Jumalan Sanaa Huhtikuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Jumalan Sanaa Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.04.2022 09:09

Kuva
Kuva
1. Korinttolaiskirje 15
1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
12 Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?
13 Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.
14 Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne;
15 ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan,
että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.
16 Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.
19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jumalan Sanaa Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.04.2022 07:26

Kuva

Jesaja 29
13. Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan,
mutta pitää sydämensä minusta kaukana,
ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
14. minä teen tälle kansalle kummia tekoja, kummia ja outoja.
Sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.
15. Voi niitä, jotka kätkevät syvälle hankkeensa Herralta, joiden teot tapahtuvat pimeässä,
ja jotka sanovat: "Kuka meitä näkee, kuka meistä tietää?"
16. Voi teidän nurjuuttanne! Onko savi savenvalajan veroinen?
Sanooko työ tekijästään: "Ei hän ole minua tehnyt."
Tai sanooko kuva kuvaajastaan: "Ei hän mitään ymmärrä"?
19. Nöyrät saavat yhä uutta iloa Herrassa, ja ihmisistä köyhimmätkin riemuitsevat Israelin Pyhästä.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 04.04.2022 07:05

Kuva

Psalmit 25
4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.
5. Johdata minua totuutesi tiellä ja opeta minua, sillä sinä olet pelastukseni Jumala.
Sinua minä odotan [avukseni] kaiken päivää.
6. Muista laupeuttasi, Herra, ja armoasi. Nehän ovat olleet hamasta iäisyydestä.
7. Älä muista nuoruuteni syntejä, älä rikoksiani. Muista minua armosi mukaan, hyvyytesi tähden, Herra.
8. Hyvä ja luotettava on Herra. Sen tähden hän neuvoo syntisiä tielle.
9. Hän johdattaa nöyriä oikein, hän opettaa nöyrille tiensä.
10. Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
11. Nimesi tähden, Herra, anna anteeksi minun syntieni syyllisyys, sillä se on suuri.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 05.04.2022 07:38

Kuva

Eikö jumalanpelkosi ole uskalluksesi ja nuhteeton vaelluksesi toivosi?
Ajattele: kuka viaton on koskaan tuhoutunut, ja missä ovat rehelliset joutuneet perikatoon?
Sen olen nähnyt, että vääryyttä kyntävät ja turmiota kylvävät sitä korjaavatkin.

Minä ainakin etsisin Jumalaa ja esittäisin asiani hänelle,
joka tekee suuria, tutkimattomia tekoja, ihmeitä ilman määrää.
Autuas se ihminen, jota Jumala ojentaa! Älä siis pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta.
Hän haavoittaa, ja hän sitoo. Hän lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat.
Job 4:6-8 5:8,9,17,18
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 06.04.2022 07:02

Kuva

2. Korinttolaiskirje 2
14 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa
ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!
15 Sillä me olemme Kristuksen tuoksu Jumalalle sekä pelastuvien että kadotukseen joutuvien joukossa:
16 näille tosin kuoleman haju kuolemaksi, mutta noille elämän tuoksu elämäksi. Ja kuka on tällaiseen kelvollinen?
17 Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa;
vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 07.04.2022 06:39

Kuva

2. Korinttolaiskirje 3
2 Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat.
3 Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella,
vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
4 Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa,
pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta,
muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 08.04.2022 08:06

Kuva

Sananlaskut 22
4. Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä.
17. Kallista korvasi ja kuuntele viisaiden sanoja ja tarkkaa minun tietoani.
18. On näet suloista kätkeä ne sisimpääsi. Olkoot ne kaikki valmiina huulillasi.
19. Juuri sinua minä olen nyt neuvonut, että Herra olisi turvanasi.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 09.04.2022 07:45

Kuva

Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan,
mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut".
Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

Raamattu 33/38 2.Kor.5:11,14,15,17-21 6:1,2
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 11.04.2022 08:24

Kuva

Roomalaiskirje 8
33. Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Vanhurskauttaja on Jumala.
34. Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on kuollut, onpa herätettykin.
Hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän puolestamme.
35. Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta?
Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
37. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttaan, joka on meitä rakastanut.
38. Minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit eivät henkivallat,
ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivät voimat,
39. ei korkeus, ei syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta,
joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 12.04.2022 06:49

Kuva

Efesolaiskirje 3
10. Jumalan moninainen viisaus tulee nyt seurakunnan välityksellä taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon.
11. Tämä tapahtuu sen ikuisen suunnitelman mukaisesti, minkä Hän on tehnyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
12. Hänessä meillä on rohkeus ja luottava oikeus lähestyä [Jumalaa] uskon kautta Häneen.
16. Antakoon hän teidän kirkkautensa runsauden mukaisesti sisällisen ihmisenne puolesta Henkensä kautta vahvistua voimassa.
17. Kristus asukoon uskon kautta sydämissänne.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Jumalan sanaa