Jumalan Sanaa Maaliskuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 12.03.2022 09:48

Kuva

Psalmit 119
111. Sinun käskysi ovat ainainen perintöosani, sillä ne ovat sydämeni ilo.
112. Minä olen taivuttanut sydämeni pitämään sinun käskysi, aina ja loppuun asti.
114. Sinä olet suojani ja kilpeni, sinun sanaasi minä panen toivoni.
129. Sinun todistuksesi ovat ihmeellisiä, sen tähden sieluni noudattaa niitä.
130. Kun sinun sanasi avautuvat, ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
151. Sinä, Herra, olet lähellä, ja kaikki sinun käskysi ovat totuutta.
152. Jo kauan minä olen tiennyt sinun käskyistäsi, että sinä olet ne säätänyt aina voimassa oleviksi.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 13.03.2022 09:08

Kuva

Roomalaiskirje 15
1 Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
4 Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
5 Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan,
6 niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää.
7 Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.
8 Sillä minä sanon, että Kristus on tullut ympärileikattujen palvelijaksi Jumalan totuuden tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset,
9 mutta että pakanat laupeuden tähden ovat ylistäneet Jumalaa, niinkuin kirjoitettu on: "Sentähden minä ylistän sinua pakanain seassa ja veisaan kiitosta sinun nimellesi".
10 Ja vielä on sanottu: "Riemuitkaa, te pakanat, hänen kansansa kanssa".
11 Ja taas: "Kiittäkää Herraa, kaikki pakanat, ja ylistäkööt häntä kaikki kansat".
12 Ja myös Esaias sanoo: "On tuleva Iisain juurivesa, hän, joka nousee hallitsemaan pakanoita; häneen pakanat panevat toivonsa".
13 Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta.
14 Veljeni, minä kyllä olen varma teistä, että te jo ilmankin olette täynnä hyvyyttä ja kaikkinaista tietoa, niin että myös kykenette neuvomaan toinen toistanne.
15 Kuitenkin olen paikka paikoin jotenkin rohkeasti teille kirjoittanut, uudestaan muistuttaakseni teille näitä asioita, sen armon kautta, jonka Jumala on minulle antanut
16 sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 14.03.2022 08:21

Kuva

1. Tessalonikalaiskirje 2
2. Vaikka me, kuten tiedätte, ennen sitä olimme kärsineet Filippissä, jossa meitä oli pahoinpidelty,
meillä oli kuitenkin Jumalan antamaa rohkeutta puhua teille evankeliumia, suurten vaikeuksien keskellä.
3. Kehoituspuheemme ei lähde eksymyksestä ja epäpuhtaasta mielestä, eikä se ole kavaluudessa esitettyä.
4. Kuten Jumala on pitänyt meitä kelpaavina siihen, että meille on uskottu evankeliumi, niin me puhumme,
emme, ihmisiä mielistellen, vaan kelvataksemme Jumalalle, joka tutkii sydämemme.
9 Muistattehan, veljet, työmme ja vaivamme: Me teimme yötä päivää [ansio]työtä,
ettemme rasittaisi ketään teistä, ja [sen ohessa] julistimme teille Jumalan evankeliumia.
10. Te olette meidän todistajamme, ja Jumala, kuinka me olimme teitä uskovia kohtaan pyhiä, oikeamielisiä ja nuhteettomia.
11. Samoin te tiedätte, kuinka me, kuin isä lapsiaan, kehoitimme ja rohkaisimme teitä itsekutakin.
12. Me kehoitimme, muistutimme ja terotimme teidän mieliinne, miten teidän tulee vaeltaa Jumalan tahdon mukaisesti,
hänen, joka kutsuu teidät valtakuntaansa ja kirkkauteensa.
13. Siksi me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, otitte vastaan meiltä saamanne Jumalan sanan,
ette ihmisten sanana, vaan, niin kuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä uskovissa.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 15.03.2022 08:35

Kuva

Efesolaiskirje 6
6. Älkää olko silmänpalvelijoita ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehkää, mitä Jumala tahtoo.
7. Palvelkaa alttiisti, kuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
8. tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, hän saa sen takaisin Herralta, olipa hän orja tai vapaa.
10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Eihän meillä ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan,
tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, henkimaailman pahoja olentoja vastaan.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 16.03.2022 11:59

Kuva

Job 11
5 Mutta jospa Jumala puhuisi ja avaisi huulensa sinua vastaan
6 ja ilmaisisi sinulle viisauden salaisuudet, että hänellä on ymmärrystä monin verroin!
Silloin huomaisit, että Jumala on painanut unhoon montakin pahaa tekoasi.
7 Sinäkö käsittäisit Jumalan tutkimattomuuden tahi pääsisit Kaikkivaltiaan täydellisyydestä perille?
8 Se on korkea kuin taivas-mitä voit tehdä, syvempi kuin tuonela-mitä voit ymmärtää?
9 Se on pitempi kuin maa ja laveampi kuin meri.
10 Jos hän liitää paikalle ja vangitsee ja kutsuu oikeuden kokoon, niin kuka voi häntä estää?
11 Sillä hän tuntee valheen miehet, vääryyden hän näkee tarkkaamattakin.
12 Onttopäinen mies voi viisastua ja villiaasin varsa ihmistyä.
13 Jos sinäkin valmistat sydämesi ja ojennat kätesi hänen puoleensa-
14 mutta jos kädessäsi on vääryys, heitä se kauas äläkä anna petoksen asua majoissasi-
15 silloin saat kohottaa kasvosi ilman häpeän tahraa, olet kuin vaskesta valettu etkä mitään pelkää.
16 Silloin unhotat onnettomuutesi, muistelet sitä kuin vettä, joka on virrannut pois.
17 Elämäsi selkenee kirkkaammaksi keskipäivää, pimeänkin aika on niinkuin aamunkoitto.
18 Silloin olet turvassa, sillä sinulla on toivo; tähystelet-käyt turvallisesti levolle,
19 asetut makaamaan, kenenkään peljättämättä, ja monet etsivät sinun suosiotasi.
20 Mutta jumalattomain silmät raukeavat; turvapaikka on heiltä mennyt, ja heidän toivonsa on huokaus."
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 17.03.2022 08:33

Kuva

Jesaja 1
15 Kun te ojennatte käsiänne, minä peitän silmäni teiltä; vaikka kuinka paljon rukoilisitte, minä en kuule: teidän kätenne ovat verta täynnä.
16 Peseytykää, puhdistautukaa; pankaa pois pahat tekonne minun silmäini edestä, lakatkaa pahaa tekemästä.
18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

21 Voi, kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki! Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus, mutta nyt murhamiehet.
23 Sinun päämiehesi ovat niskureita ja varkaiden tovereita; kaikki he lahjuksia rakastavat ja palkkoja tavoittelevat; eivät he hanki orvolle oikeutta, lesken asia ei pääse heidän eteensä.
24 Sentähden sanoo Herra, Herra Sebaot, Israelin Väkevä: Voi! Minä viihdytän vihani vastustajissani, minä kostan vihollisilleni;
25 minä käännän käteni sinua vastaan ja puhdistan sinusta kuonan niinkuin lipeällä ja poistan sinusta kaiken lyijyn.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 18.03.2022 07:39

Kuva

Psalmit 109
26 Auta minua, Herra, minun Jumalani, pelasta minut armosi jälkeen;
27 ja he saakoot tuta, että tämä on sinun kätesi, että sinä, Herra, sen teit.
28 Jos he kiroavat, siunaa sinä, jos he nousevat, joutukoot häpeään, mutta palvelijasi saakoon iloita.
29 Olkoon häväistys minun vainoojaini pukuna, ja verhotkoon heitä heidän häpeänsä niinkuin viitta.
30 Minä suullani kiitän suuresti Herraa, ja monien keskellä minä ylistän häntä.
31 Sillä hän seisoo köyhän oikealla puolella pelastaakseen hänet niistä, jotka hänet tuomitsevat.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 19.03.2022 12:38

Kuva

Sananlaskut 28
13. Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
14. Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla, mutta sydämensä paaduttava lankeaa onnettomuuteen.
23. Joka toista nuhtelee, niin kuin minä neuvon, saa enemmän suosiota kuin kielellään liehakoiva.
Jaak 5:16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että parantuisitte.
Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja joku hänet palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä,
pelastaa tämän sielun kuolemasta ja peittää paljon syntejä.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 20.03.2022 10:30

Kuva

Roomalaiskirje 14
8. Jos elämme, Herralle me elämme, ja jos kuolemme, Herralle me kuolemme.
Elimmepä siis tai kuolimme, me olemme Herran omia.
9. Kristus kuoli ja heräsi eloon ollakseen sekä kuolleitten että elävien Herra.
10. Miksi sinä tuomitset veljeäsi? Tai miksi halveksit veljeäsi? Kaikkihan me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen.
11. Kirjoitettu on: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra,
minun edessäni on jokaisen polven notkistuttava ja jokaisen kielen ylistettävä Jumalaa.
12. Meidän jokaisen on tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
13. Älkäämme siis enää tuomitko toisiamme,
vaan ennemmin varokaa panemasta veljenne eteen loukkauskiveä tai lankeemuksen aihetta.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 21.03.2022 07:50

Kuva

1. Korinttolaiskirje 2
14. Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengen, sillä se on hänelle hulluutta.
Hän ei kykene tajuamaan sitä, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkii kaikkea, mutta häntä itseään ei kukaan voi tutkia.
16. Kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voi neuvoa häntä? Meillä taas on Kristuksen mieli.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jumalan sanaa