Kirjoittaja Irene » 18.02.2014 09:15
1. Joh. 4:8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. Jumala on uskollinen, Hän pitää meistä huolta, hänen katseensa on meissä.
Niin rakkaudellisesti Jeesus opetti Isän tahdosta ja miten meidän kuuluu rakastaa lähimmäistämme , niinkuin itseämmekin.
Kunpa edes hivenen ymmärtäisimme, miten Isä meitä rakastaa.
Hän tahtoi meidän syntyvän elämään. Hän tahtoo olla osa meitä, kuulua meidän elämäämme. Oletko Hänen omansa? Hän rakastaa meitä ja on valmistanut Tien luokseen, vain Jeesuksessa Kristuksessa on Pelastus.
Ei mitään muuta tietä ole Isän luo, kuin mikä JO tehty on ja se on Jeesuksen sovitustyö Golgatan keskimmäisellä ristillä.
Kun sinne jätät entisen elämäsi, ja otat Hänet vastaan Sovittajana, Lunastajana, Pelastajana. On sinun elämäsi turvattu Jeesuksessa Kristuksessa.
Ei meidän ymmärrys riitä sitä täysin käsittämään, sen minkä ensimmäinen ihminen rikkoi, sen Jumala korjasi. Hän Itse tuli ja sovitti sen minkä ihminen itse rikkoi. Jeesus eli ihmisenä ja kärsi meidän edestämme, Hän tuli Jumalan hylkäämäksi, koska synti oli rikkonut ihmisen ja Jumalan välit ja ihmisen täytyi kuolla. Mutta kuolema ei voinutkaan Häntä pitää, koska Hän eli puhtaan ja kuuliaisen elämän. 1. Kor. 15:55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?" Hänessä ei ollut syntiä, ja näin Hänen sovitustyö luetaan meidän hyväksemme, jos sinä tai minä tahdomme.Ja tahdommehan me??
On kaksi suuntaa mihin täältä elämästä poistumme. Toinen on iankaikkinen kadotus, toinen Isän Jumalan valmistama iankaikkinen elämä uudessa Jerusalemissa Isän Jumalan luona.Kumman sinä valitset? Laul. l. 8:6,7
Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi.
Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus,
sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa.
Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin."
Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.