Jumalan Sanaa Helmikuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 23.02.2022 09:54

Kuva

Roomalaiskirje 1
16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".
18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan,
maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet,
ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 24.02.2022 08:23

Kuva

Psalmista 39
Minä sanoin: "Minä pidän vaelluksestani vaarin, etten kielelläni syntiä tekisi.
Minä pidän suustani vaarin ja suistan sen, niin kauan kuin jumalaton on minun edessäni."
Minä olin vaiti, olin ääneti, en puhunut siitä, mikä hyvä on; mutta minun tuskani yltyi.
Minun sydämeni hehkui minun rinnassani; kun minä huokailin, syttyi minussa tuli, ja niin minä kielelläni puhuin.
Herra, opeta minua ajattelemaan loppuani, ja mikä minun päivieni mitta on, että ymmärtäisin, kuinka katoavainen minä olen.
Katso, kämmenen leveydeksi sinä teit minun päiväni, ja minun elämäni on sinun edessäsi niinkuin ei mitään.
Vain tuulen henkäys ovat kaikki ihmiset, kuinka lujina seisokootkin. Sela.
Varjona vain ihminen vaeltaa, turhaan vain he touhuavat, kokoavat, eivätkä tiedä, kuka ne saa.
Ja nyt, mitä minä odotan, Herra? Sinuun minä panen toivoni.
Päästä minut kaikista synneistäni, älä pane minua houkkain pilkaksi.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 25.02.2022 07:18

Kuva

Kirje Titukselle 2
7 Aseta itsesi kaikessa hyvien tekojen esikuvaksi, olkoon opetuksesi puhdasta ja arvokasta
8 ja puheesi tervettä ja moitteetonta, että vastustaja häpeäisi, kun hänellä ei ole meistä mitään pahaa sanottavana.
11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot,
eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta
ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
15 Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.02.2022 09:38

Kuva

Roomalaiskirje 3
21. Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen [luetaan ja julistetaan] kaikkiin ja kaikille,
jotka uskovat [evankeliumin lupauksen]. Ei näet ole mitään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla,
24 ja heidät vanhurskautetaan lahjaksi hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
25 Jumala on asettanut hänet sovitusuhriksi uskon kautta hänen vereensä. Jumala on [aiemmin] osoittanut vanhurskautensa
jättämällä jumalallisessa kärsivällisyydessään rankaisematta ennen tehdyt synnit.
26 Nykyajassa hän osoittaa vanhurskauttaan siinä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, joka uskoo Jeesukseen.
28 Päättelemme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskolla ilman lain tekoja.
29 Vai onko Jumala vain juutalaisten Jumala? Eikö muidenkin kansojen? On muidenkin kansojen.
30 Jumala on yksi. Hän vanhurskauttaa juutalaiset uskosta ja muiden kansojen ihmiset uskon kautta.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 28.02.2022 07:19

Kuva

Roomalaiskirje 5
8. Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että meidän ollessamme syntisiä Kristus kuoli meidän puolestamme.
9. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttaan vihasta.
10. Jos me vielä ollessamme Jumalan vihollisia tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta,
paljoa ennemmin me nyt sovitettuina pelastumme hänen elämänsä kautta.
11. Eikä vain sitä, vaan me myös kerskaamme Jumalasa Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta olemme saaneet sovituksen.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Jumalan sanaa