aiemminkin olemme teille sanoneet ja todistaneet.
7. Jumala ei ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.
8. Kuka tahansa hylkää [nämä ohjeet], ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa teihin Pyhän Henkensä.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 30.06.2021 08:41

Kuva

2. Tessalonikalaiskirje 1
3 Me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, niinkuin oikein onkin, koska teidän uskonne runsaasti kasvaa ja keskinäinen rakkautenne lisääntyy itsekussakin, kaikissa teissä,
4 niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä
5 ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin,
6 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
7 ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
8 tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10 kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.
11 Sitä varten me aina rukoilemmekin teidän puolestanne, että meidän Jumalamme katsoisi teidät kutsumisensa arvoisiksi ja voimallisesti saattaisi täydelliseksi kaiken teidän halunne hyvään ja teidän uskonne teot,
12 että meidän Herramme Jeesuksen nimi teissä kirkastuisi ja te hänessä, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaan.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Jumalan sanaa