Kirjoittaja Irene » 14.09.2015 07:57
Maan kansa harjoittaa väkivaltaa, riistää ja raastaa: kurjaa ja köyhää he sortavat, muukalaiselle tekevät väkivaltaa oikeudesta välittämättä.
Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt.
Sentähden minä vuodatan heidän ylitsensä kiivauteni, hukutan heidät vihani tulella ja annan heidän vaelluksensa tulla heidän päänsä päälle, sanoo Herra, Herra." Hes 22:29-31
Meidän sopii miettiä, että etsiikö Herra vielä totisia palvelijoita. Heitä jotka seisovat muurinaukossa vartioimassa. Heitä jotka seuraavat Herraansa totisella sydämellä. Paljon on puolisydämisiä kulkijoita, joilla on toinen jalka lavealla tiellä ja toisen luulee kulkevan kaitaa tietä.
Ei ole kuin yksi tie ja se on kaitatie. Emme voi kulkea maailman kaivoilla ammentamassa ja sitten luulla, että kyllä Isä kuulee, kun Hän on armahtavainen ja suuri armossaan. Sitä Hän kyllä onkin, mutta ei Hän syntiä siunaa, vaan kauhistus on synti Hänelle, ja meidän on pysyttävä erossa synnin riettailta kaivoilta.
Hän armahtaa suurintakin syntistä, koska Jeesus on sovituksen tuonut. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että saisimme elää synnissä. Monesti tulee kiusaus eli ratkaisun paikka ja tehdään väärään armoon vedoten väärä ratkaisu. Eletään hällä väliä tyyliin, ajatellen väärää vapautta, luullen, että ollaan vapaita ristin työn tähden. Kyllä me olemmekin vapaita, mutta siitä, ettemme elä enään synnissä. Synnistä olemme saaneet vapautuksen, emmekä ole enään synnin orjia, vaan Jeesus on meidän Vapahtajamme.
Matkamme käy päivä päivältä raskaammaksi. Maailmassa kuohuu, synti tehdään luvalliseksi, vartiopaikalla oleville nauretaan. Enään ei ole kaikilla uskovilla Jumalan Sana auktoriteettina, vaan lipsutaan Jumalan tahdosta. Suvaitsevaisuus on saanut vallan väärällä otteella.
Valvotaan rukouksessa ja kysytään Isän tahto elämämme suhteen. Seisotaan vartiopaikallamme ja rukoillaan elopellolle työmiehiä. Aika käy vähiin.
Matteus 9
35 Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
36 Ja nähdessään kansanjoukot hänen tuli heitä sääli, kun he olivat nääntyneet ja hyljätyt niinkuin lampaat, joilla ei ole paimenta.
37 Silloin hän sanoi opetuslapsillensa: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän.
38 Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa."
Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.