Jutellaan Helmikuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.02.2014 21:30

Kuva

Kuva

Helmikuun avaus ja valoisuutta kohti mennään.
      Päivät ovat olleet jo valoisempia ja se on hyvä niin.
      Jeesuksessa voi iloita joka hetki.
      Se on niin valtava asia, jota ei pieni sydän meinaa uskoa, mutta kun sydämensä luovuttaa joka asiassa Jumalalle, niin Jumala voi meissä vaikuttaa sen ilon ja riemun.
      Silloin vaikeuksissakin voimme turvata ja luottaa Hänen armahtavaan rakkauteensa.

Kun murehdimme asioita, niin olemme sidottuja niihin tunteisiin, voimme pyytää vapautusta niihin asioihin mitkä meitä raskauttaa.
      Niin paljon meillä on asioita huolehdittavana, ja ne me saamme jättää kiitoksen kanssa Isälle tiettäväksi.
      Sinä olet Jumalalle rakas. Sinusta on maksettu kallis hinta.
      Ole turvallisella mielellä, Isä pitää sinusta huolta.

Ylistetty olkoon Jumala.
    Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
    Irene
    Ylläpitäjä

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.02.2014 08:49

Kuva

Matt. 7:14
      mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Onko sinun tiesi kaita vai lavea tie?
      Jeesus on Tie Isän luokse. Ei ole meille muuta tietä annettu.
      Se on suora tie, mutta me ihmiset tahdomme tehdä sen monesti mutkaiseksi.
      Kun uskomme Häneen, Jeesukseen ja valvomme rukoillen ja Hänen läsnäolossa viipyen, saamme käydä suoraa Tietä Kotiin.

"Joh. 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä."

Mikä ihana lupaus, Hän ei hylkää, vaan vie meidät perille.
      Ollaan Hänelle kuuliaisia ihan kaikessa, mihin Hän meitä kehoittaa. Luetaan Hänen Sanaansa, siinä on meidän tiemme viitat.
      Ammennetaan Sanan väärentämätöntä maitoa.
    Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
    Irene
    Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 06.02.2014 09:56

Kuva

Olipa niin puhutteleva jakso tuossa Fredrik Wislöffin Voimallinen on hänen armonsa osiossa.

Jumalan ja ihmisen välisestä rakkaudesta.
    Jumala on osoittanut meille rakkautensa kun Hän antoi meille Jeesuksen. Herääkin kysymys miten minä osoitan rakkauteni Isälle. Sanonko minä Hänelle rakastavani Häntä. Niinkuin Pietari sanoi Jeesukselle, Herra sinä tiedät..!

Kyllähän Jumala tietää!!! Mutta eikö meistä itsestäkin ole HYVÄÄ kuulla jonkun sanovan että rakastaa juuri sinua/minua? Myös Jumala tahtoo kuulla sen meidän huuliltamme, vaikka Hän sydämemme tunteekin, silti on myös sanoin hyvä ilmaista.
    Voi miten vähän minä olen tätä tehnytkään. Anna anteeksi Isä rakas, kun olen niin itsestään selvänä pitänyt, että SINÄ TIEDÄT kyllä tunteeni.
    Rakastan Sinua Isä, rakastan Sinua Jeesus, anna anteeksi virheeni tässä asiassa.
    Minä rakastan Sinua Jeesus, minun Lunastajani, minun Herrani, minun Kuninkaani, Sinä olet minun Kaikkeni.

Sef. 3:17
    Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."
    Kuva

Irene
    Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 09.02.2014 08:41

Kuva

"Luuk. 21:28
      Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

Lehtien sivuilla ja muuallakin uutisissa on surullisia sanomia sodista ja köyhyydestä, luonnon katastrofeista ym, voi ikäänkuin "lukea" Jeesuksen lohduttavat sanat, Hän on tulossa, nostakaa päänne.
      Niin pahasti on maailman kirjat sekaisin ja ihmiset uhkaa atomisodilla ym...
      Hän tulee pian ja silloin saamme nähdä Hänet kasvoista kasvoihin.
      Mikä ilon ja riemun päivä se onkaan.
      Kuka saa olla mukana?
      Olethan sinä ystäväni pessyt vaatteesi Karitsan kalliilla verellä?
      Voi, OLETHAN??

Jeesus rakastaa sinua ja tahtoo sinutkin pelastaa joka et vielä Häntä tunne.
      Täällä ajassa meidän täytyy tulla Hänen omikseen, sillä Hän hakee vain OMANSA!!

Kiitos Jeesus rakkaudestasi, kiitos, että meidät Lunastit omaksesi.
      Isä Kaikkivaltias, puhdista meidät kaikesta synnistä ja anteeksiantamattomuudesta jos mielemme on nurja lähimmäistämme kohtaan. Auta meitä VALVOMAAN!!
    Kuva

Irene
    Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 12.02.2014 10:17

Kuva
          Kuva

Saatuaan ruokaa hän vahvistui. Apt.9:19

"Saatuaan ruokaa hän vahvistui". Kun luin tuon kohdan Raamatusta, koin miten tärkeää on vahvistua Jumalan Sanasta, lukea, sitä, tutkia sitä, syödä sitä. Miten halajankaan tutkia Hänen Sanaansa.
    Sehän meidät täyttää mitä me sisäämme ammennamme. Ei minua ainakaan kiinnosta maailman "ruoka", saippua sarjat, roskalehdet seiskat ym. Vaan Jumalan antama Sana, sitä minä halajan ja tahdon tutkia.
    Ei se minua ennen uudestisyntymistäni Jumalan lapseksi kiinnostanut, mutta kun Jeesus sai minutkin voittaa omakseen, niin Sana rupesi elämään, se on ruokaa minun elämässäni jota minä ammennan.

Kunpa vain löytyisi saman janon, eli sanan tutkimisen nälän kokevia lähettyviltä, mutta vaikeaa on löytää. Miksi? Olenko minä täällä ainut nälkäinen jota Sanan tutkiminen kiinnostaa? Tarkoitan yhteistä Sanan tutkimista.
    Voi miten rakasta Jumalan antama Kirjoitus onkaan.
    Siksipä kehoitankin viipymään Hänen Sanansa äärellä, sillä "Saatuaan ruokaa hän vahvistui. Apt.9:19"

Meidän tarvitsee syödä ja hengittää. Joku onkin sanonut rukousta hengittämiseksi!
    Miten tarpeellisia nämä ovatkaan JUURI nyt! Rukous ja Sanan tutkiminen.
    Kuva

Irene
    Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 14.02.2014 09:45

1. Pietarin kirje 2
      1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
      2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
      3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
      4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
      5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

Kuva

Jumalan armoa ja rauhaa!
      Halatkaa SANAN VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ MAITOA.
      Niin paljon on eksytystä, joten Raamatun tunteminen ja sen mukaan koetteleminen on paikallaan.
      Saamme turvata Jeesuksen veren sovitukseen, se on niin ja aamen. Meidänkin puolestamme vuodatettu.
      Kiitos Jeesus Pelastuksesta, kiitos Sovituksesta.
      Kiitos, että Tie Isän luo on avoinna.
      Saamme rohkeasti astua Armoistuimen eteen ja kiittää Isää Hänen hyvyydestään ja laupeudestaan.
      Kiitos Jeesus, Pelastuksesta.
      Miten paljon meillä onkaan aihetta kiitokseen.
      On vastoinkäymisiäkin, mutta ne lähentävät meitä Jumalaa kohti. Mistä me avun saisimme, ellemme Häneltä.
      Kunpa jaksaisimme loppuun asti ja ymmärtäisimme, ettei Isä jätä työtään kesken, siksipä rohkaistaan mielemme ja riiputaan Hänessä ja kuljetaan Hänen tahdossaan.
    Kuva

Irene
    Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 17.02.2014 09:11

Kuva

Moniko on kolkuttanut tai yrittänyt päästä foorumeille kun nämä ovat olleet suljettuina?
      Minä olen "koputellut" ja yrittänyt päästä sisään jopa omalle foorumille ja myöskin Facebuukkiin. Facebookissa on kahdesti suljettu tilini, enkä ole sinne päässyt, ennenkuin olen "tunnistettu" kuka olen, olenko minä oikeasti minä.
      Turhaa on koputella jos en ole sisällä asioista, elikä minun täytyy tietää tiettyjä asioita ja sitä ei tee väärällä nimellä oleva.
      Siksipä nyt onkin hyvä laittaa asiat kuntoon Isän kanssa niin ei tarvitse oven ulkopuolelle jäädä.

Tuli mieleen tuo, niin tuttu ja vakavakin Raamatun kohta. Moni kolkuttaa suljettua ovea, ei oltukaan valvottu öljyä astioihin asti.
      Onko minun/sinun astiassasi öljyä? Kolkutetaanko kerran suljettua ovea, kun morsian on jo mennyt Ylkänsä kanssa Häihin.
      Oi Jumala armahda meitä, ja puhdista meidät. Auta että asiamme on kunnossa Sinun edessäsi, ja ihmisiin nähden ei ole mitään asiaa sopimatta kenenkään suhteen.
      Tutki minua Jumala ja auta laittamaan asiani kuntoon, niin että astiassani olisi öljyä, kun tulet noutamaan omasi. Silloin kun tulet, ei enään keretä asioita sopimaan, jos on anteeksiantamatonta mieltä jotan kohtaan. Puhdista nyt, oi Mestari kallis sydämemme kaikesta turhasta mikä vaikeuttaa vaeltamista, täällä kaidalla tiellä joka vie iankaikkseen iloon ja rauhaan, Isän luokse Kotiin.

Matteus 25
      10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
      11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
      12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
      13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
    Kuva

Irene
    Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 18.02.2014 09:15

1. Joh. 4:8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

Kuva

Jumala on uskollinen, Hän pitää meistä huolta, hänen katseensa on meissä.
    Niin rakkaudellisesti Jeesus opetti Isän tahdosta ja miten meidän kuuluu rakastaa lähimmäistämme , niinkuin itseämmekin.
    Kunpa edes hivenen ymmärtäisimme, miten Isä meitä rakastaa.
    Hän tahtoi meidän syntyvän elämään. Hän tahtoo olla osa meitä, kuulua meidän elämäämme. Oletko Hänen omansa? Hän rakastaa meitä ja on valmistanut Tien luokseen, vain Jeesuksessa Kristuksessa on Pelastus.
    Ei mitään muuta tietä ole Isän luo, kuin mikä JO tehty on ja se on Jeesuksen sovitustyö Golgatan keskimmäisellä ristillä.
    Kun sinne jätät entisen elämäsi, ja otat Hänet vastaan Sovittajana, Lunastajana, Pelastajana. On sinun elämäsi turvattu Jeesuksessa Kristuksessa.
    Ei meidän ymmärrys riitä sitä täysin käsittämään, sen minkä ensimmäinen ihminen rikkoi, sen Jumala korjasi. Hän Itse tuli ja sovitti sen minkä ihminen itse rikkoi. Jeesus eli ihmisenä ja kärsi meidän edestämme, Hän tuli Jumalan hylkäämäksi, koska synti oli rikkonut ihmisen ja Jumalan välit ja ihmisen täytyi kuolla. Mutta kuolema ei voinutkaan Häntä pitää, koska Hän eli puhtaan ja kuuliaisen elämän.

1. Kor. 15:55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

Hänessä ei ollut syntiä, ja näin Hänen sovitustyö luetaan meidän hyväksemme, jos sinä tai minä tahdomme.Ja tahdommehan me??

On kaksi suuntaa mihin täältä elämästä poistumme. Toinen on iankaikkinen kadotus, toinen Isän Jumalan valmistama iankaikkinen elämä uudessa Jerusalemissa Isän Jumalan luona.

Kumman sinä valitset?

Laul. l. 8:6,7
    Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi.
    Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus,
    sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
    Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa.
    Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin."
    Kuva

Irene
    Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 24.02.2014 08:44

Johannes 6
      33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
      34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
      35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa,
      ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

Kuva

Jumalan Sanaa kun lukee, tulee ravituksi.
      Olin kerran pikkuveljen luona viikon arkipäivät. Siellä oli akvaario jonka kalojen uiskentelua seurasin. Uinti oli hyvin laiskanlaista ja uneliasta touhua. Kun ripottelin kaloille ruokaa vedenpinnalle, niin voi mitä se saikaan aikaan niissä kaloissa. Kyllä tuli liikettä niihin ja hyvin vilkkaasti uivat ja syöksyivät ruuan kimppuun.
      Se puhutteli itseänikin, miten tarvitsemme Sanan ravintoa pysyäksemme virkeinä, ja jotta kasvumme uskossa olisi tervettä ja Jumalan Sanaan pohjautuvaa.
      Viipykäämme siis Jumalan Sanan äärellä, ammentamassa Sanan leipää, jotta tulisimme terveellä tavalla ravituksi.
      Isä ravitsee lapsensa Sanan väärentämättömällä maidolla.

Kuva

1. Pietarin kirje 2
      1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
      2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
    Kuva

Irene
    Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 26.02.2014 09:49

Kuva

Voimme luotaa aina Jumalaan, että Isä avaa ovia ja sulkee ovia.
      Kun Hän avaa, ei kukaan voi sulkea, ja kun Hän sulkee, ei kukaan voi avata.

Saamme luottaa siihen, että Isä ohjaa askeleemme, kun kuljemme rukoillen.
      Jumala ei jaa kunniaansa, ja täten saamme kokea olevamme niitä saviastioita, jotka ei mitään ole.
      Emme itse tiedosta sitä mitä Hän kauttamme tekee, joten se kunnia jää Jumalalle, ja on meiltä itseltä salassa.

Room. 12:12
      Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.
    Kuva

Irene
    Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Mitä mietit.