Jumalan Sanaa Tammikuu

Jumalan sanaapäivääsi.

Re: Jumalan Sanaa Tammikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 12.01.2023 09:19

Kuva

2. Aikakirja 6
17 Niin toteutukoon nyt, Herra, Israelin Jumala, sinun sanasi, jonka puhuit palvelijallesi Daavidille.
18 Mutta asuuko todella Jumala maan päällä ihmisten seassa? Katso, taivaisiin ja taivasten taivaisiin sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!
19 Käänny kuitenkin palvelijasi rukouksen ja anomisen puoleen, Herra, minun Jumalani, niin että kuulet huudon ja rukouksen, jonka palvelijasi sinun edessäsi rukoilee,
20 ja että silmäsi ovat päivät ja yöt avoinna tätä temppeliä kohti, tätä paikkaa kohti, johon sinä olet sanonut asettavasi nimesi, niin että kuulet rukouksen, jonka palvelijasi tähän paikkaan päin kääntyneenä rukoilee.
Raamattu 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 13.01.2023 08:37

Kuva

19 PSALMI
8. Herran sanan opetus on täydellinen. Se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
9. Herran ohjeet ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
10. Herran pelko on puhdas, se pysyy ainiaan. Herran säädökset ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
11. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
12. Palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
13. Erehdykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi salaiset syntini.
15. Kelvatkoot suuni sanat ja sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja Lunastajani.
Jumalan kansan Pyhä Raamattu U.S
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 14.01.2023 09:02

Kuva

1. Korinttolaiskirje 16
13. Valvokaa, pysykää lujina uskossa, olkaa miehuullisia, kasvakaa voimassa.
14. Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa.
22. Jos joku ei pidä Herraa rakkaana, hän olkoon kirottu! Marana, ta! Herramme, tule!
23. Herran Jeesuksen armo olkoon teidän kanssanne.
24. Rakkauteni on teidän kaikkien kanssa Kristuksessa Jeesuksessa.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 16.01.2023 08:13

Kuva

51 PSALMI
3. Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden. Pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
4. Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
5. Minä tunnen rikokseni, ja syntini on aina minun edessäni.
6. Sinua ainoaa vastaan minä olen tehnyt syntiä, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi.
Sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
8. Sinä tahdot totuutta salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että tulisin lunta valkeammaksi.
11. Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki pahat tekoni.
12. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi vakaa henki.
16. Päästä minut verenvioista, Jumala, minun autuuteni Jumala, että kieleni riemuitsisi vanhurskaudestasi.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 17.01.2023 08:51

Kuva

Psalmit 10
1. Miksi, Herra, olet niin kaukana, miksi kätkeydyt ahdingon aikoina?
12. Nouse, Herra, kohota kätesi, Jumala! Älä unohda kurjia.
13. Miksi saa jumalaton pilkkata Jumalaa? Miten voi hän ajatella, ettet sinä rankaise?
14. Sinä olet sen nähnyt. Sinähän havaitset vaivan ja tuskan ja otat sen omiin käsiisi.
Sinulle onneton uskoo asiansa, sinä olet orpojen auttaja.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 18.01.2023 08:59

Kuva

Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju".
Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
"Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.
Psalmit 30:4-13
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 19.01.2023 08:43

Kuva

Johannes 20
19. Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla juutalaisten pelosta koolla lukittujen ovien takana.
Silloin Jeesus tuli ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
20. Sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
21. Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin minäkin lähetän teidät."
22. Tämän sanottuaan hän puhalsi heihin ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Joiden synnit te annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut. Joilta te kiellätte synninpäästön, ne jäävät syntiensä tuomion alle."
31. Tämä on kirjoitettu, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskoessanne olisi elämä hänen nimessään.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 20.01.2023 08:20

Kuva

Luukas 6
39. Jeesus esitti heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi taluttaa sokeaa? Eivätkö he molemmat putoa kuoppaan?
40. Opetuslapsi ei ole opettajaansa parempi. Täysin oppineena kukin on opettajansa veroinen.
45. Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä sitä suu puhuu.
46. Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 25.01.2023 08:50

Kuva

Joona 2
Kun sieluni nääntyi minussa, minä muistin Herraa, ja minun rukoukseni tuli sinun tykösi, sinun pyhään temppeliisi.
Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia, hylkäävät armonantajansa.
Mutta minä tahdon uhrata sinulle kiitoksen kaikuessa. Mitä olen luvannut, sen minä täytän. Herrassa on pelastus."
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.01.2023 08:08

Kuva

Markus 1
14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Roomalaiskirje 14
8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
Raamattu 33/38
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Jumalan sanaa